TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • AE86 Gatebil

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414340  av ArildM
 
Takk for oppdatering av kunnskap David :)
 #414399  av ErikG
 
Dette blir bra Petter!! Skal du stå aleine på Gatebil nå også? Eller skal du stå sammen oss i VTS?
 #414400  av AE86 Drifter
 
Aaa,grei info der ja. har ikke så mye peil på de motorene enda om tuning og spec..... men finner nok fort ut hvordan dette funker :P Har fått lest meg opp litt på nett så blir nok :-)

ErikG: Jeg fikk forespørsel om jeg ville stå på Toyota Norge Standen med GT86`ene og Fredrik Aasbø`s nye drifte bil.... så har takket ja til det 8) det er det som er plannen hittil . Men kunne absolut tenkt meg å stå sammen med dere neste treff om mulig? :D
 #414419  av AE86 Drifter
 
Men en annen ting. Noen som vet hvordan en ny Kaaz diff. opp fører seg. Min smeler og lager noe helvetes til spetakkel i sving selv følgelig. Diffen er ikke inn kjørt etter fabrikk anbefalinger enda. vil dette roe seg ? eller er det sånn de skal være? :-)
 #414534  av Andrepedersen
 
AE86 Drifter skrev:Men en annen ting. Noen som vet hvordan en ny Kaaz diff. opp fører seg. Min smeler og lager noe helvetes til spetakkel i sving selv følgelig. Diffen er ikke inn kjørt etter fabrikk anbefalinger enda. vil dette roe seg ? eller er det sånn de skal være? :-)

Vet at diffen er hard, men ikke at den skal smelle og lage vanvittige lyder ved sving. Er en grunn til fabrikken anbefaller innkjøring :)
 #414544  av AE86 Drifter
 
Andrepedersen skrev:
AE86 Drifter skrev:Men en annen ting. Noen som vet hvordan en ny Kaaz diff. opp fører seg. Min smeler og lager noe helvetes til spetakkel i sving selv følgelig. Diffen er ikke inn kjørt etter fabrikk anbefalinger enda. vil dette roe seg ? eller er det sånn de skal være? :-)

Vet at diffen er hard, men ikke at den skal smelle og lage vanvittige lyder ved sving. Er en grunn til fabrikken anbefaller innkjøring :)
jupp, regner med at det er inn kjøring som skal til ja, bare lurte om andre hadde noe erfaring med disse lydene før innkjøring (om det er normalt). Får finne meg en litt bort hjemt parkering og få kjørt den inn :mrgreen:
 #414551  av Morten
 
Hvilken olje du bruker baki der kan gjøre STOR forskjell på klunkingen. Hva har du i nå? Har god erfaring med Castrol Hypoy LS (eller noe sånt) når det gjelder minimalisering av klunking i LSD.
 #414557  av AE86 Drifter
 
Morten skrev:Hvilken olje du bruker baki der kan gjøre STOR forskjell på klunkingen. Hva har du i nå? Har god erfaring med Castrol Hypoy LS (eller noe sånt) når det gjelder minimalisering av klunking i LSD.

Nå husker jeg ikke viskositeten i farta men det er olje som fulgte med olje fra KAAZ, så burde jo være gret da kanskje. men går jo ann og prøve en annen olje etterhvert viss det ikke gir seg etter inn kjøring, og nå har jeg heller ikke kjørt så langt med bilen at det gjør noe, men bare bemerket disse lydene den lille turen inne på feltet :)
 #414559  av Supramk3turbo
 
Uten at jeg har noe erfaring med disse, så har jeg ihvertfall hørt av andre med slike differ, at det er helt normalt med litt slag og bråk bak der når du svinger i sakte fart. Det er bare sånn de er, ikke farlig. :)
 #414567  av AE86 Drifter
 
Supramk3turbo skrev:Uten at jeg har noe erfaring med disse, så har jeg ihvertfall hørt av andre med slike differ, at det er helt normalt med litt slag og bråk bak der når du svinger i sakte fart. Det er bare sånn de er, ikke farlig. :)
Aaaha, jeg er bare vant til disse kjipe lsd diffene på toyota,du vet :P
Antok fra starten av at det ville være litt sånn. Men hørtes bare så brutalt ut.
Men da går det seg nok til :)

Morten: Diff.oljen fra Kaaz er 80W-90 GL5
 #414585  av AE86 Drifter
 
Pitstop var nettop innom garasjen og shinet AE86`n 8)
Trodde seriøst ikke at bilen kunne bli blankere men det gjorde den :D
Har og fjernet små skavanker og lakk støv etter at den ble lakert, som da var hoved målet med denne opperasjonen.

Takk til Pitstop,finnes ikke bedre shin`ere en dere og god service som drar hjem til folk og shin`er . PROFT 8)
 #414603  av ArildM
 
Kult :)
Bilder? :mrgreen:
 #414611  av AE86 Drifter
 
ArildM skrev:Kult :)
Bilder? :mrgreen:

Det regnet i går så tokk ikke noe bilder :P
Bilen er alt satt opp på løfte buker, og hjulene av for siste inntense skru helg før ferien.
Så blir nok ikke noe bilder før om et par uker :mrgreen:
 #414638  av David
 
bruk kaaz olja, kjør den inn skikkelig og bytt olje, lydene vil gi seg litt. men sjeldent det forsvinner helt

har god erfaring med castrol olje, men på kvasse lamellsperrer som trd,kaaz,cusco,etc hjelper castrol olja absolutt nada på klakking/klunkinga etter egne erfaringer

men du kan trøste deg med at lyden forsvinner når du spinner :)
 #414640  av AE86 Drifter
 
David skrev:bruk kaaz olja, kjør den inn skikkelig og bytt olje, lydene vil gi seg litt. men sjeldent det forsvinner helt

har god erfaring med castrol olje, men på kvasse lamellsperrer som trd,kaaz,cusco,etc hjelper castrol olja absolutt nada på klakking/klunkinga etter egne erfaringer

men du kan trøste deg med at lyden forsvinner når du spinner :)

Kaaz oljen er selvfølgelig brukt.
Skjønte som sagt at de skulle jobbe hardere men den lyden ikke i mine tanker.
Da er det en inn kjøring som skal til,og å holde stumt på gassen som skal til da, haha. :mrgreen:

Kjempe greier, da vet jeg litt mer om slike differ :)
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 36