TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bensin filter..?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #272398  av WaxFraq
 
Hallais!
Hvor ligger bensin filteret på 3s-gte motoren?
Ringte til Evensen i går for å høre på pris på bensin pumpe..
6500,- skal dem ha...da er det vell kanskje værdt å sjekke filteret først kanskje.. :?

 #272410  av Xlr8
 
6500?? tror jeg hadde gådt får en walbro pumpe da:P
filteret ligger nede "under luft filteret" i motor rommet.. lettest og komme til under i fra syns nå jeg:P

 #272419  av Larsen
 
En walbro pumpe ligger på 1000 lappen, men bensinpumpen er ikke spesielt lett å skifte! Bensinfilteret ligger rett ved siden av enden av girwiren.

 #272435  av WaxFraq
 
tenkte walbro med en gang han sa prisen jeg også ja, det skal være sikkert!
men ligger ikke pumpa i tanken på disse??

filteret koster 375,-, så det kan være lurt å sjekke det først uansett da..
:roll:

 #272448  av Larsen
 
WaxFraq skrev:tenkte walbro med en gang han sa prisen jeg også ja, det skal være sikkert!
men ligger ikke pumpa i tanken på disse??

filteret koster 375,-, så det kan være lurt å sjekke det først uansett da..
:roll:
Grunnen til at den tar tid å skifte er netopp fordi pumpa ligger i tanken.

 #272491  av WaxFraq
 
jepp, jeg var å så på det i sted..ser ikke ut til at det skal være noe problem å ta det fra oversiden i grunn nei..

Larsen; 6500,- var bare for selve pumpa. så hvis jeg skulle ha satt den inn, så hadde verksted timer blitt i tillegg... :shock:

nei, jeg håper virkelig det er filteret ja..hadde vært skikkelig morro i grunn..! får vel bestille det..

hvis noen lurer så er del nr: 23300-79275

det er jo et filter, så en eller annen gang så må det jo byttes..også er det litt "spesiellt" filteret, det fungerer likedan som et dieselfilter da det tar opp fukt i tillegg til kvister, kongler og grus osv.. :lol:
 #441843  av Avens03
 
Hei

Jeg sliter noe veldig med å finne bensinfilteret på bilen min!

Nå har jeg skrudd bort luftfilteret og locariskjermen under hjulbuen osv, for å komme til å kunne se.

Men jeg finner ikke filteret noe sted, er det noen der ute som vet nøyaktig hvor denne sitter?

Dette er en Avensis 1,8 bensin, 03 og oppover....