CelicaTurbo skrev:Om du skal til biltilsynet, det eneste som finnes av dokumentasjon for hvor mye en orginal MR2 Turbo er god for er standard typegodkjenning for bilen, dvs standard motoreffekt. Toyota vil definitivt ikke levere dokumenter for noe mer enn det, og hvem andre er villig til å levere noe slikt?
Skal du få biltilsynet til å godkjenne effektøkningen så må du selv få en person der til å vurdere bygget du gjør, søke på forhånd og ha en god dialog i hele prosessen.. ikke akkurat plankekjøring, og det er avhengig av at du er både heldig, metodisk og profesjonell 
Men, utav nysgjerrighet, for 300hk, hva er det du vil kaste ut 3S-GTE-motoren for? Skal du bytte den ut i noe annet for 300hk bør det jammen være 300 sugehester 
Ja, klar over den lange prosessen (store deler av den i allefall), er i gang med søknader og har hatt kontakt med biltilsynet siden jeg starta å tenke på det her.
Det eneste jeg ikke har noe eksakt papir-data på er dette med bremsene.
Men er det ikke en del mr2'n i norge med langt over 300 hester som har dette godkjent? Hva har dem gjort i forhold til dette med bremser?
Hvis biltilsynet sier, "nei, dette er fordårlig".. Er dem da pålagt å si hva som må utbedres og å se bilen igjen etter utbedring, eller kan dem bare slå seg vrange og gi f...?
Angående hvilken motor det er, den er vel verdt strevet og den puster selv.
