TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr2 trd 2000gt felger?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #282532  av Mr2Kenneth
 
Har seg slik at jeg skal ha trd 2000gt widebody kit'et til mr2'en min og lurte på hvilken bredde og hvilket innpress (ET?) jeg skal gå for? har funnet ut på egen hånd at jeg bør ha 18" hjul. Men har ingen aning på bredden og innpresset på hjulene! Bilen er en 1991 Mr2 sw20 n/a. Planen er å handle felger herfra http://www.nordendack.no/index.php

Utifra dette bildet, kan noe si om det er 17" eller 18" felger?
Bilde

Takk på forhånd :)
 #282597  av hmsilset
 
vanskelig å gjette har pga stylinga og at den ikke er så veldig senka bake+at kanten på felgen gjør det vanskelig å se hvilken størrelse det er.Men jeg vil tippe at det er 17" fremme og 18" bake
 #282608  av Mr2Kenneth
 
har lest at man bør ha 8.5" bredde fremme og 9.5" bak. Da gjennstår hvilket innpress jeg må ha?? noen som kan hjelpe meg med å finne ut dette? jeg kan også vente til jeg har montert stylingen for så å måle hjulbuen eller noe?
 #282629  av christer
 
da jeg skulle kjøpe felger til min widebody fant jeg noen felger jeg hadde lyst på.
disse var da 8,5" et20 og 9,5 et20 og etter mine beregninger passet disse bra forran ihvertfall, mulig man kunne gått ned til et10 eller et0 bak.
men jeg endte opp med 9" forran og 10"bak, husker ikke et men måtte utvide hjulbuen med 1-2cm.
men det beste er nok og vente til du har montert kittet. det er lettere...
lykketil med montering ihvertfall, men et tips: gjør det SKIKKELIG.
holder på å fikse det utrolig dårlige arbeidet som ble gjort når forje eier satte det på.
Mr2Kenneth skrev:har lest at man bør ha 8.5" bredde fremme og 9.5" bak. Da gjennstår hvilket innpress jeg må ha?? noen som kan hjelpe meg med å finne ut dette? jeg kan også vente til jeg har montert stylingen for så å måle hjulbuen eller noe?
 #282640  av Mr2Kenneth
 
Tusen takk du! dette ga meg ett veldigt bra overblikk åver va jeg skal se etter! :D Er litt grønn på va jeg skal gjøre for når vi snakker sparkel/glassfiber. Hvordan skal jeg gjøre med kantene/åvergangene? Kan gjerne linke til hvor jeg burde kjøpe diverse glassfiber/sparkel til jobben!

Så gjennstår det en ting da, har ikke lyst å smi av for mye penger på felgene, kan like så godt ver noe no-name saker. Noen som har noen forslag? helst av butikker i skandinavia.
 #282648  av hmsilset
 
Brock b2 får du tak i i Norge,og så en som hadde det her en gang.Se også etter mr2 widebody på youtube.com.der får du se hvordan de jobber med å montere og mye mere.
 #282667  av christer
 
hadde jeg vært i dine sko hadde jeg fullt og helt konsentrert meg om å få på kittet.
for hvis du skal gjøre dette selv etter skole/jobb kommer du til å bruke en stund, er mye å gjøre og passformen suger.
glassfiber kan du kjøpe hos din nærmeste båt butikk.
selv har jeg bare brukt glassfiber på mine utallige x-båter, da har jeg bare kjøpt fra biltema og har ikke harr noen problemer med dette.
men som sagt, jeg har satt vekk jobben til en som vet hva han gjør.
Mr2Kenneth skrev:Tusen takk du! dette ga meg ett veldigt bra overblikk åver va jeg skal se etter! :D Er litt grønn på va jeg skal gjøre for når vi snakker sparkel/glassfiber. Hvordan skal jeg gjøre med kantene/åvergangene? Kan gjerne linke til hvor jeg burde kjøpe diverse glassfiber/sparkel til jobben!

Så gjennstår det en ting da, har ikke lyst å smi av for mye penger på felgene, kan like så godt ver noe no-name saker. Noen som har noen forslag? helst av butikker i skandinavia.
 #282668  av Mr2Kenneth
 
Jeg har netopp blitt arbeidsledig og går på trygd til jeg blir ferdig :wink: Så håper dette skal gå innen 2-3mnd :P
 #282766  av BT-GTI
 
felger til widebody er tøft har sett meg ut et sett men venter til jeg er ferdig med å lage båt (widebody)

kittet tar tid å sette på har jeg merka. men så er jeg en perfeksjonist også :wink: pluss setter på border front isteden for trd sin.

sett på kittet kjør med org 15" felger til felg sjappa så tar du felgene du tror ser bra ut (merk etter lakkering!, farge og fassong på bilen har veldig mye å si når man skal velge felger.) og setter ved siden av bilen. størelsen på felgen er ikke problemet men finne noen som ser bra ut er verre.

et tips:
spacere er jo noe man må ha og et tips er å finne ut hvilke typer spacere som vil måtte brukes . finn max størrelse av hva du kommer til å bruke kjøp fra h&R med tuv så slipper du det masset når de stopper deg.
 #282787  av Mr2Kenneth
 
Så du mener at jeg ikke bør kjøpe felger som fyller ut hjulbuen, men kjøpe mindre for og space dem utover?