TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #396168  av jan-erik
 
Se der ja. Ble grommt! Med så mye rør nærmer deg drømmen om rørramme bil nå Arne. Tror jeg må ta et garasjebesøk til jeg så er den nok snart på veien igjen :-). Spent på hvordan du løser bakparten designmessig.
 #396196  av mailman1
 
OH MY OH MY OH MY! :) :) :) dette er så vannvittig tøft!


STÃ… PÃ…! :D
 #406201  av Arne rebel
 
Update:

Etter en lang periode med andre oppgaver enn bil, som eks å grave opp hele gårdsplassen på ca 150m2 med en liten minigraver og bytte ut leiren med isolasjon og ny drenerende grus. Det er gøy med alt som brommer, men å grave ut ca 75m3 (gravde 50cm ned) med leire og dra det bak garasjen for å slippe å kjøre den bort samt fylle tilbake med grus lærte jeg at det kanskje var litt ambisiøst med en så liten graver :) En annen ting jeg lærte i 2011 er at det har regnet mye, for det merker en når en etterisolerer, bytter panel, etterisorlerer/pusser grunnmur og graver i leire :P
Et lite bilde som viser at det har regnet mye i 2011...(før jeg har lagt ned ny drenering)
Bilde
...og her er første delen av gårdsplassen gravd opp med minigraveren som burde vært et par hakk større når en ser på det i etterkant :roll:
Bilde

Nok bortforklaringer om hvorfor jeg ikke fikk gjort bilen ferdig ifjor, men jeg følte jeg måtte unskylde den labre innsatsen :wink: Ny "slagplan" for bilhobbyen min ble lagt og for å få hverdagen til å gå opp med fire unger og gamelt hus som alltid trenger oppgraderinger valgte jeg å ta bilen hjem for å tusle litt med den på kveldene for en slags "terapi" slik at en kan tømme hode for "A4" utfordringene på jobb og privat 8)
Bilen ble tatt hjem på høsten...
Bilde
..og har stått i garasjen siden og blitt brukt som "lager plass"...
Bilde
...får håpe den slipper å stå på "hjuldolly" i hele 2012.
Bilde
 #406203  av ArildM
 
Hehe, det kunne jeg ha fortalt deg på forhånd. Men enkelte ting må man bare erfare ved å plages med det selv :mrgreen:

Praktisk dolly du har 8) Morsomt at en verdensunik AW11 blir brukt som lagerplass :lol:
 #407041  av Arne rebel
 
Jeg la isolasjon fordi jeg skal ha brostein en gang i fremtiden, og for å slippe tele-hiv valgte jeg å legge litt ekstra i grunnen.
Endelig har jeg begynt på bilen, og først på listen er å heve innfestingen til stabstaget bak til karosseriet med 9cm.
Bilde
Kappet bort det gamle festet og sveiset fast en mutter i vangen.
Bilde
Klippet til papp maler og kappet ut stål delene etter pappmalene.
Bilde
Sakte men sikkert får jeg et nytt feste som lar bilen komme litt nærmere bakken.
Bilde
 #407059  av Arne rebel
 
Jeg kom over et bilde som viser "østblokk mekking" på sitt beste...fordi jeg ikke gidder å ligge trangt under bilen for å mekke og muligheten for å komme til med truck var begrenset valgte jeg å jekke opp bilen så høyt jeg kunne med en jekk og fortsatte med to lastebil stropper som ble festet i understellet og i en H bjelke. Sakte men sikkert kunne jeg demontere tank, styring, slanger og rør uten å ligge på gulvet 8)
Bilde
 #407067  av ArildM
 
:lol: Hvorfor gjør det vanskelig når en kan gjøre det enkelt? :wink:
 #411692  av Arne rebel
 
En rask update (i en slapp fremdrift):

Ny innfesting på mk2 spindel som er tilpasset for å bli lik mk1 plassering og kompansering for at vinkelen på styrestaget blir likt som ved en orginal mk1(-8,5cm i høyden)
Bilde
Laget adaptere (i stål for å være sikker :wink: ) for mk2 turbo calippere med rx8 skiver bak...
Bilde
...og ferdig montert...
Bilde
...adaptere foran kappet til i stål for å få mk2 turbo calippere til å passe supra mk4 skiver...
Bilde
...og ferdig montert...
Bilde
...3mm mellom 17" felg og calipper...
Bilde
 #411694  av ArildM
 
Ok bremser i alle fall nå da :mrgreen:
 #411700  av lasse
 
Dette ser utrolig bra ut!
Sikkert greit greit å få litt mer bremsekraft også...

Du har vel ikke noen tegninger med mål på disse brakettene dine du vil dele vel?
 #411702  av MR2i
 
Ja, den bremsekonverteringa kunne kanskje også vært noe for meg også.. :)

Utrolig hva man kan få til om man har kunnskapene gitt...
 #411993  av Arne rebel
 
Jeg håper også bremsene blir bra, men denne løsningen er det flere som har gått for og vært fornøyd med de. Disse adapterene har jeg kun laget med pappmaler og vinkelsliper så noen tegning har jeg nok ikke. For mk1 og fire hull er det nok lettere å bruke andre kit enn å borre nye hull i skivene, men ingenting er umulig :wink:
Jeg har vært litt usikker hvordan jeg skulle utforme hjulbuene. Enten følge de orginale hjulbuene og strekke de ut over skjermen, eller kopiere de skjermene Woods monterer på bilene i England....ente opp med å følgede orginale linjene.
Bilde
Startet foran...
Bilde
Litt byggskum og pussing...
Bilde
Bilde
Fortsatte bak med nytt luftinntak, skjøte inn et nytt stykke på bakskjermen og startet på bredding...
Bilderedding.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17