Juha Kankkunen tester forskjeller mellom ST185 og ST205 før 94' Rallysesongen. Hærli klipp for Celicafrelste
-
Re: ST205 vs ST185 Rally
Legg innLagt inn:31 jan 2008 01:14
av James
Helt rått!! Kan virkelig kjøre de gutta der...går noe styggfort
Re: ST205 vs ST185 Rally
Legg innLagt inn:31 jan 2008 01:18
av Daniel HS
Mildt sagt imponerende det der... Og ikke minst herlig å se bilene i sitt rette element
Re: ST205 vs ST185 Rally
Legg innLagt inn:05 feb 2008 21:30
av lexusmann
Utrolig rå kjøring det der...
Men dere med motor peiling, hvorfor knatrer motorene(potta??) sånn, går jo ikke akkurat rent??hehe, høres ut som det er full krig inni skauen jo!!
Re: ST205 vs ST185 Rally
Legg innLagt inn:05 feb 2008 21:44
av CelicaTurbo
lexusmann skrev:Utrolig rå kjøring det der...
Men dere med motor peiling, hvorfor knatrer motorene(potta??) sånn, går jo ikke akkurat rent??hehe, høres ut som det er full krig inni skauen jo!!
Knatringen kommer hver gang føreren går av gassen og skyldes 'antilag', en mekanisme (som på de bilene der ihvertfall) sørger for en kraftig retardert tenning som medfører at forbrenningen skjer så sent at deler av forbrenningen skjer i eksosmanifolden istedenfor i sylinderen, og trykket av dette holder turboen gående slik at det blir minimalt med forsinkelse i effektleveringen fra motor når føreren igjen trykker gassen i bånn (man må ikke vente på at turboen spinner opp igjen).
Re: ST205 vs ST185 Rally
Legg innLagt inn:07 feb 2008 21:12
av lexusmann
Blir som en slags resirkulering, da...da har jeg lært noe i dag også!!
Re: ST205 vs ST185 Rally
Legg innLagt inn:08 feb 2008 02:49
av k_one
ST205 WRC ble faktisk levert med Anti-lag system fra fabrikk, men ikke aktivert.
I utgangspunktet ikke vanskelig å få igang på en ST205, men det spørs om det er særlig lønnsomt.
De regner at driftstid på en motor med anti-lag er ca 20 timer før den kasseres...