Side 1 av 1
Ny turbo eller piggyback
Legg innLagt inn:17 jan 2008 15:50
av vichan
Er det mye hester å hente med en piggyback med orginal turbo eller burde man heller investere i en ct20b turbo eller lignende. og heller vendte med piggybacken
Re: Ny turbo eller piggyback
Legg innLagt inn:17 jan 2008 18:56
av Larsen
vichan skrev:Er det mye hester å hente med en piggyback med orginal turbo eller burde man heller investere i en ct20b turbo eller lignende. og heller vendte med piggybacken
Piggyback er direkte farlig å montere uten å få noen proffensjonelle til å justere den. Så hvis du kan skru litt selv så er større turbo veien å gå( finnes grenser for hvor mye du kan ta ut av orginal motorstyring da).
Legg innLagt inn:17 jan 2008 19:53
av Insanity
piggy back gjør som regel ikke annet enn å øke bensinforbruket ditt. du kan jo seff få ut godt med effekt ved å sette på en piggy back og en større turbo.
Legg innLagt inn:17 jan 2008 20:04
av CelicaTurbo
Bruk heller pengene på en oppgradering av turbo (og downpipe, eksos om du ikke har det). En piggyback koster en del mer enn en brukt ct20b f.eks om vi inkluderer kostnadene for justering av piggyback, og antar at du kan bytte turbo selv eller med hjelp av bekjent. Du vil nok merke størst forskjell i kjørbarhet med en annen turbo. Det er så klart mye å hente på å gjøre noe med motorstyringen, men gå for et komplett datasprut i så tilfellet..