Side 1 av 2
GT4 Drivverk
Legg innLagt inn:14 okt 2007 23:26
av Cato84
Hvordan er drivverket på disse bilene? Kan det svinkjøres? Kjøre donuts på tørr asfalt uten problemer, rivstarte under dragkjøring? Clutche ut rævva i full "drift".
Ja, rett og slett mishandle drivverket uten at det ødelegges med engang slik som på mazda 323 GTR bilene?
Kom gjerne med litt informasjon ellers som kan være kjekt for meg å vite om dette emnet?
Takker for svar:)
Legg innLagt inn:15 okt 2007 01:00
av predator
Det er vel få biler som takler den behandlingen du beskriver her oppe orginalt... Mazda eller Toyota...

Legg innLagt inn:15 okt 2007 01:03
av celicagt4205nord
predator skrev:Det er vel få biler som takler den behandlingen du beskriver her oppe orginalt... Mazda eller Toyota... 
må si meg enig der...hvis der er slik du skal behandle en celica foreslår jeg att du ikkje kjøper en

Legg innLagt inn:15 okt 2007 01:14
av Tomera
celicagt4205nord skrev:predator skrev:Det er vel få biler som takler den behandlingen du beskriver her oppe orginalt... Mazda eller Toyota... 
må si meg enig der...hvis der er slik du skal behandle en celica foreslår jeg att du ikkje kjøper en 
Helt enig.
Bilen fortjener ikke og bli behandlet på den måten.
Kjøp deg heller en Auda A4 1,8 TQ elns

Legg innLagt inn:15 okt 2007 09:54
av Cato84
hehe, planen er å bygge om til GT4 Drivverk på min mazda 323 GTR sedan. Sier ikke at jeg skal behandle bilen slik, men vil gjerne ha mulighet til det uten å være redd for drivverket slik som jeg er nå!
Legg innLagt inn:15 okt 2007 10:01
av wickeddark
Såvidt jeg har hørt så er driverk og kasse meget sterke på GT4.
Men alt med måte da. Men det må da finnes oppgradert driverk til gtr? For det orginale er jo laga av Mariekjeks. så du kan jo ikke være den eneste gtr eieren som vil ha noe kraftigere...
Legg innLagt inn:15 okt 2007 12:42
av sleeper
ja, driverket tåler det, eneste du må oppgradere er den orginale bakdiffen..
kjøper du en cusco lamell sperre så har du driverk som tåler MYE juling.. ( vet ikke om noen andre som kan tåle mer, utenom kansje noen av audi understella)
Legg innLagt inn:15 okt 2007 14:38
av GT4 CS
sleeper skrev:ja, driverket tåler det, eneste du må oppgradere er den orginale bakdiffen..
kjøper du en cusco lamell sperre så har du driverk som tåler MYE juling.. ( vet ikke om noen andre som kan tåle mer, utenom kansje noen av audi understella)
Flørter du med meg siden jeg har auda eller

Trikkset er vel og huske og ta opp slarken før det flyr av gårde i rivstart. Gamle carlosen min ble sparket nokk ut på clutch i sving, spesielt på grus,snø og ikke minst våt asfalt, og den er fortsatt tight og fin i driverk etter snart 280000 kjørte km. Så juling tåler det helt klart, i audaen min revnet jeg gir og diff fester ganske fort hehe, men mekanisk er de jo overdimensjonert så det holder, samme med gt4 og

(bortsett ifra bakdiff ifølge noen bilmisshandleres erfaring

)
Legg innLagt inn:15 okt 2007 18:00
av celica_st185
Kan skrive under på det med torsen diffen som sitter orginalt, prøvde å spinne donuts på tørr asfalt, med knust diff som resultat...

Legg innLagt inn:16 okt 2007 06:43
av donk2k
GT4 CS skrev:sleeper skrev:ja, driverket tåler det, eneste du må oppgradere er den orginale bakdiffen..
kjøper du en cusco lamell sperre så har du driverk som tåler MYE juling.. ( vet ikke om noen andre som kan tåle mer, utenom kansje noen av audi understella)
Gamle carlosen min ble sparket nokk ut på clutch i sving, spesielt på grus,snø og ikke minst våt asfalt, og den er fortsatt tight og fin i driverk etter snart 280000 kjørte km.
Er vel rulla mer enn det nå

Legg innLagt inn:16 okt 2007 08:37
av kennethx
Trust me, jeg har knust ALT på bilen, UTEN OM drivakslinger og mellomaksling.
Bak diffen er regelrett skrot og skrammel når du begynner og få litt power og hissig clutch.
Girkassen sliter om du rivstarter med slics, det har jeg også prøvd, den tåler ikke alt for mange slike, mens med vanlige dekk som Toyo T1-R ser det ut til å gå helt fint. Verdt å merke at jeg tar opp slarken i drivverket med å slure før jeg dunker clutchen helt ut.
To ødelagte torsendiffer og to ødelagte girkasser, ingen ødelagte drivakslinger (bortsett fra en som ikke teller da en mutter var løsnet). Nå kjører jeg som nevnt over, en cusco lamell sperr, som forøvrig gjør bilen mye mer overstyrt og morro og kjøre.
Legg innLagt inn:18 okt 2007 14:56
av Cato84
Så alt i alt så er ikke dette drivverket det beste og leke seg med? Dere tenker på st205 drivverket?
Finnes det noen forsterkninger som gjør at dette kan misbrukes litt ekstra?
Legg innLagt inn:18 okt 2007 15:09
av celica_st185
Skal tåle en god del hvis du monterer LSD i bakdiffen...
Legg innLagt inn:18 okt 2007 15:50
av CelicaTurbo
Cato84 skrev:Så alt i alt så er ikke dette drivverket det beste og leke seg med? Dere tenker på st205 drivverket?
Finnes det noen forsterkninger som gjør at dette kan misbrukes litt ekstra?
Konklusjonen er vel at GT4-drivverket tåler ganske mye men bakdiffen er mindre glad i rivstarter enn resten, bytt innmaten til noe som tåler litt mer enn torsen-diffen så er det ute av verden. Drivverket er kjent for å tåle juling og har vært brukt standard på 500+hk biler, men det er jo klart at bombesikkert er det ikke, og ved en rivstart er det ganske mye krefter på gang om man ikke spenner drivverket for slark før man slipper

Men, som de andre her sier: det må da være enklere å handle oppgraderte deler til bilen du har nå, enn det er å flytte over GT4-drivverket? Girkassen kan du vel ikke bruke og den er vel fremdeles et problem på Mazda'en, og forsterker du da drivverket så kan du jo gjette hva som ryker da

Men, det er forøvrig ingen forskjeller mellom st185 og st205 drivverket, annet enn at amerikanske og tidlige japanske modeller ser ut til å ha en åpen diff bak.
Legg innLagt inn:18 okt 2007 16:28
av kennethx
Akslinger og drivknuter virker 100% skuddsikkert! Jeg har gitt de MYE bank!! En cusco lamel sperr løste diff problemet. den orginale girkassen er slik jeg ser det det svakeste punktet i drivverket mitt nå. Men så lenge jeg holder meg unna rivstarter med slicks ser den ut til å klare seg fint.