Side 1 av 1

Noen som har kjennskap til denne?

Legg innLagt inn:16 sep 2007 16:34
av FireWalk
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username=

300 hk og opp til 400 hk...? Syntes motor rommet der så veldig orginalt ut. Og det eneste som var av mods var en boost controller og vanninnsprut?

Har lagt ut rundt 150.000 kr i deler på motoren min for å få benka den opp til 350 hk på hjula.. Tror ikke en CT27 holder til 400 hk heller, kanskje max 320 på hjula.. ?

Forøvrig så holder vel ikke det orginale bensinsystemet til særlig mer enn 280 hk på hjula heller..

Ble litt nysgjerig... Noen som vet om det er gjort mer med den enn salgsoppgaven tilsier?

Re: Noen som har kjennskap til denne?

Legg innLagt inn:16 sep 2007 18:39
av sindrejl
FireWalk skrev:http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username=

300 hk og opp til 400 hk...? Syntes motor rommet der så veldig orginalt ut. Og det eneste som var av mods var en boost controller og vanninnsprut?

Har lagt ut rundt 150.000 kr i deler på motoren min for å få benka den opp til 350 hk på hjula.. Tror ikke en CT27 holder til 400 hk heller, kanskje max 320 på hjula.. ?

Forøvrig så holder vel ikke det orginale bensinsystemet til særlig mer enn 280 hk på hjula heller..

Ble litt nysgjerig... Noen som vet om det er gjort mer med den enn salgsoppgaven tilsier?
den der selges av gill og uten å si noe alt for negativt så har ikke den fyren vært av den helt ærligste typen som eksisterer. Med tanke på at 90% av bilene han selger har feil årsmodell o.l

og som du sier, denne motoren tåler ikke mer enn maks 280hk uten å gjøre en del forandringer.

Legg innLagt inn:16 sep 2007 19:10
av FireWalk
Ok. var det jeg trodde.. vurderte om jeg skulle være litt grei og sende en mail og anmode han om å forandre litt på anonsen, da spesielt med tanke på motor spesifiasjonene. De som har litt peiling på MR2 vet nemlig at det ikke er mulig å ta ut 300-400 hk av en orginal motor selv med oppgradert orginal turbo..

Tror nok han mister mange potensielle kjøpere pga det der. Så det er bedre å heller si at motoren har kanskje 250-260 hk på motoren og rundt 220 hk på hjula kanskje.. vil tippe det er maximalt av hva man kan dra ut med orginal motor bare ved å pøse på med ladetrykk.

Skal man ha ut mye hk må man oppgradere innmat, bensinsystem, ny turbo osv.

Å bare smekke på større turbo og vanninnsprut for å bekjempe tenningsbank er en dårlig ide :\

Legg innLagt inn:16 sep 2007 21:50
av sindrejl
hehe hadde vært imponert om han klarte å få en av norges raskeste mr2'er ved å smekke på bc ja :D

Legg innLagt inn:16 sep 2007 21:57
av toyota_mr2
400 hester i en bil med orginal ic ja ja

Legg innLagt inn:20 sep 2007 19:49
av FireWalk
den orginale ICen holdt en innsugstemperatur på over 60 grader på min ellers orginale MR2 Turbo for 3 år siden. Sank til rundt 40 grader med bytte av IC til greddy, uten block off plate og med orginal vifte. Det er en vesentlig vinning!

Innsugsluft temp har utrolig mye å si for hvor mye HK man tar ut av en motor da kaldere luft = mer volum = mer HK. Varm luft øker dessuten sjansen for detonasjoner og fører til retardert tenning osv.

ICen er det første jeg hadde villet bytte om jeg skulle begynt å trimme en MR2 Turbo. Og å sette opp trykket til 1,3 bar på orginal IC, orginale dyser og bensinsystem forøvrig er jo galskap... :\ Den motoren varer i så fall ikke lenge... :\

Legg innLagt inn:20 sep 2007 22:41
av Andreazz
FireWalk skrev:d
kaldere luft = mer volum = mer HK
Volumet forblir det samme, det er massetettheten som blir større :wink:

Legg innLagt inn:24 sep 2007 21:32
av inzane2012
jeg sendte en mail til gill her forrige dagen og spurte litt om den bilen og her er svaret jeg fikk:

Hei,

Vi har ikke noe papirer skriftlig.
Vi har fått beskjed fra selgeren at bilen har så mye hester pga. kraftigere turbo, boost controller, ekstra kjølesystem.
Det er gjort en del med bilen, men vi vet ikke nøyaktig hva.

Du kan komme og se på bilen og evt. prøvekjøre og deretter bedømme selv hva du mener.



Hilsen

K.S.Gill
GM Motor
Kongensgate 27
1530 Moss
Tel. 69 25 70 10
Fax. 69 25 70 11
Mob. 412 00 883
E-mail. gill@gmmotor.no
Web. http://www.gmmotor.no

Legg innLagt inn:24 sep 2007 23:13
av celicat23
Imponerende når selger ikke vet selv hva han har engang. Der ville jeg ivertfall valgt og handle, for det virker som en SIKKER handel.