CelicaTurbo skrev:Det kalles "hose from hell" av en grunn
Prøv å få dem til å gi deg en pris på forhånd, for da kan de ikke vike fra den prisen med mer et gitt margin (jeg mener å huske 10% men forbrukerrådet kan opplyse om hva grensen er). Nå, det er nok vanskelig å få dem til å gi en fast pris men det er verdt forsøket. Du burde nok ha byttet dette når du byttet downpipe for da hadde det vært betydelig enklere
Til sammenligning, jeg mener jeg betalte rett over 4000 for denne jobben på min Celica for fire år siden.. da gjorde verkstedsmesteren jobben selv. Avhengig av verksted og kompetanse kan det fort bli ganske dyrt..
Og, sett bilen opp på noen bukker så den står trygt, start motoren og kryp under med en lommelykt og se for sikkert hvor den lekkasjen er. Når det er snakk om en potensielt dyr verkstedsregning er det best å være sikker på at problemet virkelig er som du mistenker før du leverer bilen fra deg 
Ja, jeg så at den var ganske bortgjemt, litt under eksosmanifolden. Er ei side på nettet som jeg fant, som har en how-to på bytting av HFH og HFHOE. Virket ikke så aller verst. Tror jeg hvertfall skal prøve og se hvor mye jeg kommer til. Hvis jeg finner ut at dette gidder jeg ikke, så går jeg til høyere makter ( les: Toyota

) Smart å avtale en fastpris da, får se hva jeg får til.
Jeg er rimelig sikker på at det er dette som er feilen, jeg måtte bøye oljekjøleren til siden (etter å ha løsna den da) for å få av original DP. Kunne jo bare fjerne et par studs, men men... Da bøyde jeg jo HFHOE, dvs den slangen som går fra oljekjøler til vannpumpe. og rikka nok litt på HFH også. Så jeg er rimelig sikker. Men skal se skikkelig etter først. Takker for tips!
EDIT: Her fant jeg how-to'en, bytting av HFH og HFHOE.
http://www.mrtwo.net/mr2modproject/mr2modproject.htm