Side 1 av 2
hvilken vacumslange for å midlertidig koble ut tvis system?
Legg innLagt inn:25 sep 2007 11:33
av wickeddark
Var nevnt her tidligere, men finner ikke med søk. Hvilken slange var det mann måtte koble ut for å sette tvis i åpen stilling?
Legg innLagt inn:25 sep 2007 23:44
av wickeddark
Ingen som veit hvor den er?
Legg innLagt inn:26 sep 2007 07:26
av CelicaTurbo
Kan ikke hjelpe spesielt mye, men tvis er jo plassert på blokken under innsugsmanifolden så den er ikke spesielt enkelt å komme til, men jeg antar at du allerede vet hvor enheten her.
Du kan jo se om du finner et vakumdiagram eller beskrivelse i Celica BGB'en:
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... ne/bgb.php
Legg innLagt inn:26 sep 2007 15:46
av wickeddark
Ja fant også ut at alle slangene som går inn på den ligger meget kronglete til... Men hadde jo håpet på at en av slangene som ligger enten oppå eller rundt innsuget skulle være i kontakt med tvis

Men skal ta å skumme gjennom manualen. Takker og bukker

Legg innLagt inn:26 sep 2007 23:08
av wickeddark
Fant ingenting der
Noen som har ett vakumdiagram til den?
Legg innLagt inn:27 sep 2007 05:55
av Tiendreal
sovet i timen eller? =P
velg 5th gen, så Tech manual, får en lang liste, så velger du den som heter VACUUM_D.PDF
Legg innLagt inn:27 sep 2007 09:01
av wickeddark
Kremt... Hehe. Jo det har forekommet
Fant den nå. Jeg leita ikke inni der skjønner du. Så bare i den bgb saken.
Legg innLagt inn:27 sep 2007 09:07
av wickeddark
Ser ut som den skal ha vakumen kommer på siden en plass med fordeleren og går videre ned til den tvis klokka... Men klarer ikke å finne den slangen. Ser ikke noe tom nippel heller om det skulle vise seg at slangen har falt av...
Noen som kan titte på diagrammet å se om dere ser noe jeg ikke ser?
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... CUUM_D.PDF
Legg innLagt inn:27 sep 2007 10:59
av CelicaTurbo
Diagrammet på side 5 viser jo ikke spesielt bra hvor slangen er koblet akkurat, annet enn at det er samme side som fordeleren.. kanskje på undersiden av innsuget der? Jeg ville ha skaffet noe god belysning fra alle sider, lagt et gammelt håndkle over siden på bilen og virkelig lent meg inn bak motoren for å se etter med hjelp av lys og et håndspeil stjålet fra madammen

Legg innLagt inn:27 sep 2007 11:06
av wickeddark
Det skal jeg prøve. Kan jo evt ta ned traversen under, for da vet jeg at mann kommer til under der. Men det er jo desto mer jobb
Men skal se om jeg får tak i ett lite speil ja... Takker for råd

Legg innLagt inn:27 sep 2007 15:12
av wickeddark
Fikk tak i slangen som gikk rett inn på vakumtanken til tvis. Blindet den av, og som jeg misstenkte, lite endring. Er det noe måte å overhale det systemet på? Vet ventilene er strøkne, de bevegde seg lett. Ble kontrollert når jeg hadde av toppen. Kan det lønne seg å bytte ut alle slangene? Så også at slangen satt utrolig dårlig fast i nippelen, brukte nada kraft for å dra den av.
Legg innLagt inn:27 sep 2007 16:31
av CelicaTurbo
Kan du beskrive hva problemet ditt egentlig er for noe igjen?

Legg innLagt inn:28 sep 2007 07:57
av wickeddark
Syns den drar litt dårlig mellom 2 og 3.5 tusen omin ved moderate pådrag med middels motstand. prøver bare å utelukke at det er den som er feilen. Men det blei 0 endring på bilen når jeg trakk av den slangen og blinda den... Kan vel tyde på at det kan være der det ligger...
Legg innLagt inn:28 sep 2007 08:18
av Larsen
wickeddark skrev:Syns den drar litt dårlig mellom 2 og 3.5 tusen omin ved moderate pådrag med middels motstand. prøver bare å utelukke at det er den som er feilen. Men det blei 0 endring på bilen når jeg trakk av den slangen og blinda den... Kan vel tyde på at det kan være der det ligger...
Det spørs om du legger merke til at du har koblet den av da. Den gjør ingen stor endringer i motorkarakteristikken. Vil foreslå at du montere tvis led med bryter på kretsen. Da merker du fortere om det er noen forskjell.
Legg innLagt inn:28 sep 2007 08:48
av wickeddark
At jeg går inn å bryter ene ledningen til kontakten som står i tvis ventilen?