Side 1 av 2
Clutch skifte.
Legg innLagt inn:11 okt 2007 11:04
av mabogis
I dag blir det clutch skifte på st 205'en min..
Det jeg lurer på er om jeg må ut med hele motoren eller om jeg klarer å få ned girkassen uten å ta ut motoren..er jo sinnsyke trangt..
noen som har noe tips for at det skal bli enklest mulig..

??
Legg innLagt inn:11 okt 2007 12:24
av csstian
Enkles er å slippe ned motor å gear ilag.
Legg innLagt inn:12 okt 2007 21:04
av mabogis
gikk veldig greit å ta ned gearkassen uten å ta ned motoren.
måtte klyve diff og gearkasse fra hverandre og ta de ned samtidig.. Gikk veldig bra..
Tror jeg sparte noe tid på at jeg slapp å ta ned hele motoren..

Legg innLagt inn:13 okt 2007 16:13
av wickeddark
Vil denne fremgangsmåten fungere på st185 også?
Legg innLagt inn:14 okt 2007 19:38
av mabogis
er jo så og si samme motor så tror det vil funke.
Men er en fordel å være to så en kan ta diffen og en kan ta gearkassen. for de må klyves å tas ned i samme prosess. og da er det greit å være to. Er greit å ha en gearkasse jekk også til kassen.
tok noen bilder også. skal se om jeg ikke får lagt de ut..

Legg innLagt inn:17 okt 2007 21:32
av mabogis
Her er noen bilder jeg tok..

Legg innLagt inn:17 okt 2007 21:42
av mabogis
Her er noen bilder jeg tok..

Legg innLagt inn:17 okt 2007 21:44
av mabogis
Her er noen bilder jeg tok..

Legg innLagt inn:17 okt 2007 21:48
av mabogis
Her er noen bilder jeg tok..

Legg innLagt inn:17 okt 2007 21:53
av mabogis
Her er noen bilder jeg tok..

Legg innLagt inn:17 okt 2007 21:57
av mabogis
Her er noen bilder jeg tok..

Legg innLagt inn:17 okt 2007 22:00
av mabogis
Her er noen bilder jeg tok..

Legg innLagt inn:17 okt 2007 23:07
av grimfer
Så her ble traversen tatt ned først, og så var det bare å splitte kasse og diff? Kan ikke forstå at det skal være såpass enkelt, har jo hørt så mange historier om motorer som må ut og ledningsnett som floker seg osv...
Legg innLagt inn:18 okt 2007 16:12
av ivers
hvordan clutch er det?
Legg innLagt inn:22 okt 2007 18:23
av mabogis
grimfer skrev:Så her ble traversen tatt ned først, og så var det bare å splitte kasse og diff? Kan ikke forstå at det skal være såpass enkelt, har jo hørt så mange historier om motorer som må ut og ledningsnett som floker seg osv...
jepp,var slik jeg gorde det..
Studerte og grublet først, mye arbeid å ta ned motor pga ledningsnett, ac, servo div div.. så tenkte jeg skulle prøve å klyve kassen og diffen fra hverandre å ta det ned.. funket som bare det..

var ikke trangt heller, men hadde en kompis lag med meg for det er greit å være to når man skal ta det ned og opp..
