Side 1 av 2
pulverlakkering
Legg innLagt inn:28 okt 2007 02:53
av castman
hei, hvordan funker pulverakkeringa egnetlig på varme gjenstander som varmesjold og lignendende?

Re: pulverlakkering
Legg innLagt inn:28 okt 2007 05:08
av 2r-e-rik
castman skrev:hei, hvordan funker pulverakkeringa egnetlig på varme gjenstander som varmesjold og lignendende? 
jeg kjenner en som holder på med pulverlakk.. å han skryter av en ny blanding som har kommet.. som vistnok skal tåle 500grader..
jeg tar det foreløbig med en klype salt... men jeg skal teste den ut på turbomanifolden min å se hva som skjer...
Legg innLagt inn:28 okt 2007 12:27
av castman
Oi, 500 grader,, det må jo være superpulverlakkering! Når vanlig pulverlakkering tåler vel rundt 150grader ifølge en gubbe som driver med dette. Men det er jo andre her på forumet som har lakkert varmesjold tidligere men jeg har får ikke fått noe tilbakemeldingen om det funket i lengden..

Legg innLagt inn:29 okt 2007 07:50
av Amund
Dreiv litt med pulverlakkering der eg jobba før. Den blir herdet i ein ovn på ca120grader, men om den ligger i for lenge blir lakken stygg og ru i overflata. Den tåler opp til ca 150 grader i korte perioder, men over lengre tid vil den smelte/brenne... (kommer litt an på kor varmt det er).
På et varmeskjold over turbo ville eg vert veldig skeptisk til å bruke pulverlakk, pga brannfare og at det rett og slett er stygt. Vanlig varmebestandig lakk er mykje bedre då

Legg innLagt inn:29 okt 2007 16:02
av castman
ok takk for tipsene
Hvis jeg går for varmebestandig lakk, men man trenger vel en type spesiel grunning da eller?
Legg innLagt inn:29 okt 2007 21:05
av guppi
Jeg driver med pulverlakkering.Den varmebestandige pulverlakken tåler ca.537 Grader.Og den vanlige ca.180Grader.Hvis det neo mer du lurer på så bare spør i vei.

Re: pulverlakkering
Legg innLagt inn:29 okt 2007 23:16
av Andy_Celica
2r-e-rik skrev:castman skrev:hei, hvordan funker pulverakkeringa egnetlig på varme gjenstander som varmesjold og lignendende? 
jeg kjenner en som holder på med pulverlakk.. å han skryter av en ny blanding som har kommet.. som vistnok skal tåle 500grader..
jeg tar det foreløbig med en klype salt... men jeg skal teste den ut på turbomanifolden min å se hva som skjer...
Vet du hvor varm manifolden blir? tror nok ikke det holder med lakk som holder 500 grader der nei.
Legg innLagt inn:30 okt 2007 02:40
av Tomera
Har pulverlakkerte bremsekallippere på bilen. Vet ikke hvor varme de blir, men har holdt til nå. Ser værtfall veldig pent ut

Legg innLagt inn:30 okt 2007 09:27
av Andy_Celica
Tomera skrev:Har pulverlakkerte bremsekallippere på bilen. Vet ikke hvor varme de blir, men har holdt til nå. Ser værtfall veldig pent ut 
De fleste bremsevesker holder til 250-270 grader så der er du langt under 500 grader
Legg innLagt inn:30 okt 2007 17:14
av guppi
Har pulverlakkert flere sett med bremsekalippere i diverse candy farger uten problem fra varmen
Legg innLagt inn:07 nov 2007 22:28
av Lørnings
Pulverlakkerte manifolder brenner, tro meg!

Legg innLagt inn:08 nov 2007 18:18
av øxseth
guppi skrev:Har pulverlakkert flere sett med bremsekalippere i diverse candy farger uten problem fra varmen
enda fler fra klepp

Legg innLagt inn:08 nov 2007 21:30
av guppi
paradis

Legg innLagt inn:08 nov 2007 21:40
av øxseth
Legg innLagt inn:08 nov 2007 21:45
av øxseth
driver du med lakkering? hvem av de er du?? det er jo noen av de som lakkerer her på klepp....