TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #278783  av Supramk3turbo
 
Det hele startet da min supra mk3 7mgte begynte å fuske, sendte den på toyota i Lier da jeg ikke skjønte hva som feilte den. Toyota sto vell egentlig bare å klødde seg i hode å kikka rart på hverandre, endte med at jeg måtte taue bilen hjem på grunn av stor vannlekasje de hadde ordnet for meg. He he. Tettet vannlekasjen å bestemte meg for å oppsøke toyparts. Erik på toyparts var kjempe grei å ga meg en time kort tid etterpå. Jeg kjørte over det lange fjellet å vi begynte å kikke på dette problemet. Begynte med det enkleste først, følere å diverse, men alt virket greit. Så tok vi en titt på register, kammer og veiv, da kunne jeg nesten begynt å grine. Alt var feil, kammene sto en tann feil hver sin vei i forhold til null, og reimhjulet på veiva hadde dratt seg ut av kile'n. Å dette har jeg kjørt med en stund, ikke helt bra for motoren kan man si.

Så etter litt kaffe, tenking å frustrasjon kom vi frem til at..............Vi bytter motor. Så nå skal det inn en 2jz motor i min bil :D

Gleder meg som en unge.

Det blir også gule koni og eibach fjærer etter hvert+ nye bremser. Må vell nesten ha det med denne motoren.

Håper på 380-400 hester med effekt anlegg å boostcontroller.

Selvfølgelig skal Toyparts få lov til å gjøre denne jobben, da jeg aldri i verden kunne fått til dette. Mye modifikasjoner og tilpasninger kan jeg tenke meg.

Bilder av bodykittet som er bestilt:

[img]
body.jpg
body.jpg (13.67 kiB) Vist 9929 ganger
body.jpg
body.jpg (13.67 kiB) Vist 9929 ganger
[/img]
Vedlegg
body 2.jpg
body 2.jpg (12.34 kiB) Vist 9922 ganger
Sist redigert av Supramk3turbo den 04 jul 2012 22:35, redigert 19 ganger totalt.
 #278785  av tojo
 
Nå snakker vi :D 2JZ og nice styling. Dette må bare bli bra. :P
 #278786  av toyparts/mvp norge
 
KONGE prosjekt dette.
 #278841  av toyparts/mvp norge
 
Motor på vei sammen med clutch hus og svinghjul, da gjenstår bare resten.
 #279375  av Supramk3turbo
 
Legger ut noen bilder av bilen som den er nå, så får dere se hvordan det blir når jeg får body kittet:)
Håper på å få det til uka. Lurer på å lakkere de grå listene rundt bilen også, i samme farge som bilen. Er det en god ide??
Vedlegg
supra1.JPG
supra1.JPG (137.6 kiB) Vist 4358 ganger
Sist redigert av Supramk3turbo den 27 des 2008 13:06, redigert 1 gang totalt.
 #279385  av Lørnings
 
Hvis ditt prosjekt er lite, hva er mitt da? :P Det høres ut som om jeg må stikke bortom en tur når våren nærmer seg, og jeg sier ikke nei takk til en test tur! :wink: Blir heftig dette,stå på! :D
 #279393  av Supramk3turbo
 
He he. Når man ser på hva andre gjør med bilene sine, så er ikke dette så sinnsykt, men blir antagelig den første mk3 med 2jz motor i norge:) Ja du er velkommen til en liten trille tur:). Vi får få til et aldri så lite treff til sommeren syntes jeg. Går vell noen rundt om drammen nå.
 #279410  av Mr_Storbrua
 
Hva kommer ett sånn motorbytte på? toyparts som har gjort all jobb?
 #279437  av Supramk3turbo
 
Prisen kommer ann på øyet som ser, he he. Skal du gjøre dette anbefaler jeg å snakke med toyparts som har mer peiling på dette:)
 #279466  av Andreazz
 
Supramk3turbo skrev: Lurer på å lakkere de grå listene rundt bilen også, i samme farge som bilen. Er det en god ide??
Det er en veldig god ide :wink:
 #280760  av Supramk3turbo
 
Ja, da er det på tide med litt oppdateringer. Motoren ble montert i dag. Så veldig bra ut :)
Ellers blir det:

RPS Clutch, stage 3
Stor ny intercooler
Ny Radiator
2.5" eksos hele veien, 3" downpipe
Oljetrykksmåler
Greddy profec-B boostcontroller
Blir også Recaro speed stoler (Svart å blått "Skinn")

Det som står igjen nå er å vente på svinghjul og clutch, pluss å koble opp alt det elektriske. Erik har en egen mann som er guru på dette.

Klarer nesten ikke vente på å sette meg i bilen igjen å vri om nøkkelen :shock:

Ellers er jeg på utkikk etter noen greie bremser til denne bilen, noe som fungerer til vanlig kjøring og litt hard kjøring, noen som har noen forslag??
Hva kjører/bremser dere andre mk3 eiere med??


Body kittet har ennå ikke kommet...venter på svar fra avsender.
Vedlegg
Bilde av 2jz'n:)
Bilde av 2jz'n:)
dsc00018.jpg (56.88 kiB) Vist 9204 ganger
Sist redigert av Supramk3turbo den 06 nov 2008 08:33, redigert 2 ganger totalt.
 #280768  av tojo
 
Se der ja "hjertet" er kommet på plass. Blir spennende dette. :D
Ang bremser se: viewtopic.php?f=48&t=17896&hilit=bremser+mkiii
 #280772  av Supramk3turbo
 
Se der ja, var jo litt å velge i. Lurer på om det blir willwood, erik kunne skaffe noen til en grei penge.
 #280822  av toyparts/mvp norge
 
i dag er intercooleren kommet på plass, alt elektrisk er lagt opp, venter på å få laget noen rør, så er det en sveisejobb med de, gjenstår en del småting motormessig, men det meste er kommet på plass, skal montere inn ny aluradiator og nye slanger så dette kommer til å bli bra.skal henge opp det nye effektannlegget i morgen og tilpasse downpipe.
 #280854  av Supramk3turbo
 
Her er bilde av stolene...Lurer også på å kjøpe Brock b1 felger, med polert kant.
Vedlegg
Recaro speed
Recaro speed
51_1471914103.jpg (10.01 kiB) Vist 8960 ganger
188223-elektrony-brock-b1-1.jpg
188223-elektrony-brock-b1-1.jpg (59.34 kiB) Vist 8947 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 62