Kort intro:
Grunnproblemet er at autochoke/sjokken ikke funker slik som den skal. Hovedelementet i autosjokken er en vanntempsensor som tillater ekstra luft å gå gjennom inntaket på et eller annet vis og på den måte økes tomgangsturtallet. Når motor blir varm kuttes denne og tomgangen skal være normal.
Hva problemet er:
Et par slanger er koblet rett under inntaket i nærheten av TVIS? Og er koblet rett inn i hovedkjølesystemet til motor. Hvis du tar på disse to slangene etter at motor har gått en stund skal begge disse slangene være like varme og nesten for varme til å ta på (altså normal kjølevesketemp). Han som har prøvd dette fant ut at bare en av slangene fikk noe særlig temp, og selv ikke den hadde noe i nærheten av høy temp. Dermed trakk han konklusjonen om at det var noe som blokket inni slangene.
Fix:
Orker ikke å oversette noe mer direkte her nå, men få av slangene, helst uten at alt for mye kjøleveske går til spille. Lag noen som blokker når du tar av slangene (slik som illustrert på siden). Ta deretter av slangene og rengjør dem godt. I denne fyrens tilfelle var de fulle av grums og gugg, så det ble stor forbedring etter at han hadde skylt disse godt med en hageslange.
Ser også at det refereres til "throttle heater assembly", så jeg er litt usikker selv på akkurat hva det er som skal av.
Tar i mot korrektur om jeg har gjort feil, ellers så må jeg få høre resultat om noen prøver dette før meg
