TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • pulverlakkering

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #269190  av castman
 
hei, hvordan funker pulverakkeringa egnetlig på varme gjenstander som varmesjold og lignendende? :wink:
 #269194  av 2r-e-rik
 
castman skrev:hei, hvordan funker pulverakkeringa egnetlig på varme gjenstander som varmesjold og lignendende? :wink:
jeg kjenner en som holder på med pulverlakk.. å han skryter av en ny blanding som har kommet.. som vistnok skal tåle 500grader..
jeg tar det foreløbig med en klype salt... men jeg skal teste den ut på turbomanifolden min å se hva som skjer...

 #269208  av castman
 
Oi, 500 grader,, det må jo være superpulverlakkering! Når vanlig pulverlakkering tåler vel rundt 150grader ifølge en gubbe som driver med dette. Men det er jo andre her på forumet som har lakkert varmesjold tidligere men jeg har får ikke fått noe tilbakemeldingen om det funket i lengden.. :roll:

 #269329  av Amund
 
Dreiv litt med pulverlakkering der eg jobba før. Den blir herdet i ein ovn på ca120grader, men om den ligger i for lenge blir lakken stygg og ru i overflata. Den tåler opp til ca 150 grader i korte perioder, men over lengre tid vil den smelte/brenne... (kommer litt an på kor varmt det er).

På et varmeskjold over turbo ville eg vert veldig skeptisk til å bruke pulverlakk, pga brannfare og at det rett og slett er stygt. Vanlig varmebestandig lakk er mykje bedre då :wink:

 #269355  av castman
 
ok takk for tipsene :wink:

Hvis jeg går for varmebestandig lakk, men man trenger vel en type spesiel grunning da eller?

 #269413  av guppi
 
Jeg driver med pulverlakkering.Den varmebestandige pulverlakken tåler ca.537 Grader.Og den vanlige ca.180Grader.Hvis det neo mer du lurer på så bare spør i vei. 8)
 #269451  av Andy_Celica
 
2r-e-rik skrev:
castman skrev:hei, hvordan funker pulverakkeringa egnetlig på varme gjenstander som varmesjold og lignendende? :wink:
jeg kjenner en som holder på med pulverlakk.. å han skryter av en ny blanding som har kommet.. som vistnok skal tåle 500grader..
jeg tar det foreløbig med en klype salt... men jeg skal teste den ut på turbomanifolden min å se hva som skjer...
Vet du hvor varm manifolden blir? tror nok ikke det holder med lakk som holder 500 grader der nei.

 #269473  av Tomera
 
Har pulverlakkerte bremsekallippere på bilen. Vet ikke hvor varme de blir, men har holdt til nå. Ser værtfall veldig pent ut :)

 #269479  av Andy_Celica
 
Tomera skrev:Har pulverlakkerte bremsekallippere på bilen. Vet ikke hvor varme de blir, men har holdt til nå. Ser værtfall veldig pent ut :)
De fleste bremsevesker holder til 250-270 grader så der er du langt under 500 grader

 #269538  av guppi
 
Har pulverlakkert flere sett med bremsekalippere i diverse candy farger uten problem fra varmen

 #270573  av Lørnings
 
Pulverlakkerte manifolder brenner, tro meg! :P

 #270666  av Ã¸xseth
 
guppi skrev:Har pulverlakkert flere sett med bremsekalippere i diverse candy farger uten problem fra varmen
enda fler fra klepp :D

 #270692  av guppi
 
paradis :D 8)

 #270694  av Ã¸xseth
 
guppi skrev:paradis :D 8)
nja... nå blåser det for mye, men ellers går det jo 8)

 #270697  av Ã¸xseth
 
driver du med lakkering? hvem av de er du?? det er jo noen av de som lakkerer her på klepp....