Side 1 av 3

Registrering av Supra (er nå registrert)

Legg innLagt inn:03 sep 2007 14:50
av kenobi_
Jeg var på biltilsynet i Drammen i dag. Fikk anmerkning på feil farge symetri, rød lys på siden og gul foran. Jeg må enten fjerne/lakkere det røde lyset svart. Det gule må jeg koble som blinklys eller fjerne.

Ellers gikk det greit med hk-dokumentet på mkiv.com

Det som var rart var at han sa jeg måtte ta inn bilen på unntaksregelen. Det skjønner ikke jeg, jeg trodde det var opp til eier???

Kan ikke gjøre noe med bilen da!! :evil: tenkte jeg skulle ha noen andre felger etc. det er jo greit å ha muligheten.

Må betale engangsavgiften og fikse lys så blir den godkjennt.

Legg innLagt inn:03 sep 2007 19:21
av WRC
om du skal ta inn bilen på vanlig importregler, må du ha typegodkjenningspapirer, og det finnes vel ikke til en us-spec og jspec supra. Men fra usa kan man ta inn biler på untak, så da blir vel det den eneste måten.

Legg innLagt inn:03 sep 2007 21:33
av kenobi_
WRC skrev:om du skal ta inn bilen på vanlig importregler, må du ha typegodkjenningspapirer, og det finnes vel ikke til en us-spec og jspec supra. Men fra usa kan man ta inn biler på untak, så da blir vel det den eneste måten.
Ok. Det skal ikke være lett. Så bilen din ble tatt inn på untak altså. Har du forandret den etter import? trodde man ikke fikk forandre noe når man tok inn biler på untak. :shock:

Legg innLagt inn:03 sep 2007 21:39
av oleb
WRC sin bil ble vel registrert før registreringsstoppen av j-spec?
Unntaksregelen gjelder vel bare for US-biler, og da stemmer det at bilen (i prinsippet) skal være 100% original.

Legg innLagt inn:03 sep 2007 21:48
av kenobi_
oleb skrev:WRC sin bil ble vel registrert før registreringsstoppen av j-spec?
Unntaksregelen gjelder vel bare for US-biler, og da stemmer det at bilen (i prinsippet) skal være 100% original.
OK, skjønner ikke at US-biler ikke stiller på samme linje som euro-spec. Måtte være CE merket sikkerhetsseler + div annet, Men regler er regler :(

Legg innLagt inn:03 sep 2007 21:55
av soltec
Ja ja, da får eg som eg vil :lol: , hold den orginal siden den er så strøken og lite kjørt :wink:

Legg innLagt inn:03 sep 2007 22:03
av kenobi_
soltec skrev:Ja ja, da får eg som eg vil :lol: , hold den orginal siden den er så strøken og lite kjørt :wink:
he he, ja jeg skal holde den original. Men har litt lyst på andre felger. Har ikke hjerte til å begynne å style-bilen når den er så strøken. Det lukter nesten NY-bil når jeg setter meg inn. Er meget godt fornøyd med bilen. :D

Legg innLagt inn:03 sep 2007 23:03
av elino
Jeg tok inn min for snart to år siden og har ikke hatt problemer med mine mods som felger, senking, frontleppe og vinge. Det står i vognkortet at ingen kosmetiske eller tekniske endringer er tillatt, men de vet jo ikke hvordan bilen min så ut da den kom til landet...

Er jo ikke den største jobben i verden å sette på original hjula hvis du skulle få visning på den :wink:

Markeringslysene bak har jeg fjernet og de foran brukes som blinklys og glassene er sotet (tror egentlig er de for lave i følge kravet, men det gikk helt greit)
Gratulere med fet bil forresten :)

Legg innLagt inn:03 sep 2007 23:10
av sindrejl
er neppe noen som tar livet av deg for å skifte felger iallefall :)

Legg innLagt inn:03 sep 2007 23:39
av Ivar
sindrejl skrev:er neppe noen som tar livet av deg for å skifte felger iallefall :)
Hvis Toyota slutter å produsere originalfelgen og du klarer å ødelegge de fire du har... da er det bare å skrote bilen. ;)

Legg innLagt inn:04 sep 2007 07:07
av kenobi_
elino skrev:Jeg tok inn min for snart to år siden og har ikke hatt problemer med mine mods som felger, senking, frontleppe og vinge. Det står i vognkortet at ingen kosmetiske eller tekniske endringer er tillatt, men de vet jo ikke hvordan bilen min så ut da den kom til landet...

Er jo ikke den største jobben i verden å sette på original hjula hvis du skulle få visning på den :wink:

Markeringslysene bak har jeg fjernet og de foran brukes som blinklys og glassene er sotet (tror egentlig er de for lave i følge kravet, men det gikk helt greit)
Gratulere med fet bil forresten :)
For å få den godkjennt så måtte jeg fjerne markeringslysene bak, eller få tak i orange glass bak. Slik at det var samme farge foran og bak. Tror jeg skal ta ut pæren bak, og lakkere glasset svart. De foran skal jeg koble som blinklys, samme som deg. Var det stress å koble de som blinklys, eller gikk det greit?
Takk for det :D

Legg innLagt inn:04 sep 2007 07:08
av kenobi_
Ivar skrev:
sindrejl skrev:er neppe noen som tar livet av deg for å skifte felger iallefall :)
Hvis Toyota slutter å produsere originalfelgen og du klarer å ødelegge de fire du har... da er det bare å skrote bilen. ;)
:lol: He he he, ja det er vel ikke noe annet å gjøre da!

Legg innLagt inn:04 sep 2007 19:24
av mr.ourom
kenobi_ skrev:
soltec skrev:Ja ja, da får eg som eg vil :lol: , hold den orginal siden den er så strøken og lite kjørt :wink:
he he, ja jeg skal holde den original. Men har litt lyst på andre felger. Har ikke hjerte til å begynne å style-bilen når den er så strøken. Det lukter nesten NY-bil når jeg setter meg inn. Er meget godt fornøyd med bilen. :D
Gratulerer med strøken bil. :D
Har noen fete felger i 18"-19" med sort krysseikesenter og brei polert kant til meget god pris som jeg tror kunne passe bilen din.

Legg innLagt inn:05 sep 2007 10:38
av TurboFun
oleb skrev:WRC sin bil ble vel registrert før registreringsstoppen av j-spec?
Unntaksregelen gjelder vel bare for US-biler, og da stemmer det at bilen (i prinsippet) skal være 100% original.
Ja har alltid lurt på det der for om du ser på Hot Rodd'ene så er jo de totalt ombygget i ettertid. Var jo reportasje om 2 på tv for litt siden som var bygget om til d ugjenkjennelige.... likevel hadde de skilt på :(

Legg innLagt inn:05 sep 2007 11:57
av TurboKnut
Amerikanerne har noen spesielle regler som gjør at amerikanske ombygde biler (hotrods) kan registreres der borte selv om det er hinsides å ha en bigblock V8 på 10.000 hk i en '32 Ford ramme med et vaklevorent glassfiberkarosseri delvis boltet fast på ramma.

Det lar seg gjøre i mange tilfeller å få til en registrering av dette i Norge også siden de har vært godkjente der borte, og disse omfattes ikke av 1-15 regelen.

Jeg tror vel ikke - for å ikke spore helt av - at det gjør noe om det blir satt andre felger på Supra'n selv om den blir godkjent på 1-15 regelen. Bare ha originalfelgene liggende i tillfelle det blir spørsmål.