TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406740  av AE86 Drifter
 
Nei, denne kan ikke selges Thomas.
Den må lagres å ta`s fram når du får tid igjen :wink:
 #406782  av Supramk3turbo
 
Petter: Det blir nok å selge ja, jeg har verken plass eller tid til den, å litt tapt intreresse. Men hvem vet, plutselig en dag kjøper jeg en mk3 igjen :p

Takk for det Arild :)
 #406817  av AE86 Drifter
 
Supramk3turbo skrev:Petter: Det blir nok å selge ja, jeg har verken plass eller tid til den, å litt tapt intreresse. Men hvem vet, plutselig en dag kjøper jeg en mk3 igjen :p
Daaa,og jeg som har lagt så mye tid i den :cry: :-P

Hehe, skjønner oppleget ditt framover ja :D
 #406819  av Supramk3turbo
 
He he.. Ja :) Blir noen andre prioriteringer fremover, har kjøpt oss Rav4 cross sport nå :)
 #407055  av Papi
 
Har lest meg gjennom alle sidene her no, og eg måberre innrøme at eg er mektig imponert over motorbygget ditt, som igjen har inspirert meg til å kanskje kjøpe ein MK3 Supra, istadenfor ein S13/MR2 MK2 som eg tenkte i utgongspunktet. Men begynner å tenkjelitt realistisk, korleis forheld SVV seg i forhold til 2JZ istadenfor 7mgte som denne vart levert med? Er det mogleg å få dette godkjent? Kor mykje hestar kan ein forøvrig få utav ein 7mgte?
 #407058  av Supramk3turbo
 
Hei. Takk for hyggelig tlbakemelding på bilen :) Det er moro å høre :)

Jeg har aldri hatt noe kontakt enten frivillig eller ufrivilig med SVV når det gjelder denne bilen. Om det lar seg godkjenne? Det gjør det nok om du er heldig å gjør alt rett.. men lett er det nok ikke.

Du kan dra mye ut av en 7m-gte også, men det krever litt mere arbeid å kroner for å få en driftsikker 7m-gte kontra 2jz-gte. En jeg kjenner kjører mye større effekt en meg på en 7m-gte, å den holder veldig godt.. Men han har antagelig lagt ned omtrent det dobbelte i penger å tid på sin motor.

Toyparts har godkjent flere bygg med både 1jz-gte og 2jz-gte i forskjellige biler... så det er nok mulig.
 #407191  av Supramk3turbo
 
 #407242  av Supramk3turbo
 
He he... Den er ihvertfall ikke helt orginal :P
 #413538  av Supramk3turbo
 
Ja ja, Har litt skruing på gang da :) Kjekt å ha litt å fylle tiden jeg ikke har med , he he.

Startet supran i våres, men fikk ganske tidlig en ulyd i motoren. En slaks tikke lyd som jeg ikke fikk helt taket på hvor kom i fra, Tenningsbank?? Ventiler?? Rådebank??

Etter mye testing frem å tilbake med dårlig resultater endte jeg opp med en komp test. Dette viste 12 bar på sylinder 1,2,3,4 og 6, sylinder 5 hadde 3 bar :shock:

Samtidig som motoren begynte å spytte kjølevann. Jeg ante et topp pakningsbrudd. Neste steg var å ta av toppen å se etter, da så jeg med en gang, at her manglet det en bit av topp pakningen imellom sylinder 4 og 5, greit nok tenkte jeg. Helt til jeg så etter på toppen, det manglet også en nevneverdig bit av toppen...

Så her har det nok vært varmt ja. Muligens skjedd under mapping, hadde et par drag med noe mager blanding, så det heller nok mot det.

Sendte toppen til sveising og planing, å venter på pakning fra cometic. 1.5 mm, siden den nå er planet et par ganger. Dette for å ikke få for høy komp.

Satser på at den er på veien i løpet av halvannen uke :)
Vedlegg
Topp.jpg
Topp.jpg (136.45 kiB) Vist 2162 ganger
Etter rep. Fresing, sveising og planing.
Etter rep. Fresing, sveising og planing.
Planet topp.jpg (178.86 kiB) Vist 2162 ganger
 #413541  av Supramk3turbo
 
Men tross alt, så fikk jeg kjørt til jobben en dag da, før den ga seg helt :p
Vedlegg
bilde.JPG
bilde.JPG (287.78 kiB) Vist 2158 ganger
 #413608  av Supramk3turbo
 
Blir ikke solgt når den ikke går vettu :p he he.

Den blir nok solgt ganske snart serru :)
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62