Side 1 av 1

st205 trimma?

Legg innLagt inn:02 jan 2008 19:43
av Miss_Sweden
Just nu har jag en orginal st205 och hade tänkt sätta ditt ett blitz nur spec 3" avgassystem , byta downpipe och sätta dit ett annat luftfliter. Måste jag byta något i motorn? håller turbon för det eller kommer laddtrycket att bli för högt ?

Hälsingar från
Sverige =)

Legg innLagt inn:02 jan 2008 22:28
av sleeper
Det virker som om det er litt lotto om det går eller ikke.
noen 3gen 3sgte motorer ( ct20b turbo) går det helt greit uten at trykket blir for høyt, mens i andre biler så går det ikke med mer en 2.5" før det går for høyt.. hva som er grunnen tildette vet jeg ikke..

Legg innLagt inn:04 jan 2008 15:34
av Miss_Sweden
okej ... konstigt :roll: ... Då får jag väl hoppas på det bäst =)

Legg innLagt inn:06 jan 2008 14:44
av ivers
jeg byttet til 3" downpipe og hadde det originale eksosanlegget, og da steg ladetrykket til 1,2 bar. Og det er vel på kanten til hva som anbefales å kjøre med på ct20b etter som jeg forstår.

Legg innLagt inn:06 jan 2008 20:13
av Miss_Sweden
okej ... hur mycket hästar fick du ut på det??
Siktar på att ligga runt 300 hk o ladda ca 1,2 bar ... =)
Får testa o se hur det går ...

Man kan ju alltid lämna in wasegaten o turbon och få dom portade...
är det någon som gjort de ?

=)

Legg innLagt inn:06 jan 2008 20:53
av ivers
Miss_Sweden skrev:okej ... hur mycket hästar fick du ut på det??
Siktar på att ligga runt 300 hk o ladda ca 1,2 bar ... =)
Får testa o se hur det går ...

Man kan ju alltid lämna in wasegaten o turbon och få dom portade...
är det någon som gjort de ?

=)
Vet ikke akkurat hvor mye effekt jeg fikk, men tipper ca 280-290 hk.
Vil ikke anbefale å få originalturboen flowpreppet, pga at det er turbinakslingen som er svakheten på ct20b`n. Isåfall vil jeg heller anbefale å kjøpe en litt større, kulelagret turbo. Da vil du kunne kjøre med lavere ladetrykk, og allikevel vil motoren yte samme effekt. Selv har jeg garrett gt2871r, og er meget fornøyd med den.