tikking fra motoren
Legg innLagt inn:20 feb 2008 20:36
har nå endelig fått igjen bilen min etter ett ganske langt opphold hos toyota.
Merket når jeg kom hjem at det kom en ganske høy tikkelyd fra motoren(har tatt den opp, så vist det går ann å legge inn mp3 filer her så skal jeg legge den ut)...
spurte pappa hva det kunne komme av og han mente det kunne vere fordi den har stått iro så lenge som den har, men jeg hentet den på lørdag og tikkingen er der enda:(
la og tilfeldigvis merke til at di gjøkskallene på toyota har tatt vekk den ene resonasboksen til innsuget(den lille boksen som står oppå luftslangen) og ikke tettet igjen hullet, og på en eller annen måte har selve skumfilteret blitt blåst ut av holderen sin....
har trykt filteret inn igjen i boksen sin, og tatt vekk den andre resonansboksen og teipet godt igjen med tjukk svart elektroteip som en midlertidig løsning(merket faktisk med en gang bedre lyd og drag etter teipingen)
men kan det at jeg har kjørt bilen siden lørdag med ett stort hull i luftslangen føre til store problemer? kan tikkingen komme av dette? og hvist dette viser seg å bli ett stort og kostbart problem å reparere, kan jeg kreve at toyota skal reparere motoren siden bilen ikke hadde noen som helst form for tikking når jeg leverte den ifra meg...
og hvist jeg får problemer som følger av at den boksen var vekke, står toyota ansvarlig for skader som måtte oppstå som følger av dette?
Merket når jeg kom hjem at det kom en ganske høy tikkelyd fra motoren(har tatt den opp, så vist det går ann å legge inn mp3 filer her så skal jeg legge den ut)...
spurte pappa hva det kunne komme av og han mente det kunne vere fordi den har stått iro så lenge som den har, men jeg hentet den på lørdag og tikkingen er der enda:(
la og tilfeldigvis merke til at di gjøkskallene på toyota har tatt vekk den ene resonasboksen til innsuget(den lille boksen som står oppå luftslangen) og ikke tettet igjen hullet, og på en eller annen måte har selve skumfilteret blitt blåst ut av holderen sin....
har trykt filteret inn igjen i boksen sin, og tatt vekk den andre resonansboksen og teipet godt igjen med tjukk svart elektroteip som en midlertidig løsning(merket faktisk med en gang bedre lyd og drag etter teipingen)
men kan det at jeg har kjørt bilen siden lørdag med ett stort hull i luftslangen føre til store problemer? kan tikkingen komme av dette? og hvist dette viser seg å bli ett stort og kostbart problem å reparere, kan jeg kreve at toyota skal reparere motoren siden bilen ikke hadde noen som helst form for tikking når jeg leverte den ifra meg...
og hvist jeg får problemer som følger av at den boksen var vekke, står toyota ansvarlig for skader som måtte oppstå som følger av dette?