Side 1 av 1
Hva tåler en 4a-gze?
Legg innLagt inn:20 okt 2007 10:22
av <RuPerT>
Mine "mods";
2mm cometic toppakning
ARP head studs
Eagle råder
ARP råde bolter
Frontmontert IC
Autronic datasprut
Motor er og overhalt.
Legg innLagt inn:20 okt 2007 11:13
av tojo
Tror nok motoren din vil tåle mer en det du klarer å trykke ut av den med f.eks oppdrevet org. kompressor.
4a-gze har blitt turbokonvertert med gode resultat(kommer ann på hvilken versjon av motoren du har gen1 8:1 gen 2og3 8,9:1),da denne har en forsterket bunndel i forhold til 4age.
250-300hk vil jeg tippe.
Legg innLagt inn:20 okt 2007 12:26
av erling
Egon kjørte med 540 hk i en sånn med org. bunndel.

Legg innLagt inn:20 okt 2007 18:06
av <RuPerT>
Fine tall det da

satser på 540 HK området

hehe. neida, vil ha litt mer ut av denna.

Legg innLagt inn:20 okt 2007 20:22
av lexusmann
Hvor mye gir den da?Har ikke fått det med meg...

Legg innLagt inn:21 okt 2007 13:53
av <RuPerT>
min?

bremset til 182.2 hos VS motor

Legg innLagt inn:22 okt 2007 06:09
av SuperZite
Hvilken gen. motor har du og har du byttet reim hjul?
Tenkte bare å høre hva min muligens kan yte, har ikke vært på rulle, men kommer opp i 1 bar lade trykk.
Legg innLagt inn:22 okt 2007 08:35
av <RuPerT>
har byttet reimhjul ja. Min lå på rundt 0.9-1.0 bar, nå ligger den på 0.8-0.9 siden jeg har satt på tykkere toppakning. Var bremset til 182.3 med original IC. Har nå frontmontert. Blir muligens å bygge om til turbo

Legg innLagt inn:22 okt 2007 08:48
av SuperZite
Har du org 145 hk i din motor eller hva? Og lade trykket skal vel ikke gå ned etter at du bytter toppakning. Eneste du gjør da er jo å få lavere comp.
Legg innLagt inn:22 okt 2007 09:20
av <RuPerT>
Ladetrykket gikk ned etter toppakning byttet. Men når motoren får skikkelig turtall så beveger den seg sakte oppover mot 0.9