TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min første MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #329231  av James
 
Utrolig fet MR2!!! :) Syns stylingen og felgene passet godt ilag
 #329238  av mr2storbrua
 
James skrev:Utrolig fet MR2!!! :) Syns stylingen og felgene passet godt ilag
Takker. Er spent på om skjørtene hjelper noe på temperaturen også, siden det er "vindfanger" på de. Får dessverre ikke sett innsugstempen for øyeblikket siden commanderen ikke virker, og laptopen viser blåskjerm etter noen få minutter med kjøring. Vet ikke helt hva tempen bruker å være med original IC heller. Ellers burde eksosen vært noen cm lenger ut føler jeg...
Toyota-mr2 skrev:jeg tror det kunne blitt drit kult med svart tak
Ja, er litt spent på hvordan det kan bli, var jo snakk om å gjøre det tidligere. Er jo ikke så mange rød mr2'er med svart tak hverken i Norge eller resten av verden(finner hvertfall ikke mange bilder av det). Men tror speila fortsatt blir røde siden forskjermene slutter over døra. Så da ser det unaturlig ut med svarte speil også, må prøve å få en naturlig overgang. Kanskje noen som kan photoshoppe dette? Og samtidig sote vinduene selvfølgelig...
 #346939  av Mr_Storbrua
 
husker ikke så mye om bodykittet, er forskjellig front fra resten, men baklyktene og hovedlyktene er fra revision 6. Luftfilterert tror jeg er fra twosrus.. eller hva det heter
 #346975  av mr2storbrua
 
Drafter skrev:Blitt utrolig strøken da :D
Ã…ssen bodykit og felger har du?
Og hvor kjøpte du baklyktene og luftfilteret? :P
Takker :)
Må få tatt noen ordentlige bilder av den når den kommer ut av vinterdvalen...

Trodde det stod hvor jeg hadde kjøpt det meste tidligere i tråden, men jeg kan uansett ta en liten oppsummering av det du spør etter:
Bodykit kjøpte jeg to plasser, først kjøpte jeg frontfangeren hos http://www.realcar.no etter første krasjet. Husker ikke om det var det at det tok lang tid før jeg fikk den eller om det var det at det var vinter som gjorde at det ble satt på originalfanger først. Etterhvert ble det hvertfall tid for hellakkering, og når jeg skulle bestille clutch fra http://www.mvpmotorsports.com hoppa det plutselig Do-Luck bakfanger og sideskjørt oppi handlekurven, sammen med en del andre deler :roll:

Felgene måtte jeg kjøpe siden de som fulgte med var skeive (og små, og ikke så fine). De er 8,5x18" hvis jeg ikke husker helt feil. Er ikke noe kjent merke, lurer på om det står Inter Action eller no på centercapen.

Luftfilteret er av merket Blitz, og ble kjøpt hos http://www.revision6.com sammen med nye frontlykter og baklykter. Baklyktene blir kalt revision6-lykter, men de er dessverre gått ut av produksjon. Det er kanskje et år siden jeg hørte om dette, så går utifra at formene er utsolgt. Selve lyktene er derimot hella, så det er ikke noe problem dersom noen av de blir defekte..
 #347025  av ad92
 
peis på med svart tak, bilen ser mye lavere og aggresiv ut spørr du meg. Pluss at du får en mr2 som skiller seg ut fra sine maaange andre røde venner.
 #347037  av mr2storbrua
 
Ja, er enig i at den vil bli seende lavere ut og skille seg litt mer ut. Men det blir ikke denne sesongen hvertfall, må vente til jeg får fast jobb. Er andre ting jeg prioriterer først. Ser ut som eneste oppgraderingen i vinter blir en Apexi boostcontroller som jeg kobler til sprutet. Har ikke tenkt å forandre trykket så ofte, så da holder det å bruke laptopen. Så slipper jeg flere "dingser" inne i kupéen, er vanskelig nok å finne plass til det som er der nå føler jeg.

Ellers skal den bremses og mappes så fort den kommer på veien igjen.

Når ferie- og skattepenger kommer er det mulig at det blir ny IC, har sjeska mest på den vannavkjølte IC'en til Rogue Motorsport, http://www.revision6.com/forms/Product.aspx?ID=398, men har ikke bestemt meg for noe enda. Alt er bolt-on, ligger ikke så mye høyere i pris enn f.eks. Greddy sin luftavkjølte, og har hørt at vannavkjølt IC er ganske overlegent med tanke på ytelse på MR2.
 #359721  av mr2storbrua
 
En stund siden det er blitt oppdatert her nå, har ikke skjedd så mye. Har montert Boost Controller og prøver å få time til mapping av sprutet. Legger ut bremsepapir så fort jeg får det.
Har forøvrig fått meg ny telefon, så måtte teste kameraet litt (trykk på bildene for å få større bilder :wink: ):
Vedlegg
Deilig med taket av :)
Deilig med taket av :)
2010-05-23 16.56.51.jpg (291.84 kiB) Vist 2295 ganger
Her ser man faktisk litt av flake-effekten
Her ser man faktisk litt av flake-effekten
2010-05-23 16.57.15.jpg (268.06 kiB) Vist 2295 ganger
Nyvaska
Nyvaska
2010-06-08 14.15.51.jpg (183.04 kiB) Vist 2295 ganger
2010-06-08 14.16.14.jpg
2010-06-08 14.16.14.jpg (274.48 kiB) Vist 2295 ganger
2010-06-08 14.17.31.jpg
2010-06-08 14.17.31.jpg (177.95 kiB) Vist 2295 ganger
 #361681  av mr2storbrua
 
Har hatt problem med vannkjøling i det siste, så har nå bestilt meg ny radiator og kjøpte nytt "Fan shroud" i samme slengen. Merket er Mishimoto, kjøpt fra MVP Motorsports
Legger ved bilde her:
Ny aluminiumsradiator
Ny aluminiumsradiator
mishmr2.jpg (31.29 kiB) Vist 2274 ganger
Fan shroud inkludert vifter. Rusta og fælt det gamle jeg har, bedre å få på noe aluminium :)
Fan shroud inkludert vifter. Rusta og fælt det gamle jeg har, bedre å få på noe aluminium :)
s13shr.jpg (22.92 kiB) Vist 2274 ganger
Har også fått mappet sprutet nå, men bare slik at det er sikkert og kjøre med. Det er ikke finmappa, og har heller ikke bremset bilen enda. Trykker er uansett skrudd opp til 1.2 bar, og jeg merker god forskjell :D
 #361692  av Toyota-rav4-2002
 
Den var blitt strøken og kul nå ja, utrolig fete felger da :D
 #361694  av predator
 
Fin ja :mrgreen: Spent på res etter finmappinga :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12