Side 1 av 2

Motorstopp... EFI sikring ryker

Legg innLagt inn:07 sep 2007 17:13
av J. Paulsen
Fikk motorstopp på vei hjem fra jobben idag, fant etter en stund ut at det var sikringa til efi som hadde gått. byttet denne å kjørte 300 meter inn på shell for å kjøpe flere sikringer før den røyk' på nytt

Noen som har peling på hvor jeg skal starte feilsøkinga? har sett over utsatte ledninger, men har ikke fått ohmet noe.

Legg innLagt inn:07 sep 2007 17:52
av Sven
Sjekk at ikke ledningen til lambdaen ligger inntil eksosen.
Eller så er vel vanligste årsaken EFI relé eller Open Circuit relé.

Legg innLagt inn:07 sep 2007 18:11
av J. Paulsen
Har sett over ledningene, ingen synlig kortsluttning. Hvor finner jeg de releene?

Legg innLagt inn:07 sep 2007 19:16
av Sven
Ved siden av sikringen :wink:

Legg innLagt inn:08 sep 2007 12:06
av J. Paulsen
right, takker.

Legg innLagt inn:08 sep 2007 18:01
av J. Paulsen
målt over efi rele + ledninger, disse virker helt greit. kjørte et stykke med ampmeter for å sjekke når strømtrekket blei for høyt, det blei det så fort jeg ga på litt eller når den dro litt tungt...

Legg innLagt inn:09 sep 2007 00:05
av Sven
Bensinpumpe??
Ohm bensinpumpa.

Legg innLagt inn:09 sep 2007 00:07
av Sven

Legg innLagt inn:09 sep 2007 10:09
av Mr2Even
Har du montert nye baklykter eller noe? Når jeg fikk en liten kortsluttning der, så røyk efi sikringen..(tror jeg det var) Men jeg fikk ikke motorstopp..

Legg innLagt inn:09 sep 2007 11:38
av Sven
Hvis EFI sikringen din røyk så må du ha fått motorstopp.
Er mange ting som får spenning på den kursen. Bla.a. bensinpumpe og ECU.
Relativt viktige ting for at motoren skal gå vil jeg si. Var nok en annen sikring hos deg :wink:

Legg innLagt inn:09 sep 2007 12:26
av J. Paulsen
Mr2Even skrev:Har du montert nye baklykter eller noe? Når jeg fikk en liten kortsluttning der, så røyk efi sikringen..(tror jeg det var) Men jeg fikk ikke motorstopp..
nope, men har hørt om folk som har hatt problemer med bensinpumpa på celica, virker jo logisk at det kan være denne med de symptome.

Har ikke sett på bensinpumpa før så usikker på hvor jeg skal begyne feilsøkinga, noen tips?

Legg innLagt inn:09 sep 2007 17:39
av Sven
Vet ikke hvor pluggen til pumpa er på Celica men hvis du leter litt så finner du BGB på nett. Der står det hvor den er og hva du skal måle.
Eller så kan du prøve å tvangskjøre pumpa ved å kortslutte 2 kontakter i diagnosekontakta, og se om sikringa går da.

Legg innLagt inn:09 sep 2007 18:36
av Mr2Even
J. Paulsen skrev:
Mr2Even skrev:Har du montert nye baklykter eller noe? Når jeg fikk en liten kortsluttning der, så røyk efi sikringen..(tror jeg det var) Men jeg fikk ikke motorstopp..
nope, men har hørt om folk som har hatt problemer med bensinpumpa på celica, virker jo logisk at det kan være denne med de symptome.

Har ikke sett på bensinpumpa før så usikker på hvor jeg skal begyne feilsøkinga, noen tips?
Kanskje bare følge BGB manualen?

Legg innLagt inn:09 sep 2007 18:37
av kennethx
Er et plast deksel under teppet i bagasjerommet, du kommer til ledningene der.

Legg innLagt inn:09 sep 2007 18:50
av Kanakkas
Mål strømforbruket til pumpa under tvangskjøring. Kople ampermeter inn i kretsen hvor det er enkelt å komme til ( f.eks. i sikkringsholder eller kontakt i bagasjerom.) Husker ikke i farta hvor mye den pumpa skal trekke... men sikkringen er vel på 15 eller 30 Amp. ?????