TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hjelp til fargekombinasjon pÃ¥ supra mkiii

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #281679  av kvamm1
 
hei. har montert styling på min supra mkiii, og trenger derfor hellakkering. har tengt en del, og funnet ut at å lakkere bilen i to farger kunne blitt tøft. jeg vill bruke den rødfargen som er på bilen nå som en av fargene, men trenger hjelp på valg av 2 farge samt hvor det hadde blitt en fin deling mellom fargene.

på forhond takk!
beklager dårlig bilde
beklager dårlig bilde
07122007398.jpg (643.2 kiB) Vist 3987 ganger
 #281684  av lexusmann
 
Rødt og svart er jo fint... :wink: eller helrødt...
 #281781  av Supramk3turbo
 
Ja, jeg hadde beholdt fargen på du har på bilen, og lakkert resten i svart. Tror det blir virkelig bra :) Pen styling foresten:)
 #281785  av kvamm1
 
takker :D . men hva er fordelen/ ulempen med mattsvart kontra svart blank? ser jo sjelden biler med matt farge selv om det er en veldig fin farge :)

sliter litt med å bestemme meg for hvor skjæringen mellom rød og svart skal gå. lakke bare a og b-stolpe + tak eller ha en skjæringslinje lenger ned? hadde vert fint med noen inspill på dette. :D
 #281787  av Supramk3turbo
 
Matt svart vet jeg ikke helt, vanskelig å holde rent, å alt av merker syntes veldig lett. Det gjelder jo generelt svart egentlig. Men men... ellers ville jeg valgt skjærings punktet rett under listene, så går det i ett med fangerne, som da selvfølgelig også blir svarte. Ikke matt :D
 #281792  av Supramk3turbo
 
Men for å forvirre deg litt igjen, så syntes jeg egentlig en bil i hel farge er penest :) Hadde blitt meget bra med den fargen du har, å da vil du også fremheve detaljene på fangeren din litt. Svart skuler en del... Men det er din bil. he he

Hva er foresten spec'n på felgene dine, så ganske breit ut bak.
 #281795  av lexusmann
 
Skal du ha svart på stylingen bør du ha svart blank...jada, er endel jobb å holde rent, men er myyyye finere...syns jeg da... :wink:
 #281810  av kvamm1
 
takker for svar. bakfelgene er work equip 10x17. er ikke sikker på inpress, men de har ca 11 cm kant :D er orginalfelger som står på foran på det bildet, men har 8,5 like framfelger.

angående lakk, var det rødt nederst og svart øverst jeg hadde i tankene.
Vedlegg
07122007396.jpg
07122007396.jpg (552.17 kiB) Vist 3975 ganger
 #281839  av Supramk3turbo
 
Ja, det er kanskje litt billigere en å prøve å feile seg frem i praksis. :D
 #281889  av kvamm1
 
tengte mer på å ha delingen lenger opp. foreksempel svarte a og b stolper + tak, og resten av bilen i den rødfargen jeg har nå. hadde vert fint om noen kunne tegne det? på forhond takk :D

noe ala denne. bare i rødt og svart :D
Vedlegg
DSC00017.JPG
DSC00017.JPG (273.02 kiB) Vist 3975 ganger
 #281982  av Supramk3turbo
 
Åh, jeg hadde ikke vært i tvil. Svart øverst å rødt fra lista å ned. Det ble virkelig pent altså :) :) Virkelig...