TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt ceilica ST185 2.2L turbo prosjekt.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #374182  av jorniolsen
 
de er samme tekniske reglemang på bakkeløp og hastighet, så de bør gå fint.
kan hende eg tar feil. har ikkje komt gjennom alt enda, er ufatlig mykje regler.
tengte eg skulle prøve å stille de tekinske karavene til rally lisens, for da kan eg søke om svarte skilt:)

eg trur eg kjøper brukt ja...
er 205 bolt on?
og tåler dei noe serlig meir?
er de samme utveksling til mellomaksel som st185 kassa? eller må eg bytte bak diff og?
 #374189  av celica_st185
 
Jeg har bygd min etter gruppe a reglemanget med bur etter nasjonalt reglement. Det som er i rally, er at du må ha orginal turbo (ct-26 hus) med 34mm restriktor. Kommer noen nye regler for klassen nå når bilsportboka for 2011 kommer ut, så mulig det er noen endringer på akkurat det. Vil anbefale deg å ta en telefon til NBF og få tilsendt Homologeringspairene til din bil. Koster ca 200kr.

Hvis bilen din har hatt hvite skilt tidligere, kan du fortsette å bruke di hvis du klasser den som rallybil. Eneste fordelen med svarte er at du slipper eu-kontroll. Men hvis den er registrert som rallybil har du fritak på det meste poå eu-kontroll så det er ikke noe problem. Svarte skilt er for biler som ikke det er betalt avgifter på...

St205kassen er bolt-on og har flere syncringer etter som jeg har forstått det. Virka som den går lettere mellom girskift enn den orginale. Kjører selv med standard utveksling i bakaksling, med cuscosperre.

Siden motoren som st205kassa står på rasa etter 2mil med rådebank, har jeg ikke fått prøvd den så mye... Sleeper kjører jo med ca 700hk på st205 kassa. Eneste som er en svakhet på di som jeg har merket, er at senterdiffen slurer på rivstart med slicks(gjelder både st185 og st205), slik at det kun spinner på forhjul rett frem... Spinne rundinger er null prolem da :lol:
 #374193  av MOTORSPORTHUSET
 
kassene tåler like mye mener jeg. men synkronringene er bedre ja på 205.

205 og st 185 har 4.2 i utveksling mens cs har 3.9 noe som ikke er så bra for våres del.




fensport lage i 4.4 men bilene har forsatt toppfart på over 300.
jeg har sput om sluttgir på 4.8 men di vil kun lage vis det er 5 stk.


noen som vil melde seg på`? :D
 #374196  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:kassene tåler like mye mener jeg. men synkronringene er bedre ja på 205.

205 og st 185 har 4.2 i utveksling mens cs har 3.9 noe som ikke er så bra for våres del.




fensport lage i 4.4 men bilene har forsatt toppfart på over 300.
jeg har sput om sluttgir på 4.8 men di vil kun lage vis det er 5 stk.


noen som vil melde seg på`? :D

Ta, jeg kommer nok ikke til og kjøpe det, men hvis du er int så har PAT ( 800awhp st185) kontakt med et firma som kan lage allt nytt i kassa, da velger du selv om du vil ha dog eller ikke og utveksling på drevene.. ( f.eks dog på 2-4 og normal på 5 gir)

Så hvis du er int så kan jeg sende deg mail adr hans..
 #374248  av Amund
 
MOTORSPORTHUSET skrev:205 og st 185 har 4.2 i utveksling mens cs har 3.9 noe som ikke er så bra for våres del.
Jaha? Har til dags dato ikkje vert borti ein cs som har ein anna utveksling enn vanlig gt4. Har heller ikkje klart å finne forskjeller i delekatalogen på de.
ST205 kasse er bolt on på ST185 CS
ST205 kasse er bolt on på ST185
ST185 diff er bolt on på ST185CS
ST185 kasse er bolt on på ST185CS
ST215 kasse er bolt on på ST185 (med original bakdiff)
 #374264  av MOTORSPORTHUSET
 
samme trodde jeg en stund helt til fensport overbeviste meg om at cs har høyere utvekslig..
og jeg teste det.
cs 110 på 2 og gt 4 100.
cs går eks 170 på 3gir mens en gt4 ell 205 går 155-160.

men alle passer jo på hverandre.
alle bakdiffer har samme utveksling.

kun final gear..som kommer før diffene som er forskjellige.

finnes også en skikkelig close gearing fra japan som hadde 1-4 close og vanlig 5 gir.
den hadde 4wd ikke wide body og den hadde org stålfelger. det var ikke den som kalles for rc. den er lik cs kassa.
 #374291  av MOTORSPORTHUSET
 
jorniolsen skrev:driverket har holdt bra. har bare byttet to drivakslinger, og 3dje hørest ut som eit takras:)
hadde forventet meir, siden de har fått masse! missbruk...
er de mykje arbeid å overhale disse kassene, dyrt? de er kansje lettere å kjøpe ny???


når du sier takras her er det synkroniseringa eller dreva som har tatt kvelden?
 #378034  av jorniolsen
 
de er nok synkroniseringa...

er skjedd litt siden sist...

-buret er ferdi med ekstra forsterkninger.
-beksytelse plate foran
-defuser
-WRC stands
-interiør klart til folie


så no er den snart klar til litt lakk...
Vedlegg
celica
celica
htc2011 013.jpg (550.85 kiB) Vist 1655 ganger
 #378860  av lexusmann
 
Done! :D
Abbonerer nemlig... :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10