TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvor brede kan felgene være?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #277821  av Hoaas
 
Heisann!

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe nye felger til bilen.

Avensis 2.0 D4D 2003

Det jeg lurer på er hvor brede felger jeg kan ha på bilen uten at jeg trenger å valse hjulbuene osv. Hadde tenkt 18" eller 19". Det er vel boltsirkel 5x100 og innpress 39 på denne?

Tips og triks tas imot med takk :-)
 #277851  av TTE
 
Hei ville gått for 225/40-18 felg bredde annbefaller jeg 7,5 - 8" innpress på 38 eller 35 . ta deg en titt på http://www.borbet.co.uk/ls.htm
persomlig synes jeg borbet ls kler avensisen veldig godt. felgen virker i tillegg stor med spiler helt ut. hvordan farge er det på bilen din,stv, eller sedan?

 #277858  av TTE
 
ps autogrip på alnabru vegg i vegg med toyota selger disse. :D

 #277868  av celicat23
 
8x18 ET32 med 215/40 dekk går helt kant i kant med skjermene og er pent. Hadde det på min og senket den
70mm forann og 60mm bak. Bak går helt fint, men forann må skjermene valses litt med såpass mye senking.
Men det er ikke snakk om mye. Du vil ikke måtte lakkere om igjen etterpå f.eks...

Sånn her så det ut:

Bilde

Bilde

 #277901  av Hoaas
 
celicat23 skrev:8x18 ET32 med 215/40 dekk går helt kant i kant med skjermene og er pent. Hadde det på min og senket den
70mm forann og 60mm bak. Bak går helt fint, men forann må skjermene valses litt med såpass mye senking.
Men det er ikke snakk om mye. Du vil ikke måtte lakkere om igjen etterpå f.eks...
Herlig herlig! Hvordan blir det med 30mm senking? Er jeg fortsatt nødt til å valse skjermene litt foran? Vil jo helst ha så brede felger at det går kant i kant 8)

Har sett litt på Barracuda felger på quality-autoimport :)
 #277902  av Hoaas
 
TTE skrev:Hei ville gått for 225/40-18 felg bredde annbefaller jeg 7,5 - 8" innpress på 38 eller 35 . ta deg en titt på http://www.borbet.co.uk/ls.htm
persomlig synes jeg borbet ls kler avensisen veldig godt. felgen virker i tillegg stor med spiler helt ut. hvordan farge er det på bilen din,stv, eller sedan?
Sølvfarget bil, stv :)

Når det gjelder felgtype så er jeg usikker. Har alltid hatt lyst på kantfelger, men vet ikke hva som kler Avensisen best.

 #277916  av celicat23
 
Hoaas skrev:Herlig herlig! Hvordan blir det med 30mm senking? Er jeg fortsatt nødt til å valse skjermene litt foran?
Vil jo helst ha så brede felger at det går kant i kant 8)
Det var minimalt med subbing med 70mm senking, så kan ikke se for meg at 30mm vil være noe problem.

 #277975  av TTE
 
når det gjelder de spile felgene så er jo det min smak,synes bare det er en litt eksklusiv felg som kler bilen gått,kjøp det du har mest lyst på selv Det finnes jo så mange fine felgtyper,så det er ikke lett.lykke til,Når det er sagt så må jeg si at den sorte avensisen var drit fin.

anyway lykke til.. :lol: :D

 #277997  av Hoaas
 
celicat23 skrev:
Hoaas skrev:Herlig herlig! Hvordan blir det med 30mm senking? Er jeg fortsatt nødt til å valse skjermene litt foran?
Vil jo helst ha så brede felger at det går kant i kant 8)
Det var minimalt med subbing med 70mm senking, så kan ikke se for meg at 30mm vil være noe problem.
Da prøver jeg 8" bredde på felgene. 215 dekk foran og 225 bak? Hehe ;)

 #277998  av Hoaas
 
TTE skrev:når det gjelder de spile felgene så er jo det min smak,synes bare det er en litt eksklusiv felg som kler bilen gått,kjøp det du har mest lyst på selv Det finnes jo så mange fine felgtyper,så det er ikke lett.lykke til,Når det er sagt så må jeg si at den sorte avensisen var drit fin.

anyway lykke til.. :lol: :D
Hepp! Er litt dyrt å prøve seg fram, men blir felgene helt jævlig får man bare selge og kjøpe nye ;)

 #277999  av Hoaas
 
Hvordan er det forresten med bestilling av felger fra f.eks. Sverige eller Danmark? Moms? Kan jeg få forhandler i sverige til å trekke fra moms?

 #278002  av celicat23
 
Hoaas skrev:
celicat23 skrev:
Hoaas skrev:Herlig herlig! Hvordan blir det med 30mm senking? Er jeg fortsatt nødt til å valse skjermene litt foran?
Vil jo helst ha så brede felger at det går kant i kant 8)
Det var minimalt med subbing med 70mm senking, så kan ikke se for meg at 30mm vil være noe problem.
Da prøver jeg 8" bredde på felgene. 215 dekk foran og 225 bak? Hehe ;)
Bare pass på hvilket innpress du bestiller. Med 32 så lå felgene HELT ute i kanten. Hadde felgen vært 1mm bredere
bak så ville den tatt i skjermkanten bak :shock: Fikk aldri sjekket klaringen mellom dempere/fjærer og felgene,
men hadde coilovere så det blir uansett ikke det samme som med 30mm fjærer.

 #278011  av Hoaas
 
celicat23 skrev:
Hoaas skrev:
celicat23 skrev: Det var minimalt med subbing med 70mm senking, så kan ikke se for meg at 30mm vil være noe problem.
Da prøver jeg 8" bredde på felgene. 215 dekk foran og 225 bak? Hehe ;)
Bare pass på hvilket innpress du bestiller. Med 32 så lå felgene HELT ute i kanten. Hadde felgen vært 1mm bredere
bak så ville den tatt i skjermkanten bak :shock: Fikk aldri sjekket klaringen mellom dempere/fjærer og felgene,
men hadde coilovere så det blir uansett ikke det samme som med 30mm fjærer.
Aha, jeg vet at min bil skal ha 39 innpress egentlig. Men vil det si at felgen kommer lengere inn eller lengere ut? Høres mer logisk ut at den kommer lengere inn med 39 innpress. Men så er det jo ikke alltid min logikk stemmer overens med virkeligheten :p

 #278018  av sindrejl
 
Hoaas skrev:
celicat23 skrev:
Hoaas skrev: Da prøver jeg 8" bredde på felgene. 215 dekk foran og 225 bak? Hehe ;)
Bare pass på hvilket innpress du bestiller. Med 32 så lå felgene HELT ute i kanten. Hadde felgen vært 1mm bredere
bak så ville den tatt i skjermkanten bak :shock: Fikk aldri sjekket klaringen mellom dempere/fjærer og felgene,
men hadde coilovere så det blir uansett ikke det samme som med 30mm fjærer.
Aha, jeg vet at min bil skal ha 39 innpress egentlig. Men vil det si at felgen kommer lengere inn eller lengere ut? Høres mer logisk ut at den kommer lengere inn med 39 innpress. Men så er det jo ikke alltid min logikk stemmer overens med virkeligheten :p
er ikke innpress avstand fra indre felgkant til senter? da blir det lengre inn som du sier med 39 :)

 #278030  av celicat23
 
8x18 ET39 vil sitte lengre inn i hjulbuene (lengre mot bilen) enn 8x18 ET32, ja.