TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bestillt TRD deler ifra Nengun.com. Problemer med betaling.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #261549  av GhostRider88

hei.

NÃ¥ har jeg bestillt div TRD deler ifra Nengun.com. Men jeg har problemer med betalingen.

Jeg har valgt å betale via internasjonal transer til en bank i Tokyo, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

"Direct Deposit into an International Bank Account for customers outside Australia. Please remember to add the Order Number when depositing the funds.

Please Note* We allow 4 days for bank transfers until the order is canceled
Thank you very much for shopping with us, we really do appreciate it.

PLEASE NOTE: ADD THE EXACT DETAILS BELOW WHEN MAKING THE PAYMENT. DO NOT ADD NENGUN PERFORMANCE. IF ANY OTHER DETAILS ARE ENTERED, THE JAPAN BANK WILL REJECT THE FUNDS.

RICHARDS BRENT KIRK
BANK OF TOKYO MITSUBISHI,Ltd
FUKUOKA BRANCH
BRANCH NUMBER: 652
ACCOUNT NUMBER : 1855525
SWIFT CODE: BOTKJPJTFUK

Bank Address
1-12-7 Tenjin Chuo-Ku Fukuoka
Post code 810-0001
Ph 092-751-0731

The part number ordered on the customers behalf will be the part sent regardless what has been mentioned in the comment section on this site .
International Transfers must be made in Yen at the Bank exchange rate.
To fully satisfy this order 31,977 Yen must be paid into this account.

Hva menes med dette? Er det slik at jeg skal betale i to omganger, altså først 31,97 yen for så og betale hovedsummen på 279 us dollar til samme bank?

Legger ved bestillingsskjemaet så dere kan se om dere skjønner hvordan jeg skal betale.

HÃ¥per noen kan hjelpe.
Vedlegg
(102.5 kiB) Lastet ned 113 ganger

#261566  av tojo

Du skal betale 1 gang! ,31977Yen tilsvarer 279USD.
Har du PAYPAL er det letteste og greieste måte å betale på.

#261568  av peterK

Første du bør legge merke til;

To fully satisfy this order 31,977 Yen must be paid into this account.

31.977 = trettientusen nihundreogsøttisyv yen som = ca 1600 nok.

Betalingen skal skje i EN overføring, gjerne sett over litt mer + at du huker av at DU skal betale alle bankomkostninger.

2. Du bør bruke paypal, men du er forsikra av banken opptil 10.000 euro på slike overføringer, men du skal bare ta overføre til en bank i utlandet, og sette inn de infoene som han skrev til deg. Masse bekreftelsesnr der, swift bl.a

En annen ting du må være obs på, er at disse overføringene kan ta lengre tid enn 4 dager. Det står hos banken at det kan ta opptil 6 dager før mottaker kan se dette på sin konto, eller at banken i utlandet kan godkjenne overføringen.

HÃ¥per det hjalp,

Peter

#261644  av GhostRider88

takk for tips :)

Stakk like så greit ned i banken i dag og fylte ut et skjema for utenlansk betaling der. Skrev også ned IBAN - "International Bank Account Number" til banken i Tokyo. Det skulle vist stå foran kontnummeret.
Overføringssummen kom på 31,977, altså litt over 1600kr.

Videre så la jeg ved hele bestillingskjemaet så når banken skal overføre pengene kan se på denne for nøyaktige detaljer.

Alt dette ble gjort i samsvar med en av de bankansatte, så alt skal ha gått riktig for seg ;) Skjemaet blir fakset i dag og overføring/betalingen skjer mest sansynlig i marra.

Trur at alt er i orden nå.

#261656  av inzane2012

GhostRider88 skrev:takk for tips :)

Stakk like så greit ned i banken i dag og fylte ut et skjema for utenlansk betaling der. Skrev også ned IBAN - "International Bank Account Number" til banken i Tokyo. Det skulle vist stå foran kontnummeret.

Videre så la jeg ved hele bestillingskjemaet så når banken skal overføre pengene kan se på denne for nøyaktige detaljer.

Alt dette ble gjort i samsvar med en av de bankansatte, så alt skal ha gått riktig for seg ;) Skjemaet blir fakset i dag og overføring/betalingen skjer mest sansynlig i marra.

var akkurat det jeg og skulle til å råde deg til å gjøre, pleier som regel å vere mye lettere med sånne ting når en kan gå rett i banken isteden for å sitte å rote rundt på nettet med fare for å trykke feil og sånt, og vist de i banken gjøre noen feil så kan du vertfall klage på noen andre;);) hehe

#261658  av GhostRider88

inzane2012 skrev:
GhostRider88 skrev:takk for tips :)

var akkurat det jeg og skulle til å råde deg til å gjøre, pleier som regel å vere mye lettere med sånne ting når en kan gå rett i banken isteden for å sitte å rote rundt på nettet med fare for å trykke feil og sånt, og vist de i banken gjøre noen feil så kan du vertfall klage på noen andre;);) hehe
hehe ja er helt enig.

Satt ca 1 time i går og knota med nettbank.. Fikk det ikke til og for å ikke gjøre noe feil så skrinla jeg hele prosessen med nettbank og stakk heller til min lokale bank, hvor det hele gikk i orden med en gang. Var bare å fylle ut et skjema som skulle faxes til de som skal behandle overføringen :)

#261723  av BT-GTI

paypal har gjort livet mitt MYE enklere. men måten du gjorde på er jo grei hvis du skal betale til en annen bank. eller at firmaet av en eller annen grunn ikke godtar paypal som betalingsmetode

#261742  av kake

Selv om det står at du skal dekke transaksjonskostnadene, så ville jeg valgt den delte løsningen. Da er det bedre å sette over en femtilapp ekstra i totalsummen. Endel utenlandske banker tar skyhøye gebyrer for slike overføringer, og du får ikke vite hva de kommer på før du er belastet. Det kan være snakk om mange hundrelapper spart....:)

#261809  av GhostRider88

kake skrev:Selv om det står at du skal dekke transaksjonskostnadene, så ville jeg valgt den delte løsningen. Da er det bedre å sette over en femtilapp ekstra i totalsummen. Endel utenlandske banker tar skyhøye gebyrer for slike overføringer, og du får ikke vite hva de kommer på før du er belastet. Det kan være snakk om mange hundrelapper spart....:)
Så du mener at det var den beste måten å betale på slik som jeg har gjort? :)

#261896  av kake

Jepp :D

#261910  av GhostRider88

kake skrev:Jepp :D
hehe var det jeg trudde også :)

Skjekket nettbanken i dag og nå er 1595kr reservert ifra kontoen min, så nå er det ikke lenge før banken i tokyo mottar de :)

Delene skal bli sendt mest sansynlig 25 septemer så nå er det bare å glede seg ;)