TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny clutch snart....

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #34025  av kennethx
 
Hey... Da har jeg mottatt min oppgraderte clutch...

Bilen ryker på verksted om noen uker, og der blir den i 2 dager til den nette sum av 9 laken!

Slik ser clutchen ut:
Vedlegg
clutch3.jpg
clutch3.jpg (66.49 kiB) Vist 3504 ganger
clutch2.jpg
clutch2.jpg (58.15 kiB) Vist 3504 ganger
clutch1.jpg
clutch1.jpg (58.08 kiB) Vist 3504 ganger

 #34031  av CelicaTurbo
 
hm, hvordan tror du taket blir på det der da? og hvilken type clutch er det egentlig?

 #34034  av kennethx
 
Jeg tror taket blir helt #"¤"#¤, du kan få prøve når den er ferdig, det er zinter plate som er satt på av Clutch og Brems i Oslo, ca samme opplegget som Larsst185 har montert i sin CS. Det er han som har hjulpet meg med brukt clutch osv... :)

 #34035  av chris
 
kan ikke helt huske at det var sånn min så ut :P

 #34051  av Stian
 
Jeg satte sånn, helt lik i min...
Det er bare av og på det, får slurra litt på clutchen da. men da kjennes det ut som bilen fusker 8)

Men funker jævli bra :twisted:

 #34053  av MR2turbo
 
Så jo ut til å gripe den da :D men tror ikka at jeg ville kjørt alt for mye kø/bykjøring med den ;)

 #34060  av CelicaTurbo
 
hehe, vel, jeg hadde nå heller kjøpt en ordinær clutch med organisk plate jeg da, en som hadde vesentlig bedre tak men fremdeles var kjørbar. Det der er jo omtrent en full spec racingclutch :)

men, du som er så glad i rivstarter kan gjøre det med god samvittighet på den clutchen i det minste, skal mye til for å drepe den :) Omtrent det eneste som faktisk kan drepe den er for mye småkjøring og køkjøring..

 #34062  av CelicaTurbo
 
mente jeg hadde sett en diskusjon om clutch materialer ganske nylig og jeg fant det igjen:

http://www.uucmotorwerks.com/CLUTCH/

Men det står ingenting her om at småkjøring dreper en sinter clutch så jeg aner ikke hvor det var jeg har sett det i sin tid.. Uansett er det jo godt mulig at det ikke stemmer siden jeg ikke finner kilden på den påstanden :)

 #34063  av kennethx
 
Blir det ikke rivstart med den der, så kan jeg bare gi opp! hehe, er nok mer en vanesak å kjøre med, tenker det går fint... :twisted: :twisted:

 #34078  av Christian
 
Samme opplegget som min også det der, men jeg har bare 3 puck :)

 #34088  av CelicaTurbo
 
vel det kan bli spennende å se hvordan det er å kjøre noe slikt da, det skal ihvertfall ikke mangle på grep :)

 #34095  av Christian
 
Det kan bli interessant å komme opp og ned av bukken i fremtiden ja :roll:

 #34114  av larsst185
 
Jeg har maken clutch og den fungerer bra.Tar hardere ja men er nydelig ved litt aktiv kjøring.Madammen kjører bilen med glede også :D
Den er ikke av og på ,men krever litt tilvenning.Jeg er på løftebukken daglig nesten med bilen og det er inget problem.Gled deg kenneth. :D

 #34115  av larsst185
 
ser jo på den linken du har lagt til christian at de betegner den som av og på,men som sagt den er ikke så ille.Belive me.

 #34118  av kennethx
 
Jeg skal i allefall være godt dekket med 3" eksos og den clutchen med tanke på motor oppgraderinger fremover :)