Side 1 av 1

kjøle problemer mk3

Legg innLagt inn:10 sep 2007 16:30
av kodalracing
Kjørte på gatebil men fikk problemer med kjølinga virker som det blir for mye trykk i systemet, og blåser kjøleveska ut. kjørte forbi en kamerat han sa at det rant vann av bilen når jeg kjørte forbi. har greddy stål pakning og arb bolter. dro til md 120newten. har også nytt radiator lokk.
noen som har noe tips til hva det kan være?
har en stygg følelse om gåen topp pakning eller sprekk i toppen

Re: kjøle problemer mk3

Legg innLagt inn:10 sep 2007 18:20
av TOYPARTS
kodalracing skrev:Kjørte på gatebil men fikk problemer med kjølinga virker som det blir for mye trykk i systemet, og blåser kjøleveska ut. kjørte forbi en kamerat han sa at det rant vann av bilen når jeg kjørte forbi. har greddy stål pakning og arb bolter. dro til md 120newten. har også nytt radiator lokk.
noen som har noe tips til hva det kan være?
har en stygg følelse om gåen topp pakning eller sprekk i toppen
en stålpakning ryker ikke, garantert sprekk i toppen, er helt vanlig på de. har en topp om du vil ha.

Legg innLagt inn:10 sep 2007 19:32
av Qurtis
Hei, samme skjedde med meg på ACR for 1 år siden.

Byttet stålpakning, hjalp ikke. Mest sansynlig har toppen blitt skjev og må slipes.

Eller så har den sprekt...


Se på tråden min for info:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 6&start=60


Jeg har bedre radiator og EL.vifter nå. Toppen tåler ikke å koke da går det galt.

Jeg kan kjøre 5-6 runder før jeg må kjøre kjølerunder nå. Du må alltid flølge med på tempraturen. Med vanlig slurevifte gikk det knapt 3-4 runder før tempraturen steg.

Legg innLagt inn:11 sep 2007 10:11
av Magna
Hei!
Fikk de samme problemene som du har fått. Må tilsverre medele at toppen var sprekt, tilsammen 9 sprekker. Sprekkene gikk fra eksosventilene og ut mot kjølekappene.
Kjøpte brukt topp av Toyparts, borret opp kjølekanalene. Dette har virket bedre. Har 2 el.vifter på orginal radiator. Men er i ferd med å bytte radiator også. Har også vurdert å modifisere panseret for å bli kvitt varme, og eventuellt opne opp foran på fangeren. Men har ikke lyst til å "skjære" i bilen...
Magne

Legg innLagt inn:11 sep 2007 15:41
av kong karl
har en delemotor vist du er interesert

Legg innLagt inn:12 sep 2007 11:03
av kodalracing
Plan slipa toppen og sente den inn til sprekk test før jeg monterte ny topp pakning i juni i år. begynnte og bruke litt vann for ca 2uker siden før gatebil hjalp faktisk litt på kjølinga når jeg tokk av fangeren men ikke nokk