TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #412529  av Arne rebel
 
M3 bredding, trd bredding, lancia bredding eller mr2 mk1 rally gruppe B breddingen er alle aggresive og oser hestekrefter lang vei, men jeg heller mer mot stilen som Terje hadde på sin mk1 eller som Petter har på sin ae86 for å nevne noen...men jeg må si de skjermene jeg lager nå er "litt i meste laget". Det en burde fått til var å ha det utvendige orginalt, men bare flytte opp hjulbuene og lage A-armer for å få den lav nok (ide til de som ønsker nye prosjekter?)...Uansett det går nok ikke på denne når bredden mellom hjulene har økt med 19cm. :?
 #412531  av ArildM
 
Uansett hvordan du snur og vender på det oser det noe heftig av denne bilen også nå ;) Med litt lakk så blir den rå uansett!
 #412597  av Mr_Storbrua
 
Syns det var gørrtøft jeg :)
 #412655  av Lørnings
 
Enig med Storbrua..! Den er FEIT! :D ..på alle måter! :wink: Jeg likte proposjonene fra siden når den var forlenget..! Bare å smelle sammen en grom bakfanger! :D
 #412663  av EXS
 
smelltøft med den symmetrien, får litt touring car feeling av den
 #412759  av Arne rebel
 
Jeg har dager jeg synes linjene er i nærheten av de orginale og helt greie, og andre dager føler jeg det er mer hjul og skjermer enn det er bil :? Uansett jeg valgte å kjøre på slik at jeg kanskje klarer å bli ferdig en vakker dag :wink:
Et lag med glassfiber og epoksy er lagt utenpå for å få formen:
Bilde
Og her er den kjedlige jobben med å fjærne "stillaset" slik at jeg får lagt flere lag på undersiden, ting tar tid:
Bilde
 #413290  av Arne rebel
 
En kjapp oppdatering:
Hele garasjen lukter nå båtverksted, og har nå oppdaget at løsningen jeg kopierte fra Monster garage er tidkrevende og jeg må fjærne bare litt av "skjelettet" om gangen slik at jeg ikke mister formen. En annen utfordring er å legge våt glassfiber i toppen av skjermen uten at den ramler ned igjen...Blir det flere slike glassfiber jobber velger jeg nok å lage en form en kan støpe i.

Framskjermen har fått 3lag, mangler bare ytterkant av hjulbuene.
Bilde
Først må byggskummet skjæres bort og stålet kappes...
Bilde
Et lite bilde av bakskjermen med første laget påført...
Bilde
 #425306  av Arne rebel
 
Andre: Ja, det er nå litt jobb ja :)
Etter som bilien var demontert hadde jeg lagret mye av det som var demontert i verkstedet slik at en fikk litt bedre plass hjemme. Som dere sikkert har fått med dere brant jo det opp slik at jeg nå har måtte begyne å samle deler igjen for å få bilen komplett.....kanskje jeg blir ferdig i år?
Kom over en Mr2 Mk2 bremsekraft forsterker som har større ventil, el.kabler og et Diy pluggsett slik at en slipper overslag slik jeg hadde på de orginale som jeg bygget om i sin tid...
Bilde
 #425319  av David
 
har bare 1 spørsmål, og det er hvorfor gjør du det på den måten???

det blir jo bare masse ekstraarbeid dersom du skulle treffe noe, for da ramler jo alt av..
hvis du lager skjermbreddern slik du vil ha den visuelt så støper du bare form av den, enten med hele skjermen, eller kun breddern og popper den fast

om du trenger en ny seinere slipper du å "lage" den på nytt!
og det er bare et tidspørsmål før det skjer...

om du trenger hjelp eller råd så bare ring meg
 #425331  av Arne rebel
 
David: Du har helt rett i at jeg burde lage en "plugg" og støpe av en form. Dette gjorde jeg i første versjon, men fordi jeg er så treg ble avstøpning aldri gjort før jeg begynte å kjøre bilen så pluggen sprakk opp...så grunnen til denne løsningen var at jeg kanskje kunne kutte ut et ledd og få kjørt litt også. Tanken er å støpe alt i glassfiber, men det er litt lengre frem i tid.
 #425338  av David
 
om tiden ikke strekker til så vil jeg bare igjen si at jeg på meg endel støping. det kan enten gjøres hos deg, eller på mitt verksted i mjøndalen.
kan tilby å gjøre hele jobben inkl plugg-laging,design, eller kun støpe form og sluttprodukt - ferdig lakkert om ønskelig.

for å informere alle andre, så reiser jeg ikke land og strand rundt for å støpe, mest fordi det er mye dødtid,herdetid,etc. men er noe jeg kan tilby da avstanden er tja, 10km?

dersom dette ble for mye reklame :P så send en melding til ArildM så sletter han nok meldinga og informerer meg :)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17