Side 1 av 1

Us spec å euro spec

Legg innLagt inn:01 nov 2007 20:37
av Stiaaan
Heisann.. Er det noen her på forumet som har US spec me skilt som er registrert på untaksregelen som har trimmet motoren uten å bry seg om den regelen? Eller har alle dere som trimmer motoren Eurospec evt en uten skilt? Har veldig lyst på supra men me tanke på at jeg også da vil trimme motoren en del så går vell det ikke å ha skilt på den uten at det er en eurospec?

Går det ann å trimme en US spec supra på skilt, men beholde det orginale utseende? uten om felger å små ting da seff.

Er ny her på forumet å innen supra så kansje det har blitt spurt om før!

Mvh Supra elsker :)

Legg innLagt inn:01 nov 2007 20:54
av sindrejl
Nå har det seg slik at all trimming skal godkjennes og det skal betales for effektøkning, selv om det er eurospec. Så uansett om man blir "tatt" med bil regga på unntak eller en standard euro bil så blir man HARDT bøtelagt, spesielt om bilen er tatt inn i senere tid.

Trimming kan såklart gjøres uten at man endrer eksteriøret :) Og tar du den milde metoden med å skifte litt innmat i motor, kanskje skifte turboer og iallefall øke trykket en del, samt ikke bruker flashy chrome rør, så skal det en del til før de klarer å se det.

Legg innLagt inn:01 nov 2007 21:32
av Stiaaan
Hehehe den er grei takk for hjelpen:)

Legg innLagt inn:02 nov 2007 13:44
av tore 95 tt euro spec
Det er STOR forskjell på om du trimmer en euro spec VS us Spec.
Biler som blir tatt inn på untaksregelen kan du IKKE trimme,style etc.
Når du er hos BTS ved god kjenning av bilen tar de bilder(mange bilder) av både motor og eksteriør som de kan bruke som eventuelt bevis senere som ved Eu godkjenning og andre kontroller ved mistanke om forandring.

Da det gjelder Eurospec så kan du trimme så mye du orker bare du kan femlegge bremsepapir på orginal effekt til BTS. DU kan ha to oppsett på bilen, ett for bane og ett for gata.Dette kan du justere med via turbo trykk eller en turtallssperre som du legger inni datasprutet
Dette er noe som ikke skal kunne betjenes fra kupeen. (Krav fra BTS)

KONKLUSJON : Euro spec kan du trimme MED skilter.

Us spec kan du trimme UTEN skilter.

Så IKKE oppfordre folk til å gjøre denne feilen!!!!!!!!

Legg innLagt inn:02 nov 2007 16:14
av azt
tore 95 tt euro spec skrev:Det er STOR forskjell på om du trimmer en euro spec VS us Spec.
Biler som blir tatt inn på untaksregelen kan du IKKE trimme,style etc.
Når du er hos BTS ved god kjenning av bilen tar de bilder(mange bilder) av både motor og eksteriør som de kan bruke som eventuelt bevis senere som ved Eu godkjenning og andre kontroller ved mistanke om forandring.

Da det gjelder Eurospec så kan du trimme så mye du orker bare du kan femlegge bremsepapir på orginal effekt til BTS. DU kan ha to oppsett på bilen, ett for bane og ett for gata.Dette kan du justere med via turbo trykk eller en turtallssperre som du legger inni datasprutete.
Dette er noe som ikke skal kunne betjenes fra kupeen. (Krav fra BTS)

KONKLUSJON : Euro spec kan du trimme MED skilter.


Us spec kan du trimme UTEN skilter.

Så IKKE oppfordre folk til å gjøre denne feilen!!!!!!!!


serriøst? må man ikke ha papirer som sier at bilen vil tåle de ekstra hestene o.l.? da betaler man avgift på ekstra "banehestene" da? er bilen regga som noe spess banebil? trenger ikke legge fram bremsepapirer på din egen bil med orginal effekt? har jo regga bilen i mars med papir fra toyota på 243kw. vil jeg trenge noe ny bremsing/papirer for å ha hva den orginale effekten er? eller må jeg bygge den opp for så å bremse den igjen med orginal effekt?

Legg innLagt inn:02 nov 2007 19:26
av tore 95 tt euro spec
Du trenger ikke legge frem noe bremsepapir siden bilen din er orginal da vettu.men om du bygger om bilen så må du få dette godkjent på et vis og da er dette en mulighet..

Legg innLagt inn:03 nov 2007 13:20
av supramkiv
noen som har fått godkjent ombygd til single turbo i norge da :?:

Legg innLagt inn:03 nov 2007 13:22
av TOYPARTS
supramkiv skrev:noen som har fått godkjent ombygd til single turbo i norge da :?:
ja på us bil

Legg innLagt inn:09 nov 2007 19:50
av 95TT
Blei ikke knipsa så mye som ett bilde av bilen min når den ble godkjent. Han kikka på dekk dimensjonen, Åpna panseret og sa her var det pent lukka igjen, og det var omtrent det så var ikke akkurat noen alvorlig gjennomgang.. han målte ikke avgass , sjekket bremser eller noenting. kikka ikke på dempere eller noen ting, selv om dette var orginalt da.. jeg hadde boostcontroller, målere og fuelcontroller i bilen, men dette kikket han ikke på en gang.. så det kan ikke være mye til sjekk.

Legg innLagt inn:09 nov 2007 19:51
av 95TT
Er det noen som har fått godkjent ombygd til singel på en u.s supra toyparts `???