TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auris; hva slags felger kan jeg kjøpe?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #276757  av Goliath
 
Hva passer på en Auris egentlig? Bilen er ikke senket og jeg ønsker sommerfelger (usikker på antall " går) med profildekk.

Noen gode forslag?

Edit
Hva er innpressen på Auris?
Sist redigert av Goliath den 11 jan 2008 22:24, redigert 1 gang totalt.

 #276801  av Tvetern
 
Auris har orginalt ET45 (innpress).
Det går fint med både 17" og 18", men vet ikke hvor fint det blir med 18" hvis den ikke er senket. 17" ser helt greit ut. Vi pleier å sette på 7x17" eller 7,5x17" med ET40. Tror faktisk det skal gå med 8x17" ET40 også :)
Dekkdimensjonen du må bruke er 225/45-17".
Hvis du går inn på http://www.bilprodukter.no så finner du bilder av diverse felger der. Det nye programmet blir lagt ut om ca. 1 uke. Ganske mange som passer der så bare å si ifra når du har tittet litt så kan jeg være behjelpelig med hva som passer :)
 #279033  av Fred
 
225/40-18
Husker ikke hva slags dekk det var men... Yokohama tru?

Godt å kunne være til innspirasjon! :lol:
 #279081  av Fred
 
hHehe, ja, jeg veit.
Blir sånn når eikene ikke går helt ut...
Vurderer 19" til neste sesong egentlig, men usikker, skal sikkert selge den snart likevel.
 #279106  av Fred
 
Ot i din egen tråd får vel være lovlig!
Nei altså, veit ikke når jeg skal selge den, men er jo snart et år gammel da, og gått straks 10000km! Er jo blitt bruktbil nå!
Neida, seriøse siden er det at jeg jobber på toyota, vi får brukbar pris på nye biler, rabatten vi får er nesten så mye som verditapet første året. Hvis jeg selger etter ca ett år, så får jeg omtrent det for bilen som jeg ga for den. Minus alt jeg har kosta på den da, men det setter jeg på kontoen for hobby/ har morro ta det/ liker å kjøre en bil som ikke er helt standard. Så alt i alt blir det jo tap, men men...
Uansett, ikke sikker på om jeg skal selge enda, blir den solgt nå, blir det ny auris, men i annen farge, men vurderer faktisk å vente til prius kommer med ny modell :oops: Ryktene sier 2009...
Ellers så dukker det opp masse nye modeller fra toyota de neste årene, så er mye spennende i vente!
Husker ikke hva auris ligger på som ny jeg nå, men har igjen 225K på lånet, så måtte ha solgt den for mer enn det isåfall!