Side 1 av 3
unichip er tingen
Legg innLagt inn:14 okt 2007 20:11
av Sulun
har hatt bilen på fms nå og fått montert unichip. 213,5 kw og 403 nm.
kjører da på 1,25 i ladetrykk. de sier at det skal holde under normal bruk, men litt skeptisk....
alt er orginalt, bare powerfilter og eksos. noen som tror dette kan holde en stund?
men ble jo utrolg morsomt da. totalt en annen bil! bare å anbefale.
Legg innLagt inn:14 okt 2007 20:12
av ThorT18
Wow! det ble jo like over 290 hk, right?

Legg innLagt inn:14 okt 2007 20:41
av castman
fett

hvor mye måtte du ut med for dette a?
Legg innLagt inn:14 okt 2007 22:04
av sindrejl
1.25 bar med ct26?? er ikke det litt høyt?
Legg innLagt inn:15 okt 2007 00:15
av Tomera
sindrejl skrev:1.25 bar med ct26?? er ikke det litt høyt?
Syntes et hørtes litt voldsomt ut.
Ville ikke ladet mere enn maks 1,1 bar med denne turboen.
Og 290 hk? Er det noe som er garantert/testet? Hørtes voldsomt ut, bare med en chip. Ville tro man måtte ha en fullverdig sprut for og oppnå slik effekt.
Legg innLagt inn:15 okt 2007 06:28
av Larsen
Etter hva jeg har hørt så er det ikke mulig en gang å oppnå den effekt med en ct20b turbo en gang. Men det går helt fint å kjøre en ct26 turbo på 1.25 så lenge man har intercooler til det.
Legg innLagt inn:15 okt 2007 14:40
av GT4 CS
Kjørte min omtrent ct26 på 1,2bar. Gikk fint det, fin kjøling i ic på carlos og. Lest om en som bremset 285hk med ct26 i en gt4. Så alt er vel mulig.
Legg innLagt inn:15 okt 2007 14:57
av cryptor
ct20b holder til ca 370hk!
Legg innLagt inn:15 okt 2007 15:36
av Larsen
cryptor skrev:ct20b holder til ca 370hk!
Snakker vi da whp?
Håper du har noen håndfaste bevis for det.
Legg innLagt inn:15 okt 2007 15:46
av Christian
Første motoren (3gen 3s-gte) min bremset 289hk og 361Nm med unichip hos Autoconsult. 1,2kg ladetrykk, 3" eksos og k&n filter. Kunne steke speilegg på ic etterpå
Og den rulla er streng sies det.
Legg innLagt inn:15 okt 2007 15:53
av Christian
Siden andre har bremset mye mer med samme oppsett på andre ruller vet jeg ikke helt hva jeg skal tro

Legg innLagt inn:15 okt 2007 16:27
av Tomera
Imponert!

Legg innLagt inn:15 okt 2007 18:32
av Larsen
Greie tall, men en kan ikke ta utgangspunkt hk på motoren da de er målt på hjula. Mr2en vil jo ha ganske lite tap i drivverket også.
Legg innLagt inn:15 okt 2007 19:36
av sleeper
en mr2 vil strengt tatt ikke ha mer en 10-12% tap! mens jeg har sett folk som har regnet opp ti 20% tap i drivhjula..
Legg innLagt inn:15 okt 2007 19:57
av Sulun
da er det vel kansje så jeg kan tro på at det er så mye power i bilen min da, når andre har fått det til også.. fikk beskjed før jeg leverte den att de maks kunne greie å ta ut 260hk. og når jeg fikk den tilbake første gangen var den benket til 340nm og 258 hk. men da gikk den ikke reint, så leverte den igjen, de hadde koblet litt feil på chipen. så nå går den veldig reint å fint og drar veldig bra. målebrevet fra benken står det 403.5nm og 213,5kw. ble veldig overaska og var sikker på at det var noe tull, men kansje... har hørt noe rykter om at folk ikke har trodd helt på den benken før.
så lurer egentï på om det er noen som har kjørt med noe slikt over lengre tid og om det kan holde? bilen har jo godt 205000km men er i bra stand. har tenkt å skru ned til 1,1 bar. ca