Side 1 av 1

cs i grøfta

Legg innLagt inn:25 nov 2007 18:37
av øxseth
så en kt/tk reggistrert rød cs i grøfta med nødblinkene på ved 1900 krysset på bryne (rv 505 mellom bryne og kverneland). noen som kjenner til denne?

Legg innLagt inn:26 nov 2007 09:41
av donk2k
Det var nok meg som skulle til sirdal å teste snø'n i går.
Mista reimhjulet til dynamoen. Så det blei en kort tur.
Nytt kommer i morgen, så på onsdag skal sirdal bli utrygt :twisted:

Legg innLagt inn:26 nov 2007 11:48
av sleeper
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

hadde en mistanke om at det kom til og skje ja! :lol:

Legg innLagt inn:26 nov 2007 13:45
av donk2k
Jepp.. Jeg bolta det fast med 6 stk bolter å greier, men det holdt ikke lenge nok.. Hadde håpa det holdt så jeg rakk å få nytt fra feks. fensport.. Men nå blir det OEM fra toyota til dobbel pris :(

Sliter litt med boostcreep jeg nå plutselig.. Mr2oc folka mener det må være feil på kam timinga... Er vel gjerne eksoskammen som står feil da.. får sjekke det opp når jeg får det nye reimhjulet.. (da veit jeg hvor tooppen i sylinder nr 1 er iallefall.. he he)¨

Testa bilen i 5. gir opp en lang slakk bakke for å se hva turboen klarte å levere på lave turtall.. Den jobba seg opp til 0.8 bar på ca 2500 RPM..
Men da den kom dit begynnte den å lage kompressor-stall lyder.. akkurat sånn som når men slipper gassen uten at dumpventilen åpner.. Bilen gikk også merkbart hakkete i takt med lydene.. Er dette normalt når man presser turbo såpass på lave turtall?? eller kan det være noe kamtimingen?

Legg innLagt inn:26 nov 2007 15:02
av sleeper
donk2k skrev:Jepp.. Jeg bolta det fast med 6 stk bolter å greier, men det holdt ikke lenge nok.. Hadde håpa det holdt så jeg rakk å få nytt fra feks. fensport.. Men nå blir det OEM fra toyota til dobbel pris :(

Sliter litt med boostcreep jeg nå plutselig.. Mr2oc folka mener det må være feil på kam timinga... Er vel gjerne eksoskammen som står feil da.. får sjekke det opp når jeg får det nye reimhjulet.. (da veit jeg hvor tooppen i sylinder nr 1 er iallefall.. he he)¨

Testa bilen i 5. gir opp en lang slakk bakke for å se hva turboen klarte å levere på lave turtall.. Den jobba seg opp til 0.8 bar på ca 2500 RPM..
Men da den kom dit begynnte den å lage kompressor-stall lyder.. akkurat sånn som når men slipper gassen uten at dumpventilen åpner.. Bilen gikk også merkbart hakkete i takt med lydene.. Er dette normalt når man presser turbo såpass på lave turtall?? eller kan det være noe kamtimingen?

det kan godt hende du får compressor surge... ( komptrssoren leverer mer luft en motoren greier og ta til seg.)

dette kan godt hende du fjerner problemet hvis du justerer kamtimingen riktig, når jeg justerte inn bilen din så merket jeg ikke noe til dette problemet.. så det er nok noe som har kommet nå som du har byttet pakkningen.

men nå som du skal tilbake til oslo, så er det kansje litt lettere for deg og komme nedom en tur hvis du får problemer med og få det til og funke 100%

Legg innLagt inn:27 nov 2007 10:53
av øxseth
donk2k skrev:Det var nok meg som skulle til sirdal å teste snø'n i går.
Mista reimhjulet til dynamoen. Så det blei en kort tur.
Nytt kommer i morgen, så på onsdag skal sirdal bli utrygt :twisted:
hva gjør du her på jæren?

Legg innLagt inn:27 nov 2007 23:09
av donk2k
Bor i stavanger. Har skrudd toppakning hos en kamerat på bryne. Flytter til østlandet i helga. he he. så blei kort visitt her i rogaland. he he.. (3mnd). Flytte fram og tilbake er like langt :lol:

Jæren er forresten en fin plass å test-kjøre :twisted:

Legg innLagt inn:28 nov 2007 11:11
av øxseth
donk2k skrev:Bor i stavanger. Har skrudd toppakning hos en kamerat på bryne. Flytter til østlandet i helga. he he. så blei kort visitt her i rogaland. he he.. (3mnd). Flytte fram og tilbake er like langt :lol:

Jæren er forresten en fin plass å test-kjøre :twisted:
ja, det var ikke rare stunda. men vist du bor i stavanger, forstår jeg deg godt... :)

he he.. ja det er mangen kjekke,smale å svingete veger her borte. spessielt de indre vegene.. rv44 er kjedelig :x