Side 1 av 1

MTSautopart informerer

Legg innLagt inn:21 mar 2008 13:20
av MTSautopart
Som flere av dere sikkert har skjønt, så er ikke den økonomiske situasjonen i MTS autopart slik vi skulle ønske at den var. Dette har medført ekstremt dårlig kundebehandling fra vår side og stor fortvilelse fra våre kunder. Det er mange faktorer som har bidrat til den situasjonen vi er i nå. Det er flere leverandører som har gått konkurs og leveringstiden fra noen av våre produsenter har blitt ekstremt lang. Vi har noen interne rutiner som har sviktet og vi har ikke vært tilgjengelige på telefon eller mail.

Grunnen til at dere ikke når oss på hverken telefon eller mail om dagen, er at det er dessverre en del kunder som ikke følger norsk lov eller folkeskikk på hvordan man oppfører seg når man er misfornøyd med en service. Problemene begynte allerede i november og har nå gått så langt at vi faktisk har måtte politianmelde enkelte kunder for trusler. Når en kunde ringer 150 ganger på telefon og nekter å legge på før vi har sendt produktet, så har vi store problemer med å ha telefonen på. Den kunden jeg referer til her, betalte i slutten av januar og begynte og komme med trussler allerede etter 10 virkedager etter betaling. Andre kunder sender over 100 like e-post. De bruker forskjellige avsender adresser og referer ikke til ordre. Dette kun for å ødelegge for oss. Vi forstår hvor frustrerende det kan være og ha betalt penger for et produkt, og ikke hverken høre noe eller få tak i leverandøren. Dere skal vite at vi ikke har glemt noen av ordrene, og gjør alt som står i vår makt for å få levert produktene så fort som mulig, men vi hadde satt pris på en litt mer voksen framgansgmåte for de som ønsker å få tak i oss.

Hvis dere leser foruminnlegg om oss, så er mange av de negative innleggene som ligger på nettet skrevet av folk som aldri har handlet hos oss. Det er synd at folk skal mene noe om ting de ikke vet. Dette ødelegger mye mer en de selv er klar over. I flere av foruminnleggene blir det også sagt at det beste for kundene er at vi går konkurs. Bare for å gjøre alle våre kunder oppmerksom på dette, så hjelper det ikke en kunde som venter på varer, at firmaet går konkurs. Dersom MTSautopart hadde gått konkurs, ville alle kundene mistet pengene sine og jeg antar det ikke er noe noen ønsker. Det er hvert fall ikke det MTSautopart ønsker.

Det vi i MTSautopart gjør for å bedre den situasjonen vi er i nå, er å kutte de kostnadene som er mulig, det blir kun markedsført produkter vi har på lager, vi
prøver å luke ut useriøse leverandører fra vårt varesortiment og vi selger ut store mengder av varelageret for flere hundre tusen kroner for å spare kostnader.

Dere har selvfølgelig lov til å skrive hva dere vil om oss i denne posten. Men vær snill å sjekk fakta før dere skriver. I tidligere poster har vi droppet å svare fordi det ble veldig mye useriøs diskusjon. Blant annet rundt dette med regnskap. MTSautopart er et DA selskap, og kan derfor gjøre alt av regnskap internt i firma. Vi har heller ikke revisorplikt. Grunnen til at vi har valgt å bruke eksterne regnskapsførere er for å få bedre tilbakemelding og kontroll på papirene. Det har dessverre ikke fungert så bra med den regnskapsføreren vi har brukt til nå. Det har manglet papirer for MVA, og vi har fått liten eller ingen tilbakemelding med mindre vi har mast om det. Derfor måtte vi selv gå gjennom hele regnskapet for 2007 og sende inn papirene på nytt i håp om å få igjen de momspengene vi har betalt for mye til nå.

Som takk for god tålmodighet, kommer vi til å kjøre sinnsyke tilbud på de ulike forumene i uken som kommer. Alle produktene vi annonserer på tilbud er på lager og vil bli sendt ut fortløpende.


Hilsen
Oss i MTSautopart

Re: MTSautopart informerer

Legg innLagt inn:23 mar 2008 22:34
av Kanakkas
Er butikken deres noengang åpen eller er det kun netthandel som gjelder???
Har vært innom dere på skedmokorset flere ganger men kun kommet til stengte dører...

Re: MTSautopart informerer

Legg innLagt inn:23 mar 2008 23:31
av kai
jeg kommer ikke inn på deres side får bare beskjed at forbidden..You don't have permission to access /_shop/index.php on this server. ikke skjønner jeg :shock: mvh kai

Re: MTSautopart informerer

Legg innLagt inn:24 mar 2008 15:21
av Thomas S
Har fått telefon fra de no og vingen min er endelig på vei (håper eg)
Dette er noe MTS burde kommet ut med litt før slik at de ikke mister så mye tillit osv.
Mangen Mitsu Klubb medlemmer har mistet tilliten desverre pga dårlig kundeservice :(

Re: MTSautopart informerer

Legg innLagt inn:25 mar 2008 09:00
av ArildM
Driver selv bedrift og vet hvor vanskelig dette er bare de få gangene jeg har hatt "problemkunder" og når leverandør ikke klarer å levere.

Leit med kunder som ikke kan oppføre seg som folk, og noen ganger har folk en ekstrem "kunden har ALLTID rett" og drar den rettigheten litt for langt. Gjelder ikke alle, men som vanlig er det få som ødelegger for mange.

Håper dere får ordna opp med leverandørene deres og får kommet dere på beina igjen. Bare synd et omdømme er noe som er utrolig vanskelig å gjenopprette på kort sikt.