Side 1 av 1

Vacumslanger, Celica 92 mod, 3s-ge + starteren vil ikke

Legg innLagt inn:07 nov 2007 10:19
av hAvard
Heisann. Har nettopp byttet toppakning på en 3s-ge. Har gått relativt smertefritt.

Har kommet så langt nå at jeg skal hive på plass igjen alle vacumslangene, og det er ikke få på denne motoren. Det er 3 uttak på høyre side av innsuget, den ene er vel til bensintrykksregulatoren, de andre er vel til t-vis eller acis eller hva det er på denne motoren? Og den tredje er til? Er en del vacum rundt innsuget også. Og to vacumtanker, en litt stor som står ovenfor girkassa og en som ligger under innsuget.

Hva skal kobles hvor? Har søkt masse på forumet her og på google, men finner bare vacuum diagram for 3s-gte og sånt, ikke til 3S-GE!


Problem nummer to er vel at startmotoren ikke går rundt. Høres ut som den blir belastet for klokka slokker og sånt, så virker som den trekker riiimelig mye strøm. Har koblet på alt av jording rundt om kring, skrudde av starteren og prøvde å snurre den rundt med fingrene, noe som heller ikke var noe problem. Men den vil fortsatt ikke gå rundt når jeg vrir om nøkkelen. Skal prøve mer senere i dag.

Har også en plugg på ledningsnettet jeg ikke er sikker på hva er til, den henger foran ved siden av vifta ved batteriet, relativt stor rund plugg.

Noen som kan hjelpe meg? Hehe.

Takk på forhånd, Håvard ;)

Legg innLagt inn:07 nov 2007 11:08
av evneveik
Har du sjekket at du har nok strøm på batteriet? Skal se om jeg ikke finner den tegningen jeg brukte når jeg holdt på med vakumslangene på min 3sge...

Legg innLagt inn:07 nov 2007 11:21
av hAvard
Hadde vært kjempefint, setter pris på all hjelp jeg kan få!

Legg innLagt inn:07 nov 2007 11:32
av evneveik
Har lagt ved en tegning fra epc'en den var grei å bruke for å få det til.
Er ikke alt som er tegnet inn, men ut fra dette så bør du klare å plassere alt på rett sted.

Legg innLagt inn:07 nov 2007 11:40
av Helmer
Den tredje vakumslangen kan være til bremsekraftforsterkeren om jeg ikke tar helt feil.

Legg innLagt inn:07 nov 2007 11:52
av csstian
Sjekk alle di store sikringene som er ved batt.Så kan du ta ut startmotoren å koble strøm på den å se om den fungerer da.Da har du ivertfall eleminert om feilen er i den

Legg innLagt inn:08 nov 2007 12:41
av hAvard
takk evneveik, du er helten min hvis dette funker :P

Legg innLagt inn:08 nov 2007 13:15
av hAvard
evneveik skrev:Har lagt ved en tegning fra epc'en den var grei å bruke for å få det til.
Er ikke alt som er tegnet inn, men ut fra dette så bør du klare å plassere alt på rett sted.
Men har du noe greie på den som går fra toppen av gasspjeldet og i gjennom den lille saken(23262) og så ut i intet.. hva den er til? :P

Legg innLagt inn:08 nov 2007 13:41
av evneveik
hAvard skrev: Men har du noe greie på den som går fra toppen av gasspjeldet og i gjennom den lille saken(23262) og så ut i intet.. hva den er til? :P
Det husker jeg ikke i hodet, men det var logisk når alle de andre var på rett sted. Det enkleste hadde jo vært om noen hadde giddet å sjekke dette for deg, jeg er ikke hjemme i garasjen før onsdag...

Det beste hadde jo vært om du hadde merket alt først :P

Legg innLagt inn:08 nov 2007 14:07
av hAvard
hadde helt klart vært det beste, men det vakum styret ble nermest rivd fra hverandre i et øyeblikk med blanda følelser av sinne og frustrasjon :P hehe... det er den trangeste og jævligste motoren jeg har skifta toppakning på :P og så jææævli mye spesielle løsninger i forhold til hva jeg er vant med. hehe.

Legg innLagt inn:19 nov 2007 00:31
av evneveik
hAvard skrev:
evneveik skrev:Har lagt ved en tegning fra epc'en den var grei å bruke for å få det til.
Er ikke alt som er tegnet inn, men ut fra dette så bør du klare å plassere alt på rett sted.
Men har du noe greie på den som går fra toppen av gasspjeldet og i gjennom den lille saken(23262) og så ut i intet.. hva den er til? :P
Vet ikke om du har fått det til, men den slangen du snakker om går til purge på charcoal canisteren...