Side 1 av 1

Hvor mye juling tåler en Torsen diff???

Legg innLagt inn:11 sep 2007 15:40
av RcnSupra94
Jeg holder på å rigge en 94 supra RHD til Rallycross Nasjonal over 2,4l ,så jeg lurer på hvor mye juling de tåler før de sier opp leieavtalen.På den bilen sitter det org en Torsen diff,fant det ut via nr/bokstavkode på trans/axel plata som sitter i motorrommet.Vi har kun lov til å bruke rein sugemotor i de klassene,regner med å ta ut ca 320 til 350 hk. Det samme lurer jeg på med gearkassa,hvor mye tåler den mon tro,Takker for alle svar Ps Supra MKIV er aldrig prøvd i Rallycross så hvidt jeg vet så det skal bli spennende og prøve noe nytt. :lol: :lol:

Re: Hvor mye juling tåler en Torsen diff???

Legg innLagt inn:11 sep 2007 17:43
av soltec
RcnSupra94 skrev:Jeg holder på å rigge en 94 supra RHD til Rallycross Nasjonal over 2,4l ,så jeg lurer på hvor mye juling de tåler før de sier opp leieavtalen.På den bilen sitter det org en Torsen diff,fant det ut via nr/bokstavkode på trans/axel plata som sitter i motorrommet.Vi har kun lov til å bruke rein sugemotor i de klassene,regner med å ta ut ca 320 til 350 hk. Det samme lurer jeg på med gearkassa,hvor mye tåler den mon tro,Takker for alle svar Ps Supra MKIV er aldrig prøvd i Rallycross så hvidt jeg vet så det skal bli spennende og prøve noe nytt. :lol: :lol:
Supra er brukt i rally før ja :wink:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=23885

Re: Hvor mye juling tåler en Torsen diff???

Legg innLagt inn:11 sep 2007 18:49
av Stiansen
RcnSupra94 skrev:Jeg holder på å rigge en 94 supra RHD til Rallycross Nasjonal over 2,4l ,så jeg lurer på hvor mye juling de tåler før de sier opp leieavtalen.På den bilen sitter det org en Torsen diff,fant det ut via nr/bokstavkode på trans/axel plata som sitter i motorrommet.Vi har kun lov til å bruke rein sugemotor i de klassene,regner med å ta ut ca 320 til 350 hk. Det samme lurer jeg på med gearkassa,hvor mye tåler den mon tro,Takker for alle svar Ps Supra MKIV er aldrig prøvd i Rallycross så hvidt jeg vet så det skal bli spennende og prøve noe nytt. :lol: :lol:
Hvilken bil er det da? Na med manuell 5-trinns?

Legg innLagt inn:11 sep 2007 19:49
av RcnSupra94
Den skal brukes i Rallycross Nasjonal over 2,4 l altså dn store klassen,i Rcn er det 2 klasser over og under 2,4 l,IKKE i Rally.Ja det er na med 5 trinns kasse.Skal kjøre på Lyngås/Momarken og lign baner.

Legg innLagt inn:11 sep 2007 19:59
av RcnSupra94
Titta på bilde du la inn Soltec,men det er fra et Rally,ikke Rallycross.Vi gidder jo ikke kjøre med ballast.Hehe

Legg innLagt inn:11 sep 2007 23:38
av 2r-e-rik
det som er problemet med disse bilene i rallycross er at di er for tunge. for lite effekt, og uavhengi bakstilling.
og targa tak er jo heller ikke lov, men det vet du vel.
dessuten så er utvekslinga orginalt noe dritt, når jo ikke noe mer en max 150 på en fin solskinnsdag når det er klubbløp. og da får du ikke brukt mer enn 2 gir på den supra'n og da vil du ha en veldig lite effektiv bil..

MYE må bygges om.. MYE dyre deler..

neste gang du er på løp så legg merke til en porche 959, som roy hansen kjører. den veier drøye 900kg og har over 500hk.
synd at det ikke hjelper hoe som helst når det kommer volvo 240'er som er slanka til under 800kg og har mellom 350 og 400hk..

Legg innLagt inn:12 sep 2007 07:28
av kennethx
Du kan spørre meg, 2 knuste torsendiffer (Celica st185 cs)
Du kan spørre Toyparts 1 knust torsendiff (Supra MKIV)
Du kan spørre dafred 1 knust torsendiff (Celica st205)

Ville jeg kjøpt meg en skikkelig diff, jepp.

Selv kjører jeg nå på en Cusco racing diff, det samme gjør dafred, Toyparts mener jeg byttet til TRD den gangen han røk torsendiffen på MkIV'en.