Side 1 av 1
Noen tips?
Legg innLagt inn:01 okt 2007 04:21
av Rhaco
noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre for å få mere effekt ut av min celica 1.8 t20?
Legg innLagt inn:01 okt 2007 07:26
av CelicaTurbo
Det spørs hvor mye du vil legge i det. Generelt, ny eksos, kanskje et grenrør om du finner. Programmering av ny motorstyring eller såkalt "piggyback" er kostbart men kan gi noen hester til. Har sett referanser til at enkelte i utlandet har byttet toppen til den toppen som står i MR2 mk1 og vunnet noen hester på det, men ingenting dramatisk. Er du interessert i det, så søk på google etter "7A-GE", som er kallenavnet på denne hybridmotoren. Til info har du en 7A-FE i din bil, som i prinsippet er en økonomivariant av 4A-GE 1.6 literen i MR2 mk1, bare med større slaglengde som gir 1.8 liter.
Men, det aller beste tipset om du vil ha mer guff; bytt til en annen motor. Det er alltid mest kostnadseffektivt selv om det koster en hel del

Legg innLagt inn:01 okt 2007 08:50
av kennethx
Et annet godt tips er å skrive bedre emne tittler. Om du ikke har gjort det, les igjennom
reglene på forumet.
Legg innLagt inn:01 okt 2007 16:58
av ThorT18
Det er jo stadig et interessant emne dette med at folk ønsker mer effekt ut av motoren sin, og kanskje gjerne spørsmålet om HVORDAN
Konklusjonen er vel som vanlig at man burde få NY motor som CelicaTurbo sier..men hadde jo vært greit for alle om de som faktisk (prøver) å få mer effekt ut av motoren, å legge ut litt prosjekttråder slik at vi får se hvordan det går;) Men...det koster uansett faen

Legg innLagt inn:02 okt 2007 12:22
av Dennis87
Å sette inn en ny motor er nok det beste ja, og trimme denne motoren vil koste mye mer enn det smaker.
Men luftfilter, effektanlegg er nok det som gir mest effekt pr kr, etter dette begynner NA trimming å bli dyyyyrt.
Kan jo starte med å lette vekt på bilen, kaste ut unødvendinge ting som reservedekk (bruke skum på flaske eller bare ringe naf

hvis du punkterer)
å kvitte seg med en del kg døvekt merker man godt på en motor på 115hk, har sikkert merket hvor mye dårligere det går med full bil?
Legg innLagt inn:02 okt 2007 12:46
av larsst185
Er akkurat det jeg mener også.har liksom aldri forstått de som klager på at bilen går dårlig og som har 100 kg stereo i bagasjen.Jeg merker stor forskjell bare med en person ekstra i bilen.
Legg innLagt inn:02 okt 2007 14:06
av ThorT18
Dette med fjerning av vekt er jo en enkel måte for å "booste" opp litt. Etter å ha montert på en turbo til en kompis sin 200sx, så er det fristende å begynne på et 3SGE-turboprosjekt. Men uansett, hvordan er det med EUgodkjenning og slike modifikasjoner? Om jeg kobler inn en intercooler, turbo og my mer "innhold" i motoren, hva sier de på EU-kontrollen? Når det gjelder hva som skjer om jeg krasjer, og forsikringselskapet banker på døra, så vet jeg hva som skjer men

Legg innLagt inn:02 okt 2007 17:25
av CelicaST205
Lyst gass uten tvile. Billig, lett å få til å funke og funker som berre F
Legg innLagt inn:02 okt 2007 19:39
av ThorT18
Å ? Hvilken lystgasskit kjører du med da?
Legg innLagt inn:03 okt 2007 17:14
av CelicaST205
Det står i ingen ting i bilen no men det skal monteres eit vått kitt iløpet av vinteren frå NOS. 100 - 150 HK. kostet ikkje meir enn rundt 600 - 650$ på
http://www.summitracing.com
Pluss du trenger noen andre små ting.
Ville ikkje montert ei så stort kitt på bilen din men et 75hk hadde sikkert vore tingen

Legg innLagt inn:03 okt 2007 20:25
av ThorT18
CelicaST205 skrev:Lyst gass uten tvile. Billig, lett å få til å funke og funker som berre F
Om du ikke har det montert, hvordan vet du at det funker som bare F?

Legg innLagt inn:03 okt 2007 22:14
av CelicaST205
Kjenner andre som har prøvdt det. Ta det ein tur på Youtube og se litt der da.