Side 1 av 3

Treg respons ved hurtig gasspådrag..Årsak?

Legg innLagt inn:11 des 2007 19:01
av Mr2Even
Hva er grunnen for at motoren ikke reagerer med en gang ved hurtig gasspådrag? Den henger likssom litt etter et lite øyeblikk. Jeg hører det spesiellt når jeg står stille med bilen i fri og trykker gassen fort inn. Den nøler et lite øyeblikk før den kommer. Noen som har noen tips om hva dette kan komme av?

Legg innLagt inn:12 des 2007 00:56
av 323F GTX
Har samme problem med min... Har knotet lenge med å finne årsaken :? Og har ikke hatt noe hell ennå. Skal høre om Toyparts har tid til å se litt på bilen denne uken. Håper det er noe så simpelt som tenningen. Bilen din bruker vel ikke tilfeldigvis noe jævlig med bensin også? :P

Legg innLagt inn:12 des 2007 00:58
av A_hjelme
Skift tennplugger-tennkabler-fordelerlokk-rotor.
Ting kan se bra ut, men det vet du ikke før du/dere har skiftet.
8)

Legg innLagt inn:12 des 2007 01:07
av 323F GTX
Har nye plugger, og de andre tenningsdelene er skiftet for ikke lenge siden også.. så tviler på det er der problemet ligger. Mener mr2even hadde en liknende tråd for en tid siden der han skiftet det meste av tenningsdeler også? :P

Legg innLagt inn:12 des 2007 15:09
av Larsen
Kan jo være noe feil med sensor eller motorstyring. De fleste biler har en kompensasjon som kalles "aceleration enrichment" som vil si at motoren dumper ekstra med bensin i det du gir mer gass. Kan jo høres ut som om det er dette systemet det er noe feil med.

Legg innLagt inn:12 des 2007 16:35
av 323F GTX
Ja det virker som om motoren går altfor rikt :? Men kvikner til forbi 5000 rpm, da sparker den fra.

Legg innLagt inn:12 des 2007 16:40
av Haugrud
Hadde det samme på min også. da var det det vakuumrøret som sittter på innsuget som går til vakuumsensoren som hadde knekt. min brukte noe enormt med bensin og hakket også på lave turtall. Er ikke sikkert det er det problemet dere har, men kanskje det er til hjelp :roll:

Legg innLagt inn:12 des 2007 17:22
av Xlr8
hvor langt er bilen gådt? kansje vere verdt og bytte lamdasonden vist den er full av carbon så den leser av magert og kompanserer med og feite opp bensin blandinga?
hadde lignende problem før jeg bytta motor til turbo.
fuska under 3000rpm ved fullgass..

Legg innLagt inn:12 des 2007 17:57
av Larsen
Hvis du har startgass så kan du jo sjekke om den suger falsk luft ved å spraye startgass rundt innsuget og høre etter om turtallet endrer seg. Ellers så kan du jo sjekke om TPS sensoren har riktige verdier.

Legg innLagt inn:13 des 2007 02:46
av Master
Kondensfjerner, skift plugger

Legg innLagt inn:13 des 2007 04:15
av Ivar
Dette kan uten problemer være et ræva luftfilter også...

Legg innLagt inn:13 des 2007 15:24
av Mr2Even
Takk for alle gode tips jeg fikk, jeg skal prøve de ut.
Det jeg har gjort til nå er å juste litt på trottle sensoren og vakumklokka, da ble den litt bedre. Den hakker og jager ikke så mye ved kø-kjøring og gassen kom seg litt bedre men helt 100 er den ikke enda. Takk skal dere ha for de andre tipsene også, jeg skal sjekke ut disse også for jeg tror det er noe i det..

Legg innLagt inn:13 des 2007 15:30
av Mr2Even
Larsen skrev:Kan jo være noe feil med sensor eller motorstyring. De fleste biler har en kompensasjon som kalles "aceleration enrichment" som vil si at motoren dumper ekstra med bensin i det du gir mer gass. Kan jo høres ut som om det er dette systemet det er noe feil med.
Hei.
Ved feil på denne "aceleration enrichment" , må hjernen byttes da eller kan man gjøre noe annet?

Legg innLagt inn:13 des 2007 15:31
av Mr2Even
Ivar skrev:Dette kan uten problemer være et ræva luftfilter også...
Ja men luftfilteret mitt er nylig renset og oljet (men ikke for mye)

Legg innLagt inn:13 des 2007 15:33
av Mr2Even
Master skrev:Kondensfjerner, skift plugger
Mulig mulig, jeg skal prøve kondensfjærner, men platinapluggene holder jo lenge så de er vel ikke vits i å bytte ?