TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • svart matt pÃ¥ mr2

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #266409  av kvassheim
 
Hei.. Går og grubler litt mo dagene.. Har lyst på noe helt utenom det vanlige... tenkte på å lakke mr2'en matt svart med rs-blå detaljer når plastikken er på plass.. synspunkter? hot or not?

 #266413  av k_one
 
så en mattsvart mk3 i lørenskogområdet for en tid tilbake...var ganske rått det.
Litt usikker på om jeg hadde valgt blå detaljer men...
Sist redigert av k_one den 08 okt 2007 22:34, redigert 1 gang totalt.

 #266418  av kvassheim
 
noe i denne duren:
Vedlegg
hammf43007_04.jpg
hammf43007_04.jpg (53.15 kiB) Vist 4813 ganger

 #266420  av celicat23
 
Matt svart er en undervurdert farge. Mange biler blir sinnsykt kule. Kompis av meg har en mr2 mk3 lakkert matt svart, og det er helt konge!

Bilde

Når det gjelder tanken om blå detaljer stiller jeg meg litt tvilende til den ideen...

 #266425  av Marcus
 
En gjennomført matt svart med en eller annen blank skinnende farge her og der kunne blitt skikkelig vakkert! Så lenge fargen passer sammen med det matte ;)

Blir vel dyr lakkarbeid dette her?

 #266581  av kvassheim
 
tenkt og vridd mye på dette i hodet mitt.. tror det blir dritkult!

 #266621  av 2r-e-rik
 
Marcus skrev:En gjennomført matt svart med en eller annen blank skinnende farge her og der kunne blitt skikkelig vakkert! Så lenge fargen passer sammen med det matte ;)

Blir vel dyr lakkarbeid dette her?
jeg kan komentere det med priser. det er 2 enkle måter å gjøre det på. siden det må bli en hellakkering uansett..

1: du kan bruke matt klarlakk utenpå fargen.. den blir matt.. men ikke så utrolig fremtredene..

2: du kan bruke en farge som heter opel rally svart matt. det er en tettfarge som ikke behøver klarlakk..

kostnaden er ca den samme.. den lakkereren du bruker gir deg en pris på hellakkering i tett farge og en pris i 2-sjikt, 2 -sjikt koster ikke mer enn noen få tusenlapper mer..

 #277813  av Nikko
 
problemet med matt lakk er at du ikke kan polere bilen og dette fører til at den ruster fortere.

 #277878  av 2r-e-rik
 
Nikko skrev:problemet med matt lakk er at du ikke kan polere bilen og dette fører til at den ruster fortere.
hvorfor kan du ikke det da?

 #278156  av Formann1
 
"Ruster fortere" var vel litt å ta i..Får jo sikkert voks til matt kl.lakk åsså,det er jo så mye fancy på markedet om dagen!Men du kan ikke polere no særlig pga at da får du plutselig blank bil..

 #278182  av 2r-e-rik
 
hva tror dere matt lakk er a?? lakk som er mattet ned etter at bilen er lakkert??

ta et eksempel: 2 sjikt lakk. får å få den matt så har du bare i et matterings middel i klarlakken.. det er ikke mer avansert..

så vis en bil som er matt ruster fortere.. da er det røyken ifra vannpipa di som gjør bilen matt....

 #278344  av Formann1
 
Hehe..ja,enten det eller så er det å holde sg unna slitne arbeids sokker :lol:

 #278355  av ArildM
 
Myth busted?

Hehe, har sett mange harrybiler som er rullet matt svart, og tviler ikke på at disse bilene er passe rustangrepet i utgangspunktet.

Mulig det er her en kan si at matte biler ruster fortere?

 #278356  av ArildM
 
Myth busted?

Hehe, har sett mange harrybiler som er rullet matt svart, og tviler ikke på at disse bilene er passe rustangrepet i utgangspunktet.

Mulig det er her en kan si at matte biler ruster fortere?

Men sånn tilbake til emne, mattsort i kombinasjon med orange ala bildet over var nice :) Tror mattsvart og blå kan bli bra det også :wink:

 #278361  av hmsilset
 
Hvist arbeidet er gjort skikkelig er det ingenting som ruster fortere enn andre lakker.Tror det finnes dyrere biler enn mr2 med matt svart eller andre farger :D