TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1990 Celica Turbo 4WD, Problemer?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #34738  av Arnt
 
Har hatt en Toyota Celica Turbo 4WD på prøve et par ganger.
Har utrolig lyst på den bilen, men er usikker pga. jeg har på følelsen at noe kommer til å gå istykker på bilen.
Noen som har erfaring med slik bil?
Er noen spesielle svakheter med bilen som jeg bør sjekke??

Send meg en mail eller svar på innlegget hvis du har noe å komme med! :)

 #34756  av CelicaTurbo
 
generellt en solid bil.. ikke så mange typiske problemer men ta en brå start i et lyskryss og lytt etter høyt dunk bak (=gummipute som holder bakdiffen på plass er gåen, ikke så ille å bytte).. ellers, lytt etter ulyder i drivverk og understell,.. ellers det generelle som gjelder de fleste biler, og vurder om det ser ut som at tidligere eier har tatt vare på bilen eller ikke..

 #34769  av sindrejl
 
ellers er det det typiske med turbo.. se etter sort/blå røyk ;) kjipt om turboen er gåen for å si det sånn

 #34792  av Arnt
 
Bilen har gått 185000 km. (Iværtfall det som står.) Fant et par foringer som var gåen bak!
Men selger skulle fikse det. Ellers er det en dump lyd bak når jeg kjører over humper. Ikke noe voldsomt, men jeg hører det.
Ellers fant jeg en olje lekkasje. Vansklig å si hvor den kommer ifra, men det er tydelig at det er motorolje.
Girstanga er litt løs. Selger sier at det er en fjær som skal presse mot girstanga for å holde den stabil. Lovte å fikse den.
Ellers syns jeg det tok litt lang tid før bilen ble skikkelig varm. Kan jo selvsagt være termostaten.
Selger har lovet å fikse alt dette før eventuellt kjøp. Dessuten får jeg 3 mnd. garanti. Synes å være fast og fin i understell! Pen innvendig og utvendig.

 #34793  av @lpher
 
Arnt skrev: Bilen har gått 185000 km. (Iværtfall det som står.) Fant et par foringer som var gåen bak!
Men selger skulle fikse det. Ellers er det en dump lyd bak når jeg kjører over humper. Ikke noe voldsomt, men jeg hører det.
Er bilen senket?
Arnt skrev:
Ellers fant jeg en olje lekkasje. Vansklig å si hvor den kommer ifra, men det er tydelig at det er motorolje.
Hmm...fa det sjekka ut ihvertfall...
Arnt skrev:
Girstanga er litt løs. Selger sier at det er en fjær som skal presse mot girstanga for å holde den stabil. Lovte å fikse den.
Ellers syns jeg det tok litt lang tid før bilen ble skikkelig varm. Kan jo selvsagt være termostaten.
Selger har lovet å fikse alt dette før eventuellt kjøp. Dessuten får jeg 3 mnd. garanti. Synes å være fast og fin i understell! Pen innvendig og utvendig.
Kan du antyde noen pris da? ...og eventuellt om du kan dele noen (HQ) bilder av bilen...som ville gjort underværker for å konstatere at km-stand stemmer etc :-)

@lpher

 #34794  av sindrejl
 
"Ellers er det en dump lyd bak når jeg kjører over humper." mest sannsynlig en dårlig demper.. jeg også har svake dunkelyder bak i humpete vei.. dempern er litt "gåen"

 #34797  av tbergstad
 
Er det celicaen oppe i vuku?.. Jeg skal også selge min. Du er velkommen til en prøvetur :wink:

 #34798  av Arnt
 
Bilen skal ikke være senket.
Har ikke mange bilder av bilen.
Et par utvendig. Hva mener du med HQ? :)
Vedlegg
Celica Turbo.jpg
Celica Turbo.jpg (61.47 kiB) Vist 2728 ganger

 #34799  av Arnt
 
Ja, det er den oppi Vuku! :)

 #34801  av @lpher
 
Arnt skrev:Bilen skal ikke være senket.
Har ikke mange bilder av bilen.
Et par utvendig. Hva mener du med HQ? :)
HQ=High Quality....bilder med høy oppløsning bare :-)

@lpher

 #34803  av Arnt
 
Ok! :D :idea:

 #36306  av Soppen
 
Stabilisator stag foringer er typisk på denne bilen de koster 200 kr eller noe og skiftes på 5 min