Side 1 av 2
Avensis 2003
Legg innLagt inn:31 okt 2007 09:47
av Hoaas
Hei!
Jeg vurderer å kjøpe en Avensis 2.0 D4d 2003 stv. Exec. Var ganske sikker på kjøpet mitt, til igår. Da fikk jeg høre av en som har kjørt 03 modell avensis som drosje. Der kom det fram at han aldri har vært så mye på verksted med en bil, som han var med den. Er det tilfellet at det er mye problemer med første utgaven av det nye chassiset?
Legg innLagt inn:31 okt 2007 12:45
av csstian
Er kunn casterstag i bakstillingen jeg kan huske har vært et kjent problem på di.Kan jo være en mandagsbil han taxi karn hadde fått:-)
Så tror ikke du behøver å være skeptisk til å kjøpe en slik bil
Legg innLagt inn:31 okt 2007 18:32
av Hoaas
Ok..forstod det bare sånn at det var mye småfeil med det elektriske. Tulla litt med at 4 elektriske vinduer ble litt for mye :p
Så det er altså ingen andre som har noe å utsette på 2003 avensis?
Legg innLagt inn:31 okt 2007 19:50
av Thomassen
Har en slik bil.. Har ingenting å utsette på denne bilen.. Litt knirkelyder her og der, men det er vel bare sånn Toytota er..

Legg innLagt inn:09 nov 2007 12:30
av junkern
ut i fra erfaring her på verkstedet,e r det ingen problem med disse bilene annet en høyt olje forbruk på bensin motoren(1.

og litt knirk. d4d motoren har et lite problem med skriking fra servo pumpen ved kaldt vær,da blir som regel pumpa og reimer byttet, elles er jeg ikk ekjent med noe serlig mer. enesten at automat kassa på taxi kjørte avensiser ryker i et kjør, som regel på rundt 200.000km.
kjøp deg d4d og du blir fornøyd. skal kjøpe med en d4d excecutive til sommeren.
NB. his bilen du prater om er kjørt som taxi, bytt clutch med en gang du får den, så slipper du at svinghjulet går til helvete også. dette er et problem på både rav4 og avensis, spesielt ved høy km.
Legg innLagt inn:22 des 2007 14:17
av Hoaas
Det ble en 03 D4D stv SOL, kjempefornøyd så langt. Herlig bil å kjøre. Men har et lite spørsmål;
Når bytta de til registerkjede på avensis? De jeg kjøpte bilen av mente jeg ikke trengte å gjøre noe før 150 000km. Da skulle Toyotaforhandleren ha den inn for å sjekke om det var vits å bytte. Bilen har nå gått 117 000km.
Legg innLagt inn:23 des 2007 21:42
av Thomassen
Registerreim skal byttes på hovedservice på 120000. Da byttes vannpumpe i samme slengen. Denne servicen koster ca 12000 kr på Toyota Verksted..
Legg innLagt inn:04 jan 2008 20:37
av junkern
det er kunn 1.4 d4d motoren som har register kjede, denne motoren finnes i yaris og corolla. d4d motoren(2.0l)til av avensisen kom med register reim. ellers kom registerkjede på avensis besndin når den første vvti motoren kom(dvs 2000 mener jeg og huske)
knall bil du har kjøpt og regner med du blir fornøyd videre fremover
Legg innLagt inn:04 jan 2008 20:48
av Carina_E
har selv en 04 avensis D-4D stv.
Det er ting jeg lurer på ang reg reima.
I Norge får jeg beskjed fra Toyota at reima skal byttes på 120.000, mens i Sverige sier de at den skal byttes på 90.000
Hvorfor er det forskjell på det?? hvem er det som bestemmer når den skal byttes??
Legg innLagt inn:07 jan 2008 18:44
av Hoaas
Riktig, har vært litt forvirra ang. registerkjede og registerreim på Avensis. Men da vet jeg det. Da blir det storservice og nye felger til sommeren
Takk for alle svar

Legg innLagt inn:07 jan 2008 18:56
av csstian
Carina_E skrev:har selv en 04 avensis D-4D stv.
Det er ting jeg lurer på ang reg reima.
I Norge får jeg beskjed fra Toyota at reima skal byttes på 120.000, mens i Sverige sier de at den skal byttes på 90.000
Hvorfor er det forskjell på det?? hvem er det som bestemmer når den skal byttes??
Toyota har aldri hatt 90000 interval på regreim så jeg vet om.Først var det 100000.Så ble det 120000 å noen har 150000.Men husker ikke hvordan biler det var.Men så er det å 5 år.Så om ikke reima di er 5 år så kan du trykt kjøre 120000.Men da bør du bytte vannpumpe også.Får den holder tvilsomt til neste reg reim skift.
Legg innLagt inn:09 jan 2008 17:45
av Hoaas
Ja det var nettopp det. Jeg fikk beskjed om bytte på 150 000km. Enkleste er vel å kjøre ned på Toyota og få de til å sjekke når den skal byttes. Hvis det er tilfellet har jeg råd til litt fetere felger og TTE grill

Legg innLagt inn:21 jan 2008 13:35
av 94CelicaGT
lurer selv på en 2003 D4D Avensis..gått 90.000km og virker strøken.
hvordan er motoren på den? har ingen erfaring med dieseltoyota så noen innspill hadde vært kjekt

Legg innLagt inn:22 jan 2008 09:09
av Hoaas
94CelicaGT skrev:lurer selv på en 2003 D4D Avensis..gått 90.000km og virker strøken.
hvordan er motoren på den? har ingen erfaring med dieseltoyota så noen innspill hadde vært kjekt 
Jeg er i allefall kjempefornøyd med min. Var en liten overgang siden jeg var vant med Audi, både på motorlyd og lyder av antispinn/skrens. Trodde det var noe alvorlig galt med bilen først

Men det var helt normale lyder. Litt turbosus inni bilen når motoren er kald.
Tror ikke du trenger å frykte noe når det gjelder holdbarhet på motoren, det ligger nok noe i det at Toyota har de bilene som er minst inne på verksted
116 dieselhester holder vel i utgangspunktet og gir en grei puff i ryggen. Kan trekke mye vekt også. Vet at V-tech tuningbox gir ca 20 hester mer og fungerer veldig bra. Det er vel stortsett det eneste tilbudet som funker på disse motorene, da hjernen ikke lar seg omprogramere.
God bil

Re: Avensis 2003
Legg innLagt inn:06 jun 2008 00:05
av d4d
Da jeg spurte verksmesteren på Toyota Alnabru om når jeg skulle bytte registerreim på min 2003 d4d sol så sa han at den har registerkjede og at dette ikke skal byttes. Jeg som ble så glad. Og nå er det altså noen som mener noe annet.