TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #386380  av Morten
 
Hva gjør du med styringa? Spacere mellom rack og indre styreledd for bredden og en justering av sturearm-biten for korrigering av Ackerman?
 #386403  av Arne rebel
 
Morten: planen i praksis er å sette bilen på paller slik at bilens vekt ligger på hjulen og strekke en murer tråd eller sette opp en laser slik at jeg får et punkt midt på akselen bak og frem slik at en da får et nytt punkt som styrestaget skal festes i, men har ikke helt funnet løsning på hvordan det nye festet skal festes til spindelen på en sikker måte. Jeg får ta frem boka om understell bygging igjen :wink:... Tror jeg kommer til å kopiere mest mulig av løsningene som ligger i mk1 styrespindelen....
 #386480  av Morten
 
Høres jo ut som om du har tenkt igjennom det meste da. :D Mulig jeg skal østover i begynnelsen av mai en helg, er du lysten på garasjebesøk og en drøs da i såfall?
 #386589  av Arne rebel
 
Morten: Det er bare å komme innom 8)
Fikk sveiset inn litt rør for å stive opp innfestingene til understellet, og fikk tak i noen brukte 17" ...
Bilde
Bilde
Bilde
 #386603  av ArildM
 
Helt vanvittig :mrgreen:
 #388589  av Arne rebel
 
Ikke mye har skjedd, men har fått Supra skiver og rx8 skivene...noen gamle orginale mk2 skiver i bakgrunnen :wink:
Bilde
Har også måtte gjøre noe bak da senkingen gjorde at stablisator stag bak tok i rammen... så jeg laget meg litt bedre arbeids rom...
Bilde
...og fuget opp igjen de gamle fuge skjøtene etter sveising og tenkte jeg skulle sparkle så det blir glatt og pent, men har gått lei :P
Bilde
 #388592  av ArildM
 
Galing :twisted:
 #388612  av Xlr8
 
hehe bere arbeidsplass ja:P
bare lage avstøpning i glassfiber og spare litt vekt i samme slengen?:P
 #394452  av Arne rebel
 
En liten update...
Etter å fått en visit fra Markus, Morten og Jan Erik fikk jeg litt inspirasjon etter å hørt hvor gøy de hadde det på ACR. Har startet med å heve innfestingen til brua bak med 8cm og flyttet den 5 cm bakover for å komme klar av drivakselen på førersiden. Punktet fast et kryss som jeg skal bygge vidre på med dempertårn og stivere...
Et lite stevningsbilde:(det øverste røret er kun der for å holde ting på plass når jeg kappet bort rammen)
Bilde
 #395916  av Arne rebel
 
Da står bilen endelig på hjulene sine...
Bilde
 #395920  av ArildM
 
In love! Setter bildet på forsiden av TS-ogn senere i dag :)
 #395922  av lasse
 
Dæven, den var lav!
Ser bra ut dette, stå på :D
 #396044  av Arne rebel
 
Det er gøy noen liker et prosjekt som er litt "reodor felgen" inspirert...Den er nå 6,5cm på sideskjørtene men de ligger ca 2cm lavere enn gulvet i bilen. Når jeg skrudde demperene helt ned fikk jeg 2cm til, men jeg syntes det ble litt lavt. Skulle gått for mindre felger og dekk som hadde gjort det enklere å senke bilen, men ønsket meg større bremser også :wink:
Bilder av de ny støtdempertårnene bak:
Bilde
Bilde
Her er et som viser at den er litt bredere enn ogrignal mk1:
Bilde
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17