TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #343182  av Kjelliken
 
:mrgreen: vi snakker her om Arne ikke sant Morten?

Da er jeg ikke i tvil om at Arne lett tenker, er det plass til en V8'er bak det sikkert plass til en til Forran :twisted:
 #381503  av Arne rebel
 
En liten update:
Etter 1år uten noen fast plan på hvordan jeg skulle løse fronten som ble kappet bort har jeg ombestemt meg og gått vekk i fra løsningen med A-armer da jobben bak ville bli ganske stor for å få det til...og når jeg måtte rydde opp i noe gamelt skrot som måtte fjærnes da lokalene jeg står i har fått nye eiere som er litt "vanskligere", vokste det frem en plan som kanskje gjør at bilen blir kjørbar i år :?
En front til en delebil:
Bilde
Etter litt demontering og grovtilpassing....
Bilde
 #381738  av Arne rebel
 
Bremse update:
Jeg har kun 1 oppsett med bremser og skiver fra mk2 og de må jeg bruke på v6'eren, sette på mk1 skiver og calippere på v8'eren eller v6'eren føler jeg blir helt feil...
Etter noen runder med vurderinger på bremser som big brake kit fra twosrus, wilwood og d2 valgte jeg heller å holde kostnadene nede (var frakten som utgjorde nesten 2/3 av prisen) og handle inn mr2 turbo sine calippere foran og bak fra RPM garage. Planen er å sette på skiver fra supra -94 framme og rx 8 bak. Dette er et oppsett som flere av "veteranene" på forumet som bruker med gode erfaringer. Har dere "shoppere" av bildeler en anbefaling på leverandør av skiver i Norge? Brems.no eller kanskje Toyota?
 #381742  av erling
 
Jeg kjøpte standard skiver til Supra MKIV og RX8 her: http://brakes4u.co.uk/ (standard uten hull, slisser, skraper, eller lignende hærverk) :wink:

Kom på £377 inkl. frakt + mva for 2 år siden

Dersom du kan investere litt ekstra er det verd å kikke på 5000-serien her: http://www.dba.com.au/ Disse er flytende/delte skiver i OEM dimensjoner. Litt billigere neste gang det skal byttes skiver, men frakten er sikkert litt høyere her.


:)
 #382618  av Arne rebel
 
Takker for tipsene 8)
Fikk en pakke fra Hong Kong som var mye bedre enn jeg hadde ventet meg :D
Veldig bra pakket:
Bilde
Bedre stand på calipperene enn jeg hadde forestilt meg, bare å montere:
Bilde
 #383054  av Arne rebel
 
Endelig fikk jeg en liten arbeidsøkt på bilen. Da var bilen nesten komplett igjen før jeg gikk tom for dekke gass.(Er en viss bror som har brukt opp gassen på en viss sur ford :wink:) Om noen lurer på om skjøtingen ble rett har jeg hatt fire faste punkter oppe og nede som har vært "faste referasepunkter" slik at de har holdt fronten på rett avstand...
Sveiset på plass, bare litt punkting igjen av skjerm:
Bilde
Fikk skrudd bakdemperen ned, men den henger nå på skjermen. Ønsket er å ha ca 7cm på laveste punktet, men da fikk jeg ikke inn hjulet fremme, men 9cm går... må nok gjøre om det samtidig som jeg flytter ut/opp innfestingen til bærearmen foran:
Bilde
 #383671  av Arne rebel
 
update:
Fikk et "par-tre" timer på bilen i helgen, og startet med å flytte ut toppen på støtdempertårnet slik at jeg får samme bredden mellom hjulene bak og foran. Er fortsatt litt irritert på meg selv at jeg ikke fulgte planen med a-armer, men dette jeg gjør nå går nok en del kjappere samt at en vet det fungerer...
Toppen kappe bort og en "Dewalt" skjært del som forlenger tårnene 8cm ekstra ut.
Bilde
Jeg følger skråen som er på toppen og det gir meg 3cm ekstra i høyden slik at bilen blir lavere:
Bilde
Det blir trangt i toppen, men jeg får feste alt og se hvor mye som må bort:
Bilde
Målet er å halvere orginal høyde fra 15cm til 7cm målt på bunn av kanal, men er ikke sikker på om jeg klarer det..
Bilde
Begynte på ny innfesting på bærearmen, men rakk ikke mer før min tilmålte tid var brukt opp og jeg måtte tilbake til mitt "A4 liv" :P
Bilde
 #384582  av Arne rebel
 
Nytt feste for bærearmen, 7,5cm opp og 8cm ut for å få lik sporvidde som bak:
Bilde
Bilde
 #384635  av Xlr8
 
fy faen så bra de ser ut=) kansje ikke like optimalt som dobble A armer men mye bere en de orginale vil jeg tro=)
 #384660  av Morten
 
Hva er planen ang stabstag nå når innfestningen er 8cm lengre ute? Knivstag, eller noe annet lurt du har tenkt på? (eller kanskje fra en breiere bil med tilsvarende innfestning og vinkler?)

EDIT: godt å se den kommer sammen igjen. Håper på ny testtur når den er i gang :mrgreen:
 #385279  av Arne rebel
 
Takker for positive tilbakemeldinger :D
Hadde tenkt å ha knivstag, men etter å ha sett prisen på de tror jeg at det lønner seg å se etter noen biler som har bredere sporvidde enn mk1 som har 144cm orginalt.
Flyttet det fremste feste lengre ut og opp ved å bruke det orginale festet og lage nytt med å kappe opp et feste jeg hadde liggende og sveise det utenpå det gamle...
Bilde
Bilde
 #385391  av Lørnings
 
Blir gromt dette Arne! :wink: Syns bilen var tøff før og jeg, men nå blir den helt rå! :D
 #385407  av Arne rebel
 
Lørnings: Takker for det 8)
Hadde noen timer igår og fikk gjort ferdig dempertårnet:
Bilde
Bilde
 #386377  av Arne rebel
 
Update:
Da er festene fremme ferdig og bilen står på hjulene...
Bilde
Fikk relativt god plass i hjulkassene når hjulene stikker så langt ut..
Bilde
Da mangler det litt lakk...
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17