TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #272964  av Arne rebel
 
Da har jeg tatt ansvaret med å redde en mr2 mk1...Dette er en 1986 mod som jeg har kjøpt ifra MRQuoc her på forumet, han hadde ikke tid til å sette den i stand så jeg håper jeg får tid :wink: Denne har stått i 2-3år pga et motorhavari, men det fulgte med en 145hk age motor. Ellers manglet det en framskjerm og frontplaten under støtfangeren, eksosanlegg, noe rust her og der men ellers hel og pen :lol:
Denne bilen blir kun fikset opp slik at den går igjenom EU kontrollen (noe den var blitt rett før motorhavariet), så planene blir ikke større enn:

-R-dekk (allerede handlet inn)
-Nye skjermer (mest sansynelig avstøpning i glassfiber fra den hvite)
-Diverse rustsveising
-Hvitlakkering opp til rutene\ sort over (slik som min gamle)
-Ny frontfanger i glassfiber (mulig avsøpning fra den hvite)
-Skjermbuer bak i glassfiber (avstøpning fra den hvite)
-Nye støtdempere og fjærer (usikker)

Jeg har byttet til meg mekkeplass i et lager der min bror har sin "drifte ford" mot å bygge opp bilen hans med ny motor og bur til neste sesong, så her blir det mekking :?
Uansett første punkt på arbeidslisten er å ribbe mr2en helt ned slik at en får fjærna litt rust....
Vedlegg
bilen lastet opp på hengeren
bilen lastet opp på hengeren
DSC00326.JPG (126.59 kiB) Vist 2616 ganger
145hk age motor, en liten sak..
145hk age motor, en liten sak..
DSC00322.JPG (120.06 kiB) Vist 2623 ganger
Sist redigert av Arne rebel den 23 jan 2008 22:51, redigert 1 gang totalt.

 #272983  av Amund
 
he he he, du gir deg ikkje du Arne :wink:
Men bygger vel på seg etterkvart dette og tenker eg :roll:

 #272984  av Larsen
 
Skulle kanskje satt opp produksjon av bodykit til mk1en...

 #273028  av ArildM
 
Bestiller gjerne noen bredda skjermer rundt-om bilen min jeg :) Tror det hadde passet bra til Styleautokittet mitt :)

Kommer å henter dem om du har dem klare jeg :lol: Passe mye bobler og småprakk i bakskjermene mine nå iaffal...

 #273070  av kennethx
 
DU??!? Små ambisjoner Arne?!?!? hehehe.....

Blir spennende å følge med her....og :D

 #273071  av celicat23
 
Var gøy og følge med på den andre tråden din, så gleder meg til å se resultatet av dette :D

 #275960  av Arne rebel
 
Da har jeg brukt romjulen til å rydde opp på lageret slik at jeg kunne få et sted å mekke. Laget reoler for 36paller som stod der jeg skulle ha bilene, 50m2 under kontordelen på et 1000m2 lagerlokale :) Første punkt på "Skal gjøre listen" ferdig...
Vedlegg
DSC00410.JPG
DSC00410.JPG (36.3 kiB) Vist 5282 ganger

 #278175  av Arne rebel
 
Oppdatering: Jeg er like vinglete som en full dame i "høyhæla" sko :lol:
Jeg har hele tiden fått vite at v8 i mr2en ville være det ultimate motorbyttet, men pga plassmangel har det vært vanskelig. Tilfeldigvis fikk jeg telefon fra en motorinterisert person som skulle prate om noe helt annet, og uten å tenke over det ble min tanke nevnt, men at jeg trodde en slik motor ville være vanskelig å få tak i...trodde jeg, så utpå "senvåren" vil motoren komme til "gards" 8) Så min ide er å lage en prosjekt tråd slik at når jeg blir lei og ikke gidder mer så vil andre som liker alu v8eren gi meg et spark bak slik at dette ikke blir et uferdig prosjekt...for mine andre "mekke-kompiser" har nå startet på drifting-feberen og ser vel ikke helt vitsen i denne galskapen :P

Ny arbeidsliste: #1.Få ut den gamle 4age motoren.#2. Lage plass til turbokasse og v8.#3.Ribbe bilen for fjerning rust og lakkering.#4.Sammle deler fra mk2 slik at understellet holder.#5.Lage ny bæreramme og støtdempertårn i rør som skal sveises inn i bur.....Listen kommer til å bli lang :wink:

Bilder fra arbeidsliste punkt #1-#3(En god følelse å demontere motor med bajonett-sag og vinkel sliper :lol: )
Vedlegg
DSC00452.JPG
DSC00452.JPG (37.6 kiB) Vist 2601 ganger
DSC00454.JPG
DSC00454.JPG (37.99 kiB) Vist 2604 ganger
DSC00453.JPG
DSC00453.JPG (42.98 kiB) Vist 2600 ganger
DSC00438.JPG
DSC00438.JPG (40.41 kiB) Vist 4988 ganger
DSC00439.JPG
DSC00439.JPG (46.4 kiB) Vist 5019 ganger

 #278194  av Amund
 
Du er stein galen Arne 8) Vinkelkutteren er og blir din beste venn!! hehehe. Står respekt av V8 i MR2!
Men det er ikkje alle som er hekta på denne nye driftefeberen :wink: Eg har ikkje konventert endå, og som sagt tidligere er det berre å gje ei lyd om det skulle vere noko :)

 #278199  av aneriks
 
dette kan bli rått!!

 #278203  av ArildM
 
Men bygger vel på seg etterkvart dette og tenker eg :roll:


Lite uventet gikk det troll i ord :twisted:

Kunne ha tenkt meg den 4AGE motoren da, skulle ha hatt meg motor i go stand.

 #278228  av Lørnings
 
Jeg har sett 8'er i mr2 før, men da sto jo hele den ene sylinderrekka plassert inne i kupeen. En rød en, ligger vel ut på nettet på v8mr2.com ellernoe..alle har sikkert sett den før, men men :P Skal du prøve å få motoren baki Arne, eller blir det noe "alla"?=)

 #278257  av ArildM
 
Virker en smule redneck den andre Mr2n med V8 i fra Cadlliac, og har enda ikke "sett" den på veien. Flytta vel kupeveggen fremover for å få motor mest mulig midt i bilen han ja.

Setter en knapp på at dette blir enda råere :twisted:

 #278272  av Mr2 Mk2
 
Fy F*** arne, du er stein galen...Men det vet vi jo... Kan jeg få tilgang til den brønnen din som tydligvis er utømmelig for pågangsmot? Du bygger enda en bil som havner høyt på Biltilsynets "Wanted" liste, syns jeg husker en gang du kjøpte en Mk2 for å bygge den opp :roll:

 #278304  av Amund
 
Den V8 Mr2'en med cadillac motor har vel aldri vert kjørt lenger enn frå garasjen til hengeren... Så langt ingen kjente fungerende V8 MR2 i verden, så blir rotterace dette Arne :twisted:
Ikkje nok med at du skal prøve å kjøre frå meg, men du skal faktisk prøve å bli først i verden også! 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17