Side 1 av 1

Streetdesign.no / Kenth Auto & Tuning AS

Legg innLagt inn:09 okt 2007 13:31
av ThorT18
Hei!

Har noen av dere erfaringer med folka fra dette "tuningfirmaet" ? Vil bare si at jeg er dypt skuffet etter å ha ventet 2 mnd og 13 dager på å få levert to små ting jeg bestilte derfra. Sendte mailer å lurte på hvor varene mine ble av, og de presterte å si i ulike mailer at varene var bestilt - sendt - ikke bestilt - ikke sendt osv. i ulike mailer. Ble irritert! I dag fikk jeg endelig varene etter en smorning med god tålmodighet. Jett hva? Noen av delene var knekt og ødelagt... satan :x Nå var det kun snakk om 600-700 kr, men ergelig er det!

Er jeg den eneste som har opplevd negative ting fra disse folka, eller har andre lignende erfaringer å dele?

Legg innLagt inn:09 okt 2007 13:39
av CelicaTurbo
Slikt er dessverre ganske vanlig og er i all hovedsak pga at "tunere" lagerfører et fåtall varer pga kostnader og bestiller dermed fra produsent/leverandør først når kunden bestiller fra dem, og det er ofte seriøst lang turn-around på varer fra en del produsenter, spesielt gjelder det styling og andre produkter som kun blir produsert på forespørsel.

Legg innLagt inn:09 okt 2007 13:43
av ThorT18
Jepp, har forstått det slik jeg og CelicaTurbo, men er jo likevel litt dårlig mtp. all feilinformasjonen jeg har mottatt fra de. Bestillte noe småtteri fra et annet lignende tuningfirma, og der var supporten veldig god. Fikk tilogmed telefon fra de hvor de sa at delene mine var ankommet dem, og at de hadde levert pakken videre til posten for sending nordover til meg 8) Det er service!

Legg innLagt inn:09 okt 2007 17:42
av samejon
har vel ca samme erfaringer som deg. Jeg bestilte komplett body kit derfra, tok vel 3 måneder tror jeg. Det ble liksom borte på veien første gangen og så kom det plutselig etter 3 uker. Han skulle liksom ringe men hørte aldri noe så jeg kjørte innom jevnlig for å høre men bare svada prat. Han lovte å ringe meg når det kom, men det gjorde han heller ikke. Dagen etter at det hadde annkommet så ringte jeg og da innrømte han at det hadde kommet dagen i forveien. Service er desverre meget mangelfult i denne bransjen hos enkelte.

Legg innLagt inn:09 okt 2007 18:09
av Terjen
Bestilte Erebuni-kittet mitt der i januar, tok vel 3-4 uker, så det var ikke så aller verst for min del.

Legg innLagt inn:09 okt 2007 19:01
av BT-GTI
det er så alt for mange firmaer som driver med dette og jeg vil tro det er bedre å betale noen kroner ekstra jeg gjerne en tusenlapp eller to for å få service.
burde ikke være sånn men slik er det. mtsautopart er vel den eneste firmaet jeg er 100% fornøyd med. men kan jo hatt flaks der og...

bsbildeler: mye varer, lite på lager, lang leveringstid. tipset er å ringe å bestille ikke via mail. be dem sende deg kopi av bestillingen du har gitt dem via telefon få dem til å skrive sånn ca når varen skal komme. de sier oftest 3-4 uker, det tar jo tid for varen å bli sendt fra kina til usa til norge. eller fra japan til hongkong til nederland til oslo.

hvis varen ikke har ankommet så kan man jo kreve at de tar seg av frakta hjem til deg. det gjorde jeg med bsbildeler når jeg bestillte bodykittet mitt. de brukte en og en halv uke lenger enn hva de hadde sagt. ergo et kontraksbrudd siden det hadde de skrevet ned. jeg fikk frakta gratis og når jeg fikk feil bakfanger fikk jeg meg et airscoop som unnskyldning greit for nok for meg siden skulle ikke sette det på før vintern :wink:

alt handler om kontrakter. bryter de den kan du kreve noe av dem. unnskyld gjelder ikke, i mine øyne.

Legg innLagt inn:15 okt 2007 09:25
av Rage
Desverre er Norge et lite prioritert land når det gjelder tuning\styling etc i mange land, så å ha gode kontakter er i mine øyne alfaomega når man driver butikk innenfor dette området i Norge.

Ofte kan ikke forhandlerene (Oss i Norge) gjøre noe med bestillingen, fordi det til syvende og sist er leverandør\forhandler -> Produsent som er problemet.
Det er værst hvis varen må produseres opp, da tar det tid...
Det beste butikken i Norge kan gjøre er å informere om dette til kunden, det synes jeg det er det minste man kan gjøre.

Jeg har opplevd å få en leveringstid på en vare, som plutselig blir økt til det dobbelte fordi den er utsolgt og må produseres opp. Dette var også problemet med det ene kamdrevet Neemi bestilte fra Japan, og tok derfor 3 uker ekstra.

Så dere som bestiller av oss forhandlere i Norge, vær tålmodig til en viss grad, er det ikke på lager hos våre forhandlere i utlandet så finnes det nok mange alternativer til akkurat _den_ delen man bestiller. Kanskje det er et alternativ for flere av dere?

Ingen kritikk, bare husk at det kan være vanskelig å drive en slik bedrift i Norge til tider, og vi er veldig avhengig av at det går smertefritt i alle ledd for at kunden skal få varen til avtalt tid.
Feil kan skje, desverre :)

Legg innLagt inn:23 okt 2007 19:38
av VidarB
Kompis bestillte et kit til en Honda Perlude og når det kom fram var passformen lik r*va, han tok en telefon til Kenth å fikk i svar at hvis ikke han klarte å montere det kunne dem gjøre det for noen tusen, vist ikke kunne han, satt på spissen, dra til h******. Slik følte vi servicen fra Kenth og derfor anbefaler jeg dem ikke til noen.

Legg innLagt inn:29 okt 2007 23:06
av ThorT18
Nei det er jo synd at det skal være slik ! Fikk foresten endelig noe jeg hadde bestilt for 2 mnd sider der nå. Noe var knust og noe annet fikk jeg dobbelt av :? jaja

Legg innLagt inn:06 nov 2007 13:51
av Hoaas
Jeg bestilte senkesett til bilen derifra, når det hadde gått noen uker begynte jeg å etterlyse det. Først fikk jeg ikke svar på mailene jeg sendte. Når jeg ringte beklaget de at det hadde tatt så lang tid, men at de fikk varene inn nå og skulle sende de opp. Dette er vel et halvt år siden, har ikke sett varene. Skjønte at de ikke ville komme når det hadde gått et par mnd. Så bestilte en annen plass..Synes det selskapet der virker jævlig useriøst.

Legg innLagt inn:06 nov 2007 17:11
av aneriks
jeg bestilte luft filter der, det tok og ca 2 måneder, de påsto etter 3 uker at varen var sendt til meg, så ringte jeg en uke senere, da hadde de plutselig ikke fått varene fra levrandør, osv, bare passe rot med det firmaet.