Min Supra MK3 !!! 1UZFE Turbo
Legg innLagt inn:28 okt 2007 01:33
Kjøpte bilen i April i år.1991 7mgte.Henta den i Osen nord for Tronheim.Kjørte hjem i et strekk 132mil.. uteom et lite stopp langt oppe på fjellet i nord en plass,da den seff gikk varm og jeg fant ut at topppakningen var gåen.Typisk !! Jeg måtte be en bønn til turboguden i håp om å klare de siste 100 mila hjem.Rev ut termostatet,fyllte på vann og gidde gass.Utrolig nok kom jeg meg til rogaland uten mer problemer
Bilen har mer eller mindre stått.Det har blitt litt kjøring,men ikke det store med defekt topppakning.Et halvt år etterpå var jeg visst ungkar igjen,og endelig klar for å begynne på drømmen
Motor ble plukket i deler,og levert inn til EBB i by'n som er versting bygger og maskinist.
Blokk skal bores opp 1,5mm,planslipes osv,Wiseco "060,Eagle råder,ALT skal balanseres av komponenter
Topp skal portes osv av EBB,Crower 272/8,1 m/ Crower fjærer og retainers,Titan justerbare kamdrev osv
Men jeg venter på det,er jeg igang med plukking av motorrom og innerfront som skal lakkes.Skifte ut understell og foringer,kraftigere stabstag framme og bak,ny tectyl under,2 walbro in-tank.
Den skal også få Oil reloc kit m/greddy 14 rader,stor Godspeed ic,Act keramisk clutch,Rps svinghjul,modifisert ebay manifold +++
Pr i dag holder jeg på med den absolutt "VERSTE" jobben,nemlig polering av motordeler.ALT av alu deler skal poleres til krom finish.Det er en drittjobb.Men bling skal det bli uansett
Godbilen skal også få datasprut,cusco tårnstag F og B,Koyo rad og flex-a-lite 12" og diverse ting og tang...
Slenger ut noen bilder.Mer kommer vel etter hvert
Bilens siste luftetur før oppgradering





Litt rustvann fra trykk i kjølesystem :/


Innsug før polering

Etter

Når motor er tilbake på plass,understell i orden og alt det der,skal den kjøres og mappes osv... Så kommer lakk av resten av bilen og sannsynligvis Kaminari kit.Før sommeren hvis jeg får tid

Bilen har mer eller mindre stått.Det har blitt litt kjøring,men ikke det store med defekt topppakning.Et halvt år etterpå var jeg visst ungkar igjen,og endelig klar for å begynne på drømmen
Motor ble plukket i deler,og levert inn til EBB i by'n som er versting bygger og maskinist.
Blokk skal bores opp 1,5mm,planslipes osv,Wiseco "060,Eagle råder,ALT skal balanseres av komponenter
Topp skal portes osv av EBB,Crower 272/8,1 m/ Crower fjærer og retainers,Titan justerbare kamdrev osv
Men jeg venter på det,er jeg igang med plukking av motorrom og innerfront som skal lakkes.Skifte ut understell og foringer,kraftigere stabstag framme og bak,ny tectyl under,2 walbro in-tank.
Den skal også få Oil reloc kit m/greddy 14 rader,stor Godspeed ic,Act keramisk clutch,Rps svinghjul,modifisert ebay manifold +++
Pr i dag holder jeg på med den absolutt "VERSTE" jobben,nemlig polering av motordeler.ALT av alu deler skal poleres til krom finish.Det er en drittjobb.Men bling skal det bli uansett

Godbilen skal også få datasprut,cusco tårnstag F og B,Koyo rad og flex-a-lite 12" og diverse ting og tang...
Slenger ut noen bilder.Mer kommer vel etter hvert
Bilens siste luftetur før oppgradering





Litt rustvann fra trykk i kjølesystem :/


Innsug før polering

Etter

Når motor er tilbake på plass,understell i orden og alt det der,skal den kjøres og mappes osv... Så kommer lakk av resten av bilen og sannsynligvis Kaminari kit.Før sommeren hvis jeg får tid