TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overhalt motor nekter Ã¥ starte, nÃ¥ starter den :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #263435  av evneveik

Nå har jeg endelig fått inn motoren i min Celica st182, men den nekter å starte, starteren går og ingen ulyder når motoren blir dratt rundt. Men det er ikke tegn til å få start.

Ser det lyser et (!) tegn, men har bremsevæske og clutch væske.
Går det an å lese av feilkoder uten at motoren går?

Ting jeg tror kan være galt (skal teste ut idag):
* Plugger og pluggledninger
*Coil og igniter
* Gammel bensin, den som står i nå er 9mnd gammel
* Ledningsfeil

Den nye motoren har ikke kaldstarter dyse på innsuget, skal jeg gjøre noe med den kontakten som er til overs?

Setter pris på all hjelp :) :D
Sist redigert av evneveik den 12 okt 2007 19:49, redigert 1 gang totalt.

#263448  av Mr2 Mk2

Har du sjekket om du i det hele tatt har gnist?

#263450  av evneveik

Mr2 Mk2 skrev:Har du sjekket om du i det hele tatt har gnist?
Nei, konstaterte bare at den ikke ville starte og så hadde jeg ikke tid til mer. Skal jo selfølgelig sjekke om den får gnist :)
Men takk for tipset likevel.

#263462  av ThorT18

Hvilken motor har du satt i? En overhalt 3SGE ?

#263465  av Larsen

Det går fint å sjekke feilkoder selv om bilen ikke starter. Får riktig nok ikke så mye tilbakemelding som da motoren går da.

#263479  av evneveik

Ok, da får jeg sjekke etter feilkoder også.

ThorT18: Ja, er en overhalt jdm motor.

#263510  av evneveik

Men bør jeg bytte bensinen? Eller går det greit med 9mnd gammel bensin? Står jo i garasje, men vil vel komme kondens i så gammel bensin.

Lurte også på om noen vet hva den lille hvite pluggen på ledningsnettet er til? Den som kommer ut litt før de andre som går til ecu'en. Kan det være til ac (som jeg ikke har)?

#263523  av Larsen

Tviler på at bensin har så mye å si. Isåfall så ville du ihvertfall hørt antydning til start. Sjekk gnist og eventuelt om tenningen ikke står 180 grader.

#263553  av larsst185

du er nødt til å sjekke to ting før noe annet.Får motoren bensin og er det gnist.er disse to i orden har du kommet langt å må videre sjekke om dysene åpner,om gnisten kommer når den skal ect.får motoren bensin skulle du egentli fått tegn til liv uansett hvor feil den er på tenninga.skyter som regel i eksosen,ect.skru ut en plugg å sjekk om denne er våt eller tørr.

#263555  av larsst185

hvilket ledningsnett bruker du.?fra gammelmotoren eller jdm motoren?

#263556  av evneveik

Bruker det orginale europeiske nettet, har overført alle sensorer som manglet på jdm untatt oljenivå switchen og kaldstarter dysa.
Når jeg endelig fikk en medhjelper så jeg kunne sjekke om det var gnist, så var jo batteriet utladet...

Sjekket for feilkoder, fikk feil kode på tps, justerte denne til de verdier som står i haynes og chilton og da forsvant feilkoden.

Skal prøve mer senere når batteriet er ladet. Batteri polene og kabelskoene var veldig korrodert, så nå har jeg polert dem for å utelukke bagateller.

#263602  av evneveik

Bilen får ikke gnist, så da får jeg prøve de andre tennings komponentene jeg har liggende. Har prøvd å få gnist med 2 forskjellige ledninger og 2 forskjellige plugger.

Det tragiske nå er at bensintanken sannsynligvis er hull i....
Fyllte på 10l bensin, og nå er det fuktig i skøyten mellom de to tank delene. Sikkert rustet hull i falsen der det alltid samler seg dritt.

Noen som jobber hos toyota som gidder å sjekke pris på tank med på-fyllingsrør?

#263697  av evneveik

Skal denne pluggen på diagnose kontakten?
Vedlegg
DSC00158.JPG
DSC00158.JPG (67.12 kiB) Vist 302 ganger

#263705  av csstian

evneveik skrev:Bilen får ikke gnist, så da får jeg prøve de andre tennings komponentene jeg har liggende. Har prøvd å få gnist med 2 forskjellige ledninger og 2 forskjellige plugger.

Det tragiske nå er at bensintanken sannsynligvis er hull i....
Fyllte på 10l bensin, og nå er det fuktig i skøyten mellom de to tank delene. Sikkert rustet hull i falsen der det alltid samler seg dritt.

Noen som jobber hos toyota som gidder å sjekke pris på tank med på-fyllingsrør?
Pris på tanke er 2963,-
Pris på påfyllingsrør 829,-