Min vinterbil
Legg innLagt inn:12 nov 2007 18:51
Købte mig en total standard starlet EP91 sidste efterår, og brugte den som vinterbil, imens Celica T23 turbo stod i vinterhi.Den gjorde det skam ok, men konen var squ træt af den 4efe 75hk motor, hun mente den var sløv som bare fanden.
Jeg er jo en god mand, så jeg satte mig for og lave en fin turbomotor til hende til denne vinter...
Fandt mig en 5efe(90hk), ville egenligt bare montere manifold og turbo fra 4efte, da jeg havde det til og ligge, meeeen syntes det kunne være skægt med lidt vildere.
Så jeg købte mig en GT2860R turbo, og lavede selv manifold.
Selve motor er total standard, kun sænket kompression ved og dreje af stempler, og gravet lidt i topstykke.
Monteret relocationkit til oliefilter, og puttet oliekøler på.
Udstødning er 2,5", så den spooler rigtig hurtig.
Motor er målt til 187hk og 229nm ved kun 0,65 bar.
Kører med megasquirt motorstyring
Opgradering skulle komme i weekend, da mine 279/279 knaster skulle komme, håber på og runde 200hk, stadig ved kun 0,65 bar...
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=5229
Kommer fint afsted på de 145-13" dæk
Jeg er jo en god mand, så jeg satte mig for og lave en fin turbomotor til hende til denne vinter...
Fandt mig en 5efe(90hk), ville egenligt bare montere manifold og turbo fra 4efte, da jeg havde det til og ligge, meeeen syntes det kunne være skægt med lidt vildere.
Så jeg købte mig en GT2860R turbo, og lavede selv manifold.
Selve motor er total standard, kun sænket kompression ved og dreje af stempler, og gravet lidt i topstykke.
Monteret relocationkit til oliefilter, og puttet oliekøler på.
Udstødning er 2,5", så den spooler rigtig hurtig.
Motor er målt til 187hk og 229nm ved kun 0,65 bar.
Kører med megasquirt motorstyring
Opgradering skulle komme i weekend, da mine 279/279 knaster skulle komme, håber på og runde 200hk, stadig ved kun 0,65 bar...
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=5229
Kommer fint afsted på de 145-13" dæk
