TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hva med chat, webmaster?

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.

Vil vi ha chat?

ja
6
86%
nei
1
14%
 #1940  av anders
 
Hva med en chat side?


Kan sikkert hjelpe deg vist du ikke har vert borti det før :D :D :D '
Det er ikke mer enn 2-3 timers arbeid (kankje ikke det en gang)

 #1941  av henningl
 
for å være ærlige tror jeg ikke dere er mange nok... dessuten er det bedre at samtaler blir tatt på forumet, for da blir det lagret i ettertid så andre kan se og søke seg frem til info :)

Om mine medlemmer har behov for chat pleier jeg å be dem oppsøke #bilforumet.net på EFNet (IRC).

 #1942  av anders
 
Jeg er vel enig i det, men real time chat er lit mer personlig enn forum. Desuten burde man skille mellom info og ren preiking, som det oxo foregår en del av på forummet :) :) :)

Kunne jo kankje lagt det opp og sett om det ble "embrased" eller ikke?

 #1957  av CelicaTurbo
 
vel, det er som Henning sier at det er greit at det meste av informasjon kommer i et forum som er søkbart slik at forumet fungerer som en slags kunnskapsdatabase..

men, for off-topic emner hadde det gjerne vært greit, selv om jeg også tror at trafikken er litt liten for det?

men, hvilken type chat tenker du da på? jeg tenker da på om det er perl cgi eller php, eller eventuellt annen teknologi som brukes for dette. Og hva må server støtte for å kjøre denne chatten som du ønsker å bruke? Det er jo mulig at vi kan prøve det for en tid da..

 #1963  av anders
 
men, hvilken type chat tenker du da på? jeg tenker da på om det er perl cgi eller php
None of the above... Et simpelt java script holder. Jeg kan sikkert søke opp et vis det skulle bli nødvendig. Som du sa of topic chat, desuten går det jo ann og chatte mens man bruker forumet (chat vindu pop upp). Man skulle tru at toyota frelste har mye andre ting og snakke om oxo :)

ATTN webmaster: Sorry, er ikke meningen og prøve og styre sia her :lol:

 #1967  av CelicaTurbo
 
om du finner en løsning så kan jeg jo vurdere det da.. send meg enten link til en side hvor det kan lastes ned eller filen pakket ned.. :)

men jeg ser ikke helt hvordan et enkelt javascript skal kunne ordne chat? kommunikasjonen mellom klienter må vel samordnes med en sentral server som klienter er koblet til, og den serveren kjører da ikke javascript ihvertfall.. (javascript kjøres kun på klienter såvidt jeg vet, så bruker man noe underliggende som java servlets, cgi eller tilsvarende på server som klientene kommuniserer med).

men, som sagt, finn en løsning du så skal jeg titte på den.. noe enkelt og greit og ikke noe fancy..

selv om jeg selv tviler litt på at vi er nok personer så skal jo ikke jeg sitte her og diktere hva dere skal tro så jeg synes uansett at det kan være greit å prøve det før det bir bestemt noe ihvertfall :)

 #1968  av anders
 
Vis man har internett tilgjengelig daglig så er det vel ikke noe problem og logge seg inn på chatten her og legge vinduet pent til side og dukke innom når man har tid etc...

Her er en grei php chat admin... (lite krevende av serveren)

http://www.ortelius.de/phpopenchat/

 #1974  av CelicaTurbo
 
skal ta en titt på det i helgen, php er fint det :)